2011-08-03, 10:53
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
ÄNTLIGEN!!!!!!

På fredag slår jag och en polare ut på Bro Hof The Stadium Course

STOR resumè och fullständig story kommer på lördag!

Grymt! Har inte lyckats ta mig ut där än, men förhoppningsvis under september!

Ser fram emot rapporten!
Citera
2011-08-03, 11:37
Moderator
Gromguttens avatar
Spelade Bryngfjorden (Skåre/Karlstad) før førsta gången på många år. Den har fanimig inte blivit lättare... Trång och lååång, inte minst igår då gult var satt vid vitt. Gult är normalt sett 6150, nu var det nog åtminstone en hundring extra, dessutom var flaggan oftast satt kort så att även inspelen var vanskliga med väldigt lite green att jobba med. Vet att de har ambitioner att vara svårast men det skrämmer ju bort medelgolfaren (før att inte tala om nybørjaren)...

Kanske inte banan att spela med ny driver heller. Sex plikt varav fem førsta nio...

Någon som har exempel på tuffare bana i Sverige/Norden - från gult?
Citera
2011-08-03, 14:16
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Spelade Bryngfjorden (Skåre/Karlstad) før førsta gången på många år. Den har fanimig inte blivit lättare... Trång och lååång, inte minst igår då gult var satt vid vitt. Gult är normalt sett 6150, nu var det nog åtminstone en hundring extra, dessutom var flaggan oftast satt kort så att även inspelen var vanskliga med väldigt lite green att jobba med. Vet att de har ambitioner att vara svårast men det skrämmer ju bort medelgolfaren (før att inte tala om nybørjaren)...

Kanske inte banan att spela med ny driver heller. Sex plikt varav fem førsta nio...

Någon som har exempel på tuffare bana i Sverige/Norden - från gult?

Ljunghusen är väl en av de svåraste banorna jag spelat. Vet inte hur den är när det inte blåser, för jag har enbart spelat där när det är stormvind och då är den banan brutalt jobbig.

Har tyvärr aldrig haft nöjet att lira Bryngfjorden. Tyvärr inte mina hoods.
Citera
2011-08-03, 23:17
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Det jag har börjat få förstå är att fjällbanor är ett rent helvete oavsett tee om du är van vid de skogsbanor/parkbanor som finns i södra Sverige. Dem är inte särskilt långa men kan du inte prickskjuta bollen en dag du spelar så är du tamejfan helkörd.
Citera
2011-08-03, 23:26
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det jag har börjat få förstå är att fjällbanor är ett rent helvete oavsett tee om du är van vid de skogsbanor/parkbanor som finns i södra Sverige. Dem är inte särskilt långa men kan du inte prickskjuta bollen en dag du spelar så är du tamejfan helkörd.

För en som aldrig spelat en fjällbana, kan du förklara varför?
Citera
2011-08-04, 00:30
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Hej!

Vad händer om man inte skulle dyka upp när man har en starttid ? Händer något över huvud taget?

Jag och en vän tänkte nämligen spela på en annan bana, och spelar gärna själva och enklaste sättet som vi kom på är att fylla de två andra platserna med två golfvänner som dock inte kommer dyka upp. Kan de bli skyldiga att betala ?
Citera
2011-08-04, 00:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Hej!

Vad händer om man inte skulle dyka upp när man har en starttid ? Händer något över huvud taget?

Jag och en vän tänkte nämligen spela på en annan bana, och spelar gärna själva och enklaste sättet som vi kom på är att fylla de två andra platserna med två golfvänner som dock inte kommer dyka upp. Kan de bli skyldiga att betala ?

Säg bara att de fick förhinder 5 min innan start. Inga repressalier såvitt jag vet.
Citera
2011-08-04, 00:52
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Säg bara att de fick förhinder 5 min innan start. Inga repressalier såvitt jag vet.

Okej, får köra på det. Tack för snabbt svar!

Kan passa på att ställa en fråga till.

Hur kommer det sig att det näst intill inte finns några starttider tillgängliga att boka online? " Ej webbokning " på nästan varje starttid, oavsätt dag och klubb man tittar på. Är det telefonbokning eller bokning direkt på klubben som gäller då?
Senast redigerad av _Samuelsson_ 2011-08-04 kl. 00:55.
Citera
2011-08-04, 14:55
Medlem
Första HiO:n i karriären gjordes igår på Fågelbros nionde hål. En lös, perfekt slagen järnnia som tog en studs innan den damp ner rakt i hål. Klart skön känsla!
Citera
2011-08-04, 17:41
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
För en som aldrig spelat en fjällbana, kan du förklara varför?

Tippar att det är binärt, antingen är bollen med eller så är den renmat, dessutom kommer ju vinden åt om det är trädfritt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gdot
Första HiO:n i karriären gjordes igår på Fågelbros nionde hål. En lös, perfekt slagen järnnia som tog en studs innan den damp ner rakt i hål. Klart skön känsla!

Grattis!

Det känns som att jag var med efter din målande beskrivning så du är skyldig mig "Brommavatten"... eller "schymfen".

Citat:
Ljunghusen är väl en av de svåraste banorna jag spelat. Vet inte hur den är när det inte blåser, för jag har enbart spelat där när det är stormvind och då är den banan brutalt jobbig.

Har tyvärr aldrig haft nöjet att lira Bryngfjorden. Tyvärr inte mina hoods.

Jag spelade Falsterbo før några år sedan i sydvästlig vind. "Intressant" tror jag bäst sammanfattar... Vi som är inlandsspelare är oftast utsatta før andra problem än just vinden men det är ju en vanesak.

Man får inte ta det så allvarligt och førsøka lära av førutsättningarna.

Kan också passa på att konstatera att skaftet till den før året inkøpta 910 D3 som jag valde inte var så lysande. Aldila Rip 60 Stiff. Det är som ett spett (torque på 2,7 ), men jag har nog iallafall hittade en inställning som gør det minst tokigt - grejen är den verkligen måste nitas om den skall spelas annars pullar jag. Jag som vant mig vid att kunna använda drivern (Ping D2 med Aldila NV Stiff) också till "placeringsspel". Känns som att jag måste gøra ett val här.
Senast redigerad av Gromgutten 2011-08-04 kl. 17:48. Anledning: Dubbelpost
Citera
2011-08-04, 20:50
Medlem
Citat:
Kanske inte är tian, men ett hål är rakt men green ligger typ 50 meter upp. Hatar sådana hål.

Det är hål 17

Edit: Såg nu att ni skrivit det, men i alla fall det hålet är riktigt vidrigt.
Senast redigerad av mackeeee 2011-08-04 kl. 20:53.
Citera
2011-08-04, 21:40
Medlem
Så var då Bro Hof avklarat, stadium course. Till att börja med, en helt fantastisk golfbana, inget som man ens har varit i närheten av förut. Jag slog inte ett enda slag som på förhand verkade "enkelt", alltid var det något ivägen som man var tvungen att se upp för; bunkrar, otroliga onduleringar på greener, vatten etc etc...En annan sak som jag inte har sett på någon annan bana var bevattningen av ruffen! Sprinklersystemet satt på de mest besynerliga platserna. Nu var ruffen helt omöjlig att slå ifrån också. Andra detaljer som gjorde att rundan blev väldigt minnesvärd var startern innan ettan, skönt med en riktig engelsman som berättar om rundan man har framför sig. Riktigt coolt! Half way house också mycket imponerande, det man har beställt står framdukat när man lämnar 11:e green, bara att gå och sätta sig! På minuskontot står tyvärr skicket på banan. Fortfarande snabbare greener än man är van vid, men massor av sand på greener och tee (nydressat efter masters) och luftade fairways med stora fåror i. Inte kul och detta gjorde att den sista pricken över i inte infann sig. Också lite tråkigt att 17:e spelas från annan tee än den man såg på tv från masters, kännde inte alls igen mig när jag kom ut på ordinarie tee. 3 i vattnet för övrigt...

Frågor till er som spelat ofta...först bettet på greenerna; Som sagt ganska snabba när bollen rullar på gräset/sanden men ändå väldigt lätt att få stopp på bollen från luften. Jag brukar inte slå med särskilt mycket bite hemma, men här var varje wedge bra bett i. Är det alltid så och vad beror det på? Jag hade också VÄLDIGT svårt att slå vanliga järnslag, minsta miss vid bollträff och slaget blev kasst. Otroligt lätt att duffa. Antar att detta har med all sand som banan är byggd på. På hemmabanan och även andra banor som inte är byggda på detta sätt blir man (jag) inte alls straffad på samma sätt. Är det så här på alla exklusiva banor?

78 netto för övrigt, 17 poäng på sista 9 och monsterdrive som låg vid greenkant på 18...Ska börja spara till ny greenfee nu direkt!

//Otto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in