Så var då Bro Hof avklarat, stadium course. Till att börja med, en helt fantastisk golfbana, inget som man ens har varit i närheten av förut. Jag slog inte ett enda slag som på förhand verkade "enkelt", alltid var det något ivägen som man var tvungen att se upp för; bunkrar, otroliga onduleringar på greener, vatten etc etc...En annan sak som jag inte har sett på någon annan bana var bevattningen av ruffen! Sprinklersystemet satt på de mest besynerliga platserna. Nu var ruffen helt omöjlig att slå ifrån också. Andra detaljer som gjorde att rundan blev väldigt minnesvärd var startern innan ettan, skönt med en riktig engelsman som berättar om rundan man har framför sig. Riktigt coolt!

Half way house också mycket imponerande, det man har beställt står framdukat när man lämnar 11:e green, bara att gå och sätta sig! På minuskontot står tyvärr skicket på banan. Fortfarande snabbare greener än man är van vid, men massor av sand på greener och tee (nydressat efter masters) och luftade fairways med stora fåror i. Inte kul och detta gjorde att den sista pricken över i inte infann sig. Också lite tråkigt att 17:e spelas från annan tee än den man såg på tv från masters, kännde inte alls igen mig när jag kom ut på ordinarie tee. 3 i vattnet för övrigt...
Frågor till er som spelat ofta...först bettet på greenerna; Som sagt ganska snabba när bollen rullar på gräset/sanden men ändå väldigt lätt att få stopp på bollen från luften. Jag brukar inte slå med särskilt mycket bite hemma, men här var varje wedge bra bett i. Är det alltid så och vad beror det på? Jag hade också VÄLDIGT svårt att slå vanliga järnslag, minsta miss vid bollträff och slaget blev kasst. Otroligt lätt att duffa. Antar att detta har med all sand som banan är byggd på. På hemmabanan och även andra banor som inte är byggda på detta sätt blir man (jag) inte alls straffad på samma sätt. Är det så här på alla exklusiva banor?
78 netto för övrigt, 17 poäng på sista 9 och monsterdrive som låg vid greenkant på 18...Ska börja spara till ny greenfee nu direkt!
//Otto