Tjena allihop. Då har man gått från att stå vid sidan om och titta på till att ta tag i det hela och gått en "gröna kortet kurs" på den lokala golfklubben och märker att jag har börjat fastna riktigt rejält. Sitter och Youtube:ar "How to perfect your swing" videos och ställer mig frramför spegeln och svingar loss hehehehe.
Så nu blir det förhoppningsvis en resa ner i hcp. En fråga till er lite mer erfarna golfare och er nybörjare som börjar få lite koll på grejerna, jag ska nu investera i ett set med klubbor har jag tänkt och kikat runt lite och fått tipset om et nyttt MacGregor DX set som är relativt billigt.
Har någon erfarenhet av dessa, eller har ni andra bra tips på nybörjarset med ganska "förlåtande" klubbor?
Har kollar runt lite i golfaffärer på vad dom erbjuder, och där ligger dom flesta nybörjar set ganska nära i pris. Har även kollat på blocket, men eftersom man inte har någon som helst koll på klubbor så vet man ju inte vad man köper riktigt.
Vore jävligt schysst om man fick lite hjälpt och tips. Jag kan för övrigt inte fatta att jag inte testat att lira golf innan, helvete vad kul det är samtidigt som det känns som detta kan vara första steget mot att förhållandet går spikrakt åt helvete samtidigt som man kanske blir bättre och bättre.