2014-07-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Jag är på jakt efter ett par nya wedgar då mina börjat bli märkbart slitna.

Då jag är student får plånboken styra valet och jag lutar därför mot andrahandsmarknaden. Men frågan är vad jag ska leta efter? Det känns som att märket tidigare har styrt mina inköp. Men betvivlar att det är en bra metod.

Så kort och gott. Hur bör man göra för att hitta ett "fynd" på blocket när man letar efter wedgar?
Köp dessa, lär väl inte vara mycket billigare på blocket?
http://www.dormy.se/wedgar-140/wilso...n_wedge-254112
Citera
2014-07-02, 22:19
Medlem
Santeros avatar
Tjena allihop. Då har man gått från att stå vid sidan om och titta på till att ta tag i det hela och gått en "gröna kortet kurs" på den lokala golfklubben och märker att jag har börjat fastna riktigt rejält. Sitter och Youtube:ar "How to perfect your swing" videos och ställer mig frramför spegeln och svingar loss hehehehe.

Så nu blir det förhoppningsvis en resa ner i hcp. En fråga till er lite mer erfarna golfare och er nybörjare som börjar få lite koll på grejerna, jag ska nu investera i ett set med klubbor har jag tänkt och kikat runt lite och fått tipset om et nyttt MacGregor DX set som är relativt billigt.
Har någon erfarenhet av dessa, eller har ni andra bra tips på nybörjarset med ganska "förlåtande" klubbor?

Har kollar runt lite i golfaffärer på vad dom erbjuder, och där ligger dom flesta nybörjar set ganska nära i pris. Har även kollat på blocket, men eftersom man inte har någon som helst koll på klubbor så vet man ju inte vad man köper riktigt.
Vore jävligt schysst om man fick lite hjälpt och tips. Jag kan för övrigt inte fatta att jag inte testat att lira golf innan, helvete vad kul det är samtidigt som det känns som detta kan vara första steget mot att förhållandet går spikrakt åt helvete samtidigt som man kanske blir bättre och bättre.
Citera
2014-07-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klnftw
Visst, en hel del bollar är ju bara att kasta direkt eller använda som träningsbollar men tycker ändå att de överlag ser ganska rena ut. Ska försöka börja tvätta imorgon, kommer med resultat då.

Bild på de otvättade bollarna:
http://i.imgur.com/4ygnKl6.jpg

Ser rätt bra ut, du får gärna visa cykel korgen ni fiskade med, funderar på att göra samma sak.
Citera
2014-07-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Jag är på jakt efter ett par nya wedgar då mina börjat bli märkbart slitna.

Då jag är student får plånboken styra valet och jag lutar därför mot andrahandsmarknaden. Men frågan är vad jag ska leta efter? Det känns som att märket tidigare har styrt mina inköp. Men betvivlar att det är en bra metod.

Så kort och gott. Hur bör man göra för att hitta ett "fynd" på blocket när man letar efter wedgar?

wedgar ska ju helst vara nya så du inte köper ett par slitna helt enkelt för att maxa spinn.
Jag köpte tre stycken för tusen spänn, nya. Läs här
Citera
2014-07-03, 17:24
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSGF
wedgar ska ju helst vara nya så du inte köper ett par slitna helt enkelt för att maxa spinn.
Jag köpte tre stycken för tusen spänn, nya. Läs här

Hej Johan,

Tack för ditt svar.

Jag tänkte att ett par begagnade klubbor kunde fixas mha att man fixar till skårorna och återfår fin spin på dem. Vore det lönlöst?

Har faktiskt snubblat över sådana klubbor på blocket. Skulle kännas lite olustigt att ha ett par klubbor som är så snarlika clevelands wedgar dock.
Citera
2014-07-03, 19:22
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Fick en dam-bag som pris i en tävling, så nu tänkte jag sälja den. Vad tror ni man kan få ut för den, och vart är bästa stället att sälja?
Blocket? Gå till lokala golfshoppen och höra om dom vill köpa den? Annat sätt?

Bagen är en Cobra BiO: http://ecx.images-amazon.com/images/...L._SL1000_.jpg (Nypris ca 190 dollar)

Citat:
Ursprungligen postat av kodiak
Sålde precis en helt ny bag med lappar och förpackningsmaterial kvar för ca 60-70 % av nypris så någonting sånt kanske är rimligt...
Sålde den till en bekant för 800. Kändes rimligt för båda parter.

Ska nu köpa en bärbag för pengarna. Men har aldrig haft en tidigare så tänkte höra vad som är bra att tänka på när man letar efter en?

Har tittat på den här mest för att den är snygg: http://www.titleist.com/accessories/...stand-bag.aspx Väger 2.7 kg. Är det mycket i sammanhanget?
Citera
2014-07-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Sålde den till en bekant för 800. Kändes rimligt för båda parter.

Ska nu köpa en bärbag för pengarna. Men har aldrig haft en tidigare så tänkte höra vad som är bra att tänka på när man letar efter en?

Har tittat på den här mest för att den är snygg: http://www.titleist.com/accessories/...stand-bag.aspx Väger 2.7 kg. Är det mycket i sammanhanget?

Jag knallar runt med en Mizuno Aerolite WP som jag är väldigt nöjd med. Den väger runt 1.8kg.
Vad som är bra att tänka på är väl hur mycket fack osv som man tycker är nödvändigt. Jag personligen hade en bärbag med 14 dividers förra året men saknar inte alls detta i år.
Citera
2014-07-04, 21:25
Medlem
bees avatar
Regelfråga..

Par 3 hål, Mitt utslag hamnade 3m höger om greenen. 30cm ifrån en bergsvägg, kunde inte göra baksving, Jag gjorde slaget med enbart en nersving mot bollen, fick upp den på greenen och enputtade för 3 slag och par. Handlade jag korrekt ? Kunde man fått lättnad ?

Vad hade hänt om bollen låg helt intill bergsväggen ?
Citera
2014-07-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
Regelfråga..

Par 3 hål, Mitt utslag hamnade 3m höger om greenen. 30cm ifrån en bergsvägg, kunde inte göra baksving, Jag gjorde slaget med enbart en nersving mot bollen, fick upp den på greenen och enputtade för 3 slag och par. Handlade jag korrekt ? Kunde man fått lättnad ?

Jag tror du gjorde rätt. Lättnad är väl från grusvägar/stålpar och annat som är ditsatt. Skulle du ligga så nära berget att du inte kunde slå så skulle du måste droppa med plikt.
Citera
2014-07-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
Handlade jag korrekt ? Kunde man fått lättnad ?

Du gjorde inget fel. Nej, du får inte lättnad för en bergvägg. Om den legat intill berget hade du, precis som du kunde gjort i det befintliga läget, kunnat förklara bollen ospelbar enligt; http://golfregler.pop25.se/wordpress/archives/377
Citera
2014-07-05, 12:57
Medlem
Skulle vilja skaffa Viasat Golf hem till antingen TV eller datorn. Men boxer som jag har på tv erbjuder inte Viasats kanaler. Finns det något sätt att skaffa Viasat Golf på datorn? Vill inte ha massa annan skit med extra allt utan bara kvalitets-tv med Viasat Golf.
Citera
2014-07-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Finns det något sätt att skaffa Viasat Golf på datorn? Vill inte ha massa annan skit med extra allt utan bara kvalitets-tv med Viasat Golf.

ViaPlay, deras streaming tjänst. Det går dock inte att bara köpa Viasat Golf utan du får hela paketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in