2014-04-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
De fyller säkert sin funktion, det är mer en fråga om du vill lägga 250-300 dollar för en Club Glove eller om du nöjer dig med nåt enklare och billigare som kanske inte håller lika länge. Flygpersonal brukar inte behandla bagage speciellt varsamt även om det är "Fragile" luggage...

Får ta och bli den här, ser hyffsat stor och rymlig ut.
http://www.onlinegolf.co.uk/callaway...er-264620.html
Citera
2014-04-17, 11:00
Medlem
Wedgies avatar
Köpte ny golfbag, en Sun Mountain H2No Lite. Ligger nu tillsammans med lite handskar, ett tolvpack ProV1x och lite strumpor och väntar på mitt idiotiskt placerade utlämningsställe. Posten måste vara ett de mest kundfientliga företag som existerar. Hur svårt ska det vara att skapa en fungerande leveranstjänst som åtminstone på nåt litet sätt tar hänsyn till kunden? Nåväl.

Ska också köra en utprovning och förmodat skaftbyte på Teeview nästa vecka. Köpte mina järn beggade, och har lite problem med avstånden. Speciellt mellan 8:an och 9:an är det en markant för stor skillnad. Sen bokat tid för custom fitting av ny driver hos Callaway och Taylormade på deras demodagar nästa helg. Snart är redan skatteåterbäringen spenderad på golfprylar innan den ens kommit
Citera
2014-04-17, 11:58
Medlem
Såg att Onlinegolf säljer 2 cobra trusty rusty wedgar för 80euro(dock stiff skaft), hur viktigt är det med rätt skaft i wedgarna?

Har i dagsläget en Cleveland 60 graders med reg skaft och är nöjd. Varför jag inte köper en likadan är för att jag tycker wedgar är för dyra ?
Senast redigerad av bjebbosten 2014-04-17 kl. 12:03.
Citera
2014-04-17, 18:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Såg att Onlinegolf säljer 2 cobra trusty rusty wedgar för 80euro(dock stiff skaft), hur viktigt är det med rätt skaft i wedgarna?

Har i dagsläget en Cleveland 60 graders med reg skaft och är nöjd. Varför jag inte köper en likadan är för att jag tycker wedgar är för dyra ?

Om det är fjolårets Trusty Rusty, alltså inte Tour Trusty Rusty, så kan du spara dig pengarna. Sämre wedgar är svåra att hitta. Då har jag både sålt och spelat med dem själv!
Citera
2014-04-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Om det är fjolårets Trusty Rusty, alltså inte Tour Trusty Rusty, så kan du spara dig pengarna. Sämre wedgar är svåra att hitta. Då har jag både sålt och spelat med dem själv!

http://www.onlinegolf.eu/cobra-golf-...ge-229089.html

På vilket sätt är dom dåliga? Något man märker som 20hcpare?
Citera
2014-04-18, 00:39
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Forged innebär att den är gjuten i ett stycke. Wedgar brukar visserligen likna bladklubbor väldigt och det är mer utseende. För det de ska användas till är de inget svårspelade. Cleveland-wedgen du länkar fungerar säkert jättebra för dig och din nivå. Gradantal får du som du ser välja helt själv tillsammans med bounce, hade jag varit du hade jag valt en 58 gradare med 12 graders bounce för att funka bra på både blöta fairways och svenska bunkrar.

Fast forged betyder ju att klubban är smidd till skillnad från molded som är helgjuten, vilket generellt är de billigare wedgarna. Smidda wedgar är mer hantverk och går att bocka om ifall man hackar dem för mycket i marken så lien ändras. Försöker man bocka till en gjuten klubba lär den spricka.

Senast jag var aktiv golfare så körde jag på gjutna wedgar från Ben Hogan, men i år så blir det efter KinG-NothinG's inrådan Titleist.
Citera
2014-04-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Fast forged betyder ju att klubban är smidd till skillnad från molded som är helgjuten, vilket generellt är de billigare wedgarna. Smidda wedgar är mer hantverk och går att bocka om ifall man hackar dem för mycket i marken så lien ändras. Försöker man bocka till en gjuten klubba lär den spricka.

Senast jag var aktiv golfare så körde jag på gjutna wedgar från Ben Hogan, men i år så blir det efter KinG-NothinG's inrådan Titleist.

Titleist är ju dock också gjutna.
Citera
2014-04-18, 09:19
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
http://www.onlinegolf.eu/cobra-golf-...ge-229089.html

På vilket sätt är dom dåliga? Något man märker som 20hcpare?

Noll vikt i klubbhuvudet gör det svårt att kontrollera klubban och gör den känsligare mot felträffar, speciellt duffar. Sulan är den riktigt tunn vilket är fint att titta på men gör den extremt svårspelad från speciellt blöta underlag eller bunkrar. Bouncen blir nästan obefintlig. Jag skulle säga att det för hög-HCPare gör wedgespelet ännu svårare.

Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast

Helt korrekt. Jag skrev lite för fort.
Citera
2014-04-18, 12:02
Medlem
Citat:
Noll vikt i klubbhuvudet gör det svårt att kontrollera klubban och gör den känsligare mot felträffar, speciellt duffar. Sulan är den riktigt tunn vilket är fint att titta på men gör den extremt svårspelad från speciellt blöta underlag eller bunkrar. Bouncen blir nästan obefintlig. Jag skulle säga att det för hög-HCPare gör wedgespelet ännu svårare.

Tråkigt, får söka vidare då.
Citera
2014-04-18, 18:34
Medlem
Slog mycket vänsterskruvar förra året, har blivit mycket bättre detta år. Har kommit på att mina vänster skruvar orsakades av over the top eller att jag vrider överkroppen för mycket jämfört med resten av kroppen. Slår en del vänster med 5,6 men 7 och upp inklusive driver och hybrid slår jag rätt bra.

Banan öppnade igår och jag har nu spelar 9 hål x 3 och jag tror inte jag fått ett enda bra slag med j8 och neråt. Drivern som jag slår väldigt rakt/ok med så har jag fått 1 bra slag med, resten har gått hookat eller gått 1 meter över marken. Även med flera utslag går det inte.

Hur i helvete är detta möjligt, visst nervös ovan osv men varje satans slag!!!!?

Måste bara skriva av mig.
Citera
2014-04-18, 20:20
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Slog mycket vänsterskruvar förra året, har blivit mycket bättre detta år. Har kommit på att mina vänster skruvar orsakades av over the top eller att jag vrider överkroppen för mycket jämfört med resten av kroppen. Slår en del vänster med 5,6 men 7 och upp inklusive driver och hybrid slår jag rätt bra.

Banan öppnade igår och jag har nu spelar 9 hål x 3 och jag tror inte jag fått ett enda bra slag med j8 och neråt. Drivern som jag slår väldigt rakt/ok med så har jag fått 1 bra slag med, resten har gått hookat eller gått 1 meter över marken. Även med flera utslag går det inte.

Hur i helvete är detta möjligt, visst nervös ovan osv men varje satans slag!!!!?

Måste bara skriva av mig.

Lugn!
Det är minst 5 månader kvar av:
Bortslagna bollar, hookar in i skogen, missade 50cm puttar, enorma mängder svordomar och folk som säger "visst har vi den?"
Citera
2014-04-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Lugn!
Det är minst 5 månader kvar av:
Bortslagna bollar, hookar in i skogen, missade 50cm puttar, enorma mängder svordomar och folk som säger "visst har vi den?"

Är ju så jävla irriterande att varje slag går vänster. Slår några drives före jag går ut, med bra resultat...går ut och slår och får inte till en enda bra, slår några på rangen efter och alla är bra.

Va fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in