2014-04-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det ser grymt bra ut! Sjukt bra uppvridning! Kanske vrider lite mycket på högerfoten? Men slår du rakt så spelar ju inte det någon roll.

Tackar, måste poängtera att detta är inte som jag svingar i vanliga fall utan mer något jag mixtrade med för att få 20-30m till med drivern. Åker till Spanien ikväll så kanske lägger upp någon svingvideo från träningen imorgon.
Citera
2014-04-16, 18:00
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Tackar, måste poängtera att detta är inte som jag svingar i vanliga fall utan mer något jag mixtrade med för att få 20-30m till med drivern. Åker till Spanien ikväll så kanske lägger upp någon svingvideo från träningen imorgon.

Svingen ser ju mer ut som att bra steg i long-drive-riktning, inte så mycket kontroll
Citera
2014-04-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Du kommer nog få en positiv upplevelse från deras "stock shaft" då detta faktiskt är ett bra skaft, men om det är bäst för dig är som sagt omöjligt att säga. Hoppas du blir nöjd!

Får man fråga vad du betalade och vart du köpte den?

Yes, läste en hel del gott om skaftet och Red Tie ligger i mitten på deras chart med medium launch och spin. White är hög launch och Black låg launch. Borde inte bli allt för knasigt tycker man.
Betalade 1350 spänn hos Golfbidder, huvudet hade 7/10 i betyg och skaftet 8/10. Köpte även en sandwedge, Cleveland 588 CB 54/14 7/10 i betyg för 650 kr. Gillar deras utbud och priserna är helt okey, har aldrig varit missnöjd med skicket på mina tidigare beställningar där betyget varit 7/10. Betyg 7/10 ska innebära mindre kosmetiska slitningar men perfekt spelskick.
Citera
2014-04-16, 20:00
Medlem
Hej!

Någon som kan rekommendera något bra resefodral?
Citera
2014-04-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgstad
Hej!

Någon som kan rekommendera något bra resefodral?

Club Glove ska vara fodralet med högst kvalitet och används av mest av proffsen, välj Last Bag eller XXL om du har mkt prylar. Säljs dock inte i Sverige, men du hittar det garanterat i nån onlineshop. Hade alla dagar valt ett mjukt fodral med en skyddsarm, hardcase blir extremt otympligt.
Citera
2014-04-16, 20:34
Medlem
Jag har lite funderingar till att köpa en ny driver, i år igen. Men hur mycket har tekniken utvecklats de senaste åren, för att det ska spela roll?

Om vi jämför t.ex Taylor Made R11S TP som man idag kan få för £100 (på lefthandedgolf, vilket för övrigt är mycket bra sida för oss som slår åt "fel" håll, var upp tidigare i tråden bl.a.). Denna klubba har ju några år på nacken, men kostade som ny £369 enligt dem själva. http://lefthandedgolf.co.uk/taylor-made-r11s-tp-driver

Till att jämföra med TM JetSpeed driver, årets version, som kostar £180. http://lefthandedgolf.co.uk/lefthand...etspeed-driver
Om vi fokuserar på just de här två klubborna, är det värt att lägga lite extra på att få en "nyare" klubba? Nu är jag en medelhcpare, bryr mig inte så extremt mycket om prylarna jag har är speciellt nya eller inte, men om tekniken har utvecklats kanske det hämmar ens spel mer än vad man tror? I så fall kanske det är värt att lägga ut lite mer pengar. Vad tycker ni?
Citera
2014-04-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Club Glove ska vara fodralet med högst kvalitet och används av mest av proffsen, välj Last Bag eller XXL om du har mkt prylar. Säljs dock inte i Sverige, men du hittar det garanterat i nån onlineshop. Hade alla dagar valt ett mjukt fodral med en skyddsarm, hardcase blir extremt otympligt.

Är dormys bara skräp eller?
Citera
2014-04-16, 22:24
Medlem
Citat:

De fyller säkert sin funktion, det är mer en fråga om du vill lägga 250-300 dollar för en Club Glove eller om du nöjer dig med nåt enklare och billigare som kanske inte håller lika länge. Flygpersonal brukar inte behandla bagage speciellt varsamt även om det är "Fragile" luggage...
Citera
2014-04-16, 22:27
Medlem
Behöver en ny SW då min rymt.. Kikade på denna där Dormy har ett erbjudande, http://www.dormy.se/wedgar-140/cleve..._mirror-239643 Har för tillfället 30 i hcp men satsar på runt 20 efter sommaren. Forged, är det bladklubbor? Är den något att hänga i granen för min spelnivå och SW brukar väl vara 56* (normalt sett?). Ursäkta min okunskap! Grym tråd i övrigt, följer den med stort intresse!
Citera
2014-04-16, 23:06
Medlem
Puckotts avatar
Säsongen har startat bra! Jag har inför säsongen trott att jag skulle få svårt med att hålla mitt HCP (10,någonting). Efter den obligatoriskt katastrofalt dåliga förstarundan gick jag två 9-hålsrundor med 17 poäng inspelade efter båda. Ett streck fanns med i båda dom rundorna.

Sen nu, 4 eller 5'e rundan för året, drar jag till med 4 pinnar bättre än HCP, med två streck i score-kortet. 3 birdies (nytt rekord) och då gick vi av efter 14 hål. Om man räknar bort de streckade hålen (jag är medveten om att det inte riktigt håller, men nu skiter vi i det ) så gick jag +1 totalt. Hoppas jag är lika glad efter nästa 5 spelade rundor.

Golf är jävligt kul när det flyter på!
Citera
2014-04-17, 08:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suzack
Jag har lite funderingar till att köpa en ny driver, i år igen. Men hur mycket har tekniken utvecklats de senaste åren, för att det ska spela roll?

Om vi jämför t.ex Taylor Made R11S TP som man idag kan få för £100 (på lefthandedgolf, vilket för övrigt är mycket bra sida för oss som slår åt "fel" håll, var upp tidigare i tråden bl.a.). Denna klubba har ju några år på nacken, men kostade som ny £369 enligt dem själva. http://lefthandedgolf.co.uk/taylor-made-r11s-tp-driver

Till att jämföra med TM JetSpeed driver, årets version, som kostar £180. http://lefthandedgolf.co.uk/lefthand...etspeed-driver
Om vi fokuserar på just de här två klubborna, är det värt att lägga lite extra på att få en "nyare" klubba? Nu är jag en medelhcpare, bryr mig inte så extremt mycket om prylarna jag har är speciellt nya eller inte, men om tekniken har utvecklats kanske det hämmar ens spel mer än vad man tror? I så fall kanske det är värt att lägga ut lite mer pengar. Vad tycker ni?

Om du inte ska prova ut dem utan köpa dem på känn, gå efter den billiga. Du lär inte märka någon större skillnad även om du fick prova dem mot varandra. Tekniken är i stort sett samma.

Citat:

Jag har köpt två resefodral i från Dormy, det första var sönder efter resan till Spanien (när fodralet kom ut på bandet på flygplatsen). Det andra var sönder när vi landade i Sverige efter nästa resa. Resefodral från Dormy är i min värld slöseri med pengar. Vill du inte lägga de pengar som en Last Bag kostar så har klubbmärkena egna bagfodral som jag tycker är bra. Äger ett från Cobra och ett från TaylorMade. Båda går att packa väldigt fulla och håller bra ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av D1891
Behöver en ny SW då min rymt.. Kikade på denna där Dormy har ett erbjudande, http://www.dormy.se/wedgar-140/cleve..._mirror-239643 Har för tillfället 30 i hcp men satsar på runt 20 efter sommaren. Forged, är det bladklubbor? Är den något att hänga i granen för min spelnivå och SW brukar väl vara 56* (normalt sett?). Ursäkta min okunskap! Grym tråd i övrigt, följer den med stort intresse!

Forged innebär att den är gjuten i ett stycke. Wedgar brukar visserligen likna bladklubbor väldigt och det är mer utseende. För det de ska användas till är de inget svårspelade. Cleveland-wedgen du länkar fungerar säkert jättebra för dig och din nivå. Gradantal får du som du ser välja helt själv tillsammans med bounce, hade jag varit du hade jag valt en 58 gradare med 12 graders bounce för att funka bra på både blöta fairways och svenska bunkrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Säsongen har startat bra! Jag har inför säsongen trott att jag skulle få svårt med att hålla mitt HCP (10,någonting). Efter den obligatoriskt katastrofalt dåliga förstarundan gick jag två 9-hålsrundor med 17 poäng inspelade efter båda. Ett streck fanns med i båda dom rundorna.

Sen nu, 4 eller 5'e rundan för året, drar jag till med 4 pinnar bättre än HCP, med två streck i score-kortet. 3 birdies (nytt rekord) och då gick vi av efter 14 hål. Om man räknar bort de streckade hålen (jag är medveten om att det inte riktigt håller, men nu skiter vi i det ) så gick jag +1 totalt. Hoppas jag är lika glad efter nästa 5 spelade rundor.

Golf är jävligt kul när det flyter på!

Kul att det går åt rätt håll!

Själv har jag nu 4 "påskrundor" bokade på fyra olika banor i Spanien, samt lite ledig tid. Ska bli riktigt kul!
Citera
2014-04-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1891

Jag hade rekommenderat Mizuno JPX wedgarna. Jag använder mig av dessa, fast 2012 års modell. Sjukt grymma, mer förlåtande än de från Cleveland som du har kollat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in