Citat:
Ursprungligen postat av
Iam-Varfor
Fan va gött när man smäller dit drivarna! Hade 2 över 300 meter idag! och nästan inga hookar med skiten heller, bara lite för mycket draw på nån men ingen out!
Dock så fortsätter jag hooka min järn.. alltid är det något
Sen har jag en fråga om vad ni tycker! Det är dags för km på min klubb och jag funderar på att anmäla mig, det är såklart en scratch tävling och jag ligger på 19.5 hcp just nu, spelar oftast rätt stabilt och "streckar" sällen hål utan brukar oftast håla ur även om jag inte kan få poäng. Det är inte så många anmälda men i min klass är det flest anmälda. Jag skulle tycka att det är en kul erfarenhet då målet för mig är att bli just scratchspelare, dock vet jag inte vad medtävlandena säger om en 19 hcp som är med o hakckar?
SPELA för Guds skull!
KM är öppet för alla och du kommer lära dig mer under KM än du gör under någon annan träningsform.
Går du dessutom in som ordentlig underdog så kan det väl bara gå bättre för dig? Jag lovar att det finns de som tycker de är lite bättre HCP-mässigt och undrar vad fan du håller på med, men det finns även dem som kommer att vara rädda för att bli slagna av en 19-hcpare.
I Scratchtävlingar kan ALLT hända.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stallora
Jag har varit ute på rangen ett par gånger med alla klubborna nu men jag får verkligen inte upp bollen oavsett vilken av dom jag slår med. Jag testade en gammal 11-graders driver min far hade (äldre version av någon Tumba Line) och med den fick jag iväg bollarna mycket lättare och allt kändes mycket bättre. Jag tror nog jag ska avvakta med att köpa någon av hans 9.5-graders drivers tills jag spelar bra nog att jag vet vad jag är ute efter. Kan slå ut med denna 11-gradiga drivern och en fairwayfemma tills dess.
Vad sitter det för skaft i de klubborna du blivit erbjduen att köpa samt Tumba Line drivern du provade?
1,5 grader ska i teorin göra cirka 1 grads skillnad i "launch angle" som vi så fint kallar det - förutsatt att det sitter lika skaft och tekniken är lik.
Citat:
Ursprungligen postat av
bjebbosten
Spelar stor roll på drivers, jag körde en 12 graders driver med litet huvud och sköt väldigt lågt, nu kör jag 10,5 och skjuter väldigt högt.
Som sagt - teoretiskt sett är skillnaden inte så stor.