2013-06-18, 21:12
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Är det gratis för er som är medlemmar på respektive golfbanor med poletter till rangen?
Där jag är medlem kostar 1 polett med 23 bollar 20kr. Det tycker jag är helt jävla sjukt. Okej om man inne är medlem att sånt kostar. Blir ganska dyrt om man vill träna mycket o slå range. I Usa vet jag att det är gratis och slå på range om man är medlem vad jag förstått.

Gratis i USA? Inte där jag bodde iaf, inte på någon bana jag spelade var det gratis bollar. Jag var också medlem och då var det inte gratis heller, 4 dollar för en halv hink och 8 för en hel hink, det var nog det enda i hela usa som faktiskt var dyrt.
Citera
2013-06-18, 21:41
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheiiZu
I min hemstad (modell mindre) finns det två banor och på båda är rangen gratis. Om jag förstått det rätt är det lokala företag och liknande som sponsrat detta.

Jag gissar Ö-vik

Det är också en av få anledningar, när företag antingen går in och sponsrar eller som jag vill minnas att det är i Ö-vik. En av klubbarna skaffar gratis rangebollar - då har inte grannen råd att ta 20 spänn för en hink.
Citera
2013-06-18, 22:03
Medlem
knazbarnets avatar
Någon som vet några generella regler för bollränna? finns de nån tid som är för tidig att gå ut på? hittar inget på klubbens hemsida.

Andra problemet är att det står att de är startförbud på de bokningsbara morgontider, dock är det flera som står att de har bokat sig, jätteskumt enligt mig...
Citera
2013-06-18, 22:06
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Någon som vet några generella regler för bollränna? finns de nån tid som är för tidig att gå ut på? hittar inget på klubbens hemsida.

Andra problemet är att det står att de är startförbud på de bokningsbara morgontider, dock är det flera som står att de har bokat sig, jätteskumt enligt mig...

Finns inga regler för bollrännan - vanligtvis får man väl lägga i bollar 1 timme ifrån första bollrännetid, annat vet jag inte.

Många klubbar använder ett system där du måste ringa eller gå in personlgen till kansliet för att boka en tid och därför kan du inte boka tider på nätet. Det finns också de klubbar som låter dig boka tider till t.ex. 48 timmar i förväg, därefter faller de till mellantider eller bollränna.
Citera
2013-06-18, 22:07
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag gissar Ö-vik

Det är också en av få anledningar, när företag antingen går in och sponsrar eller som jag vill minnas att det är i Ö-vik. En av klubbarna skaffar gratis rangebollar - då har inte grannen råd att ta 20 spänn för en hink.

What gave it away..?

Precis som du säger, vill minnas att för några år sedan blev Puttom sponsrat av Coop/Ica med rangebollar och då är det ju bara för andra banan att följa.
Citera
2013-06-18, 22:45
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Finns inga regler för bollrännan - vanligtvis får man väl lägga i bollar 1 timme ifrån första bollrännetid, annat vet jag inte.

Många klubbar använder ett system där du måste ringa eller gå in personlgen till kansliet för att boka en tid och därför kan du inte boka tider på nätet. Det finns också de klubbar som låter dig boka tider till t.ex. 48 timmar i förväg, därefter faller de till mellantider eller bollränna.

okey så att gå ut vid typ 5 när tiderna börjar kvart i 8 ska man typ inte få? rent generellt.

Okej har inte hört att några såna regler ska gälla vid min klubb men skippar nog en morgonrunda imorgon, känns som risken är för stor att jag inte får gå ut för att gå upp så tidigt
Citera
2013-06-18, 22:58
Medlem
ErPupones avatar
Jag är på jakt efter en range i Stockholms-trakten där man slår på riktigt gräs. Känner att jag tappar känslan på dessa jävla mattor.
Citera
2013-06-18, 23:04
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag är på jakt efter en range i Stockholms-trakten där man slår på riktigt gräs. Känner att jag tappar känslan på dessa jävla mattor.

Finns väl knappt några banor/ranger i Sverige som har riktigt gräs ? (Inte vad jag vet i alla fall) Men jag håller helt klart med dig, det är stor skillnad på mattor och riktigt gräs!
Citera
2013-06-19, 01:45
Medlem
Hanzooons avatar
Någon som kommer in på dormy.se?
Citera
2013-06-19, 10:17
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzooon
Inte med firefox. Pröva Explorer eller chrome
Citera
2013-06-19, 10:31
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzooon

Se att du inte har AdBlock aktiverat.
Citera
2013-06-19, 10:32
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Money22 skrev

Nu är ju koreanskan Inbee Park en outstanding puttare, men hennes sving!
Hur är det ens möjligt att tjonga iväg bollen 250 yards på det viset och dra in ca 1 miljon dollar per år?
http://www.youtube.com/watch?v=5E7Zb1-q73g

Inte alls konstigt.

Frys bilden på 1.03 på den videon och frys bilden på 1.05 på den här videon på Rory McIlroy och jämför:
http://www.youtube.com/watch?v=-zHveFE1hus

Igår så spelade jag först en driver och sedan en j5 på ett nästan 500m par fem hål och nådde nästan greenen. Det var visserligen en del medvind, men det är helt sjukt. Min sving börjar funka så bra, jag kan bara banka på och attackera allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in