2013-07-28, 17:52
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Tappar bollen sina attribut genom att man lackar om dem? Pratar främst spinn och längdattributen

Det blir ju ett helt nytt skal - oftast ett som klubban inte får tag på. Så ja de attributerna påverkas ordentligt.
Citera
2013-07-28, 20:29
Medlem
Sebbee8s avatar
Just nu har jag en Callaway bag, och jag hatar den! Bärselen är obekväm, den har få förvaringsfack (skulle vilja ha 5 exlusive boll och pegg facken, nu har jag 3), klubbornas uppdelning är usel (fastnar i varandra hela tiden) och den funkar inge bra alls på vagnar/carts!

Någon som har något tips på en bra bag som har smart förvaring och klubb-uppdelning, men som ändå funkar att bära ? (jag bär den kanske 10% av rundorna men vill kunna bära den utan problem om det skulle behövas)
Citera
2013-07-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Just nu har jag en Callaway bag, och jag hatar den! Bärselen är obekväm, den har få förvaringsfack (skulle vilja ha 5 exlusive boll och pegg facken, nu har jag 3), klubbornas uppdelning är usel (fastnar i varandra hela tiden) och den funkar inge bra alls på vagnar/carts!

Någon som har något tips på en bra bag som har smart förvaring och klubb-uppdelning, men som ändå funkar att bära ? (jag bär den kanske 10% av rundorna men vill kunna bära den utan problem om det skulle behövas)

Om du bär såpass lite skulle du ju kunna kika på Nike Performance Hybrid. Rätt bra med fack och bärselen är väldigt smidig att ta av och sätta på.
Citera
2013-07-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.B.Scott
Tack för infon, den kan bli till hjälp. Hörde av de jag spelade med att den inte var på topp direkt. Ska försöka spela lite smart imorgon . Frösis var ju mycket bra, jäkligt snabba greener , några var lite ojämna dock. Är väl hyfsat nöjd, låg på hcp efter nio men det dök upp några små rashål tyvärr. 2 bollar i vattnet bland annat. Aja, är inte så långt efter tätet, bara att gasa . Fick en sur lottning imorgon, fan. Nä, nu blir det att klunka vatten. Lycka till .
Måste säga att gårdagen blev för smetigt varm för mig. Hela hjärnan och kroppen var seg pga värmen och resultatet blev därefter. Men måste säga att Enköpings GK var en läcker bana. Gillar när hålen är "egna rum" och såna fanns det en del av! Härlig parkmiljö på första nio! Dit kommer jag att åka fler gånger Dagens övning på Frösåker gick riktigt bra och är nöjd med både spel och resultat på dagens runda. Hoppas du är detsamma! Du skrev ju att du spelar för att vinna ( bra strategi ;-) och får väl gratulera om det blev så!
Kommer med största säkerhet att spela nästa år också! Men hoppas det blir lite fler deltagare, men man ska nog inte räkna med alltför stort tillflöde år 1.
I morgon blir det vila och sen på't igen! Lycka till med dina egna planer och spel!
B-T-B
Citera
2013-07-28, 23:10
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8

Jag släpar runt på en Sun Mountain four 5 . Den är grymt skön att bära och ska enligt vad som står fungera på vagnar. Den har 14 fack för klubbor så dom fastar inte i varandra vilket är skönt. Det enda som inte är helt topp på den är att jag saknar ett litet fack för typ peggar och markeringsknappar (går att förvara i någonting eller använda ett av de större), samt att hålet för vattenflaskan ligger utanpå ett fack och när det facket är fullt är det lätt att vattenflaskan ramlar ur. Förutom dom 2 detaljerna är jag grymt nöjd med den.
Citera
2013-07-28, 23:34
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Om du bär såpass lite skulle du ju kunna kika på Nike Performance Hybrid. Rätt bra med fack och bärselen är väldigt smidig att ta av och sätta på.

Verkar perfekt! Tack för tipset
Citera
2013-07-28, 23:36
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Jag släpar runt på en Sun Mountain four 5 . Den är grymt skön att bära och ska enligt vad som står fungera på vagnar. Den har 14 fack för klubbor så dom fastar inte i varandra vilket är skönt. Det enda som inte är helt topp på den är att jag saknar ett litet fack för typ peggar och markeringsknappar (går att förvara i någonting eller använda ett av de större), samt att hålet för vattenflaskan ligger utanpå ett fack och när det facket är fullt är det lätt att vattenflaskan ramlar ur. Förutom dom 2 detaljerna är jag grymt nöjd med den.

Det vore ju perfekt med så bra indelning! Ska kolla upp den, tack för tipset!
Citera
2013-07-29, 11:40
Medlem
Langsdales avatar
Igår när jag var ut så drog jag av en järnklubba, måste ha varit spricka i den för prickade bollen rent men bladet flög iväg och där stod man med skaften i hand och såg ut som ett fån. Bollen flög väl sisådär 50 meter men lyckas ändå få in den på green på andraslaget och sen sänker jag den direkt med puttern, så kammade hålet med par ändå.

Nu till min fråga efter min golfhistoria. Jag hittar ingen sida som säljer enskilda järnklubbor, har letat lite här och där men hittar bara färdiga järnset. Är första gången jag behöver köpa en ny enskild järnklubba så har inte så stor erfarenhet det sen innan. Dormys funkar inte för mig, sidan blir bara vit så vet inte om det finns där, ni kanske vet?!

Tacksam för svar.
Citera
2013-07-29, 12:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Igår när jag var ut så drog jag av en järnklubba, måste ha varit spricka i den för prickade bollen rent men bladet flög iväg och där stod man med skaften i hand och såg ut som ett fån. Bollen flög väl sisådär 50 meter men lyckas ändå få in den på green på andraslaget och sen sänker jag den direkt med puttern, så kammade hålet med par ändå.

Nu till min fråga efter min golfhistoria. Jag hittar ingen sida som säljer enskilda järnklubbor, har letat lite här och där men hittar bara färdiga järnset. Är första gången jag behöver köpa en ny enskild järnklubba så har inte så stor erfarenhet det sen innan. Dormys funkar inte för mig, sidan blir bara vit så vet inte om det finns där, ni kanske vet?!

Tacksam för svar.

Ingen leverantör jag vet om säljer enskilda järnklubbor nuförtiden. Lämna in huvudet hos närmsta proshop och säg att du behöver ha klubban lagad. Inget konstigt med det.
Citera
2013-07-29, 17:58
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Är just nu på TPI-Utbildning i Stockholm - något förbaskat intressant även om det är tredje året i rad.
En intressant fråga kom upp angående The Dan Plan och jag kan säga att de ansvariga för TPI bara flinade åt Dans idé och sättet han genomförde det. Även om de tydligen tycker han är en riktigt skön kille.
Citera
2013-07-29, 20:27
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale

Tacksam för svar.

Vet att Dormy säljer enskilda klubbor av sett dom säljer. När jag köpte mitt AMP cell valde 5-P och dom sa att jag kunde köpa till 4:an om/när jag vill
Kanske inte finns på nätet men gå till butiken, då borde det gå.
Senast redigerad av Sebbee8 2013-07-29 kl. 20:29.
Citera
2013-07-29, 20:31
Medlem
Sebbee8s avatar
Tjena!

Jag har hittat en bag som verkar riktigt schyst!
Någon som vet vart dom säljer dessa ? Skulle vilja se den innan jag köper

http://shop.sunmountain.com/2013-hyb...50-detail.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in