Citat:
Ursprungligen postat av
KinG-NothinG
Har flugit med SAS och ett par andra bolag lite överallt i världen. Bagfodralet är ju en resenärs dröm, man kör i lite av allt i och ser glad ut. Har aldrig varit med om att de öppnat fodralet och då har jag stundtals varit på 10kg+ i övervikt (25 när det var 15). Det värsta jag fått vara med om är att betala 40 dollar extra eftersom det var för tungt en gång.
Annars brukar det ju vara en extra avgift på bagar och är det så brukar jag stå på mig om de klagar och säga att jag minsann betalat för en bag med klubbor och såhär mycket väger mina klubbor så då ska ni fan se till att de följer med.
Okej men det låter lovande i alla fall! Jag har dock ingen resebag, utan tänkte packa med bubbelblast och sånt med alla klubbhuvud och snurra in hela bagen i bubbelplast eller liknande och kanske lägga in den i en kartong(?). Tror du det kan funka?
Jag tror att avgiften för att flyga i "Övriga världen" med golfbag är 450 kronor, vilket knappt är några pengar alls, bara jag inte blir av med en klubba är jag glad!
Edit; Kanske borde jag skaffa mig en resebag i alla fall? När jag läser på internet verkar det vara ända alternativet?