Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
hur mkt mer svårspelade är smidda järn eg? Jag tänker nu inte på rena bladklubbor utan såna där som marknadsförs som mer lättspelade men ändå smidda. Jag undrar mest för en polare tjackat, jag skulle nog inte chansa på att jag klarar det utan att slå med dem först.
Nu för tiden och egentligen sedan alltid så är inte smidda klubbor mer svårspelade än de med cavity. Bladklubbor och smidda klubbor har nyligen (2006 tror jag det var, hittr inte artikeln online just nu) bevisats att vara mycket bättre än vad "ryktet" säger.
Det jag läste var att smidda klubbor kräver en bättre bollträff, inte mycket men lite. Har du en bra bollträff så får du mer av smidda klubbor än från cavity-klubbor. Missar du åt andra sidan så kommer du inte att få ut lika mycket av de som cavity, MEN skillnaden låg bara på 5-10 meter i längd och knappt någonting i sidled.
Får hålla med tidigare talare om att de är både snyggare att se på och mer lättanpassade. Spelade själv Ben Hogan FTX innan jag gick över till rena bladklubbor, gick som drömmen.