2006-05-09, 22:37
Medlem
ReNus avatar
Jag har fått blodad tand efter helgens äventyr, så ikväll gick jag 12 hål i den värmande kvällssolen på den lustiga korthålsbanan Balgove Course, den också i St Andrews.

Det som stör mig är att jag i helgen hade ett hyffsat närspel, men slog åt helvete från tee.
Då tänkte jag ju givetvis att det skulle gå strålande idag med lite kortare hål, men det gjorde det inte alls.
Mina utslag var över förväntan, medans närspelet sög helt fantastiskt mycket.

Om något helt annat:
Jag behöver tips på bra bärbagar, vill att dom ska vara lätta, men även ha en hel del fack.
Någon som har den ultimata bärbagen?

.
Citera
2006-05-09, 23:42
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Jag har fått blodad tand efter helgens äventyr, så ikväll gick jag 12 hål i den värmande kvällssolen på den lustiga korthålsbanan Balgove Course, den också i St Andrews.

Det som stör mig är att jag i helgen hade ett hyffsat närspel, men slog åt helvete från tee.
Då tänkte jag ju givetvis att det skulle gå strålande idag med lite kortare hål, men det gjorde det inte alls.
Mina utslag var över förväntan, medans närspelet sög helt fantastiskt mycket.

Om något helt annat:
Jag behöver tips på bra bärbagar, vill att dom ska vara lätta, men även ha en hel del fack.
Någon som har den ultimata bärbagen?

.

Låter som att du lever livets glada där borta, även om det går mindre bra ibland

Har du kollat Dormy? De har ju en hel del bra OGIO-bärbagar. Jag har något liknande en sådan här ,och den fungerar bra. Lagom många fack och den är heller inte allt för tung.
Citera
2006-05-09, 23:47
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingston
[...]

Har du kollat Dormy? De har ju en hel del bra OGIO-bärbagar. Jag har något liknande en sådan här ,och den fungerar bra. Lagom många fack och den är heller inte allt för tung.
Tack för tipset! Verkar vara en riktigt skön bag. Gillar att den har eget fack för puttern(som jag aldrig hittar i min nuvarande idiotstora sak jag bär omkring på), och att den har många fack.
Är den så bekväm som den ser ut att vara?

.
Citera
2006-05-09, 23:54
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Tack för tipset! Verkar vara en riktigt skön bag. Gillar att den har eget fack för puttern(som jag aldrig hittar i min nuvarande idiotstora sak jag bär omkring på), och att den har många fack.
Är den så bekväm som den ser ut att vara?

.

Den är faktiskt väldigt bekväm att kajka runt på. Den känns väldigt stabil och bärseleremmarna är ganska grova och något vadderade, så du slipper att det skaver på axlarna.
Citera
2006-05-10, 00:25
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Den är faktiskt väldigt bekväm att kajka runt på. Den känns väldigt stabil och bärseleremmarna är ganska grova och något vadderade, så du slipper att det skaver på axlarna.
Låter bra, riktigt bra.
Jag är väldigt trött på min bag som jag har nu. Stor, obekväm och fullständigt opraktisk. Ska man knata runt en hel dag med den på ryggen så försvinner faktiskt lite av glädjen.
Men, Livingston, tack för ett bra tips. Något sådant kommer definitivt införskaffas innan sommarens högsäsong inleds.

.
Citera
2006-05-10, 00:32
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Låter bra, riktigt bra.
Jag är väldigt trött på min bag som jag har nu. Stor, obekväm och fullständigt opraktisk. Ska man knata runt en hel dag med den på ryggen så försvinner faktiskt lite av glädjen.
Men, Livingston, tack för ett bra tips. Något sådant kommer definitivt införskaffas innan sommarens högsäsong inleds.

.

Jo, jag håller med dig. Det tungt nog som det är ändå!
Lycka till med köpet, vad det nu blir för bag
Citera
2006-05-17, 15:35
Bannlyst
kavalen

Jag hade en grym runda idag på Eskilstuna, mest Par, ett par birdies, och tre bogeys, dock sitte rkänslan kvar från sista hålet efter utslag ungefär 110 kvar till green, då jag slår en järn 8a, i kraftig motvind, bolljäveln landar 30cm från hål, och dessa kärringar framför står bara och glor.

Sen in i golfrestauragen där dessa kärringar också är, jag beställer mat och öl, dem frågar om jag haft bra runda, helt ok blir svaret.

haha, ja det är skönt på dagarna.
Citera
2006-06-03, 12:48
Medlem
Behöver lite tips

Jag har precis börjat att ta det gröna kortet, jag har ett halv sett men saknar en klubba för utspel, tänkte köpa en driver. Man vad ska jag ha, funderar på att köpa en klubba som jag kan spela med ett tag. Inte så sugen på att köpa en skitklubba nu och byta den nästa år samtidigt vill jag inte lägga 3000. Eftersom jag spelar från vänster finns det inte alla klubbor att välja på, i.a.f. på web-shop.

Vad är det för grad antal som anges?
Hur vet man om man ska ha stiff el regular skaft?
Tips på bra web-shoppar, jag har hitta till dormy, finns det andra bra?
Citera
2006-06-03, 18:19
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barba stark
Jag har precis börjat att ta det gröna kortet, jag har ett halv sett men saknar en klubba för utspel, tänkte köpa en driver. Man vad ska jag ha, funderar på att köpa en klubba som jag kan spela med ett tag. Inte så sugen på att köpa en skitklubba nu och byta den nästa år samtidigt vill jag inte lägga 3000. Eftersom jag spelar från vänster finns det inte alla klubbor att välja på, i.a.f. på web-shop.

Vad är det för grad antal som anges?
Hur vet man om man ska ha stiff el regular skaft?
Tips på bra web-shoppar, jag har hitta till dormy, finns det andra bra?

Om du ska köpa en ny driver så skulle jag föreslå Best golf. Det är ett någorlunda billigt märke, men absolut inte skitgrejer för det. Sen finns det ju också 4D, ungefär samma pris som för Best golf. För runt en tusenlapp så får du en bra driver från något av de märkena. Dessa två hittar du på de flesta golfshoppar, Intersport, Stadium eller liknande. Visserligen så finns det billiga drivers av lite kändare märken, men då får du nog räkna med att punga upp en femhundring eller en tusenlapp till, ungefär. Det varierar. Men om du vill att någon ska gå in för att hjälpa dig med att både hitta rätt driver och styvhet på skaftet, så gör du bäst i att besöka en riktig golfbutik.

Har du aldrig använt en driver förut så tycker jag nog att du gör bäst i att ha en med regularskaft och med ett gradantal på typ 10 eller 11.
Citera
2006-06-04, 06:02
Medlem
Citat:
Har du aldrig använt en driver förut så tycker jag nog att du gör bäst i att ha en med regularskaft och med ett gradantal på typ 10 eller 11.

Men tänk om han är värsta galen med värsta svinghastigheten!
mitt tips är 6 grader och stiff skafft xD
Citera
2006-06-14, 17:03
Bannlyst
Ja 4D är ett helt klart bra val, åk till Stadium och låna med dig några klubbor och provspela, alternativt gå in i en Golfstore butik på den lokala klubben så att du kan testa grejerna, personligen skulle jag aldrig köpa något utan att först testa huruvida det passar mitt spel eller ej. Ska man betala 1500 - 2000 och uppåt så vill man inte ha prylar som känns helt fel när man väl kommer ut på banan.
Citera
2006-06-14, 17:05
Bannlyst
www.lgolf.se

har även en bra shop, köpte en titleist spoon därifrån 1 säsong sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in