2013-04-26, 19:38
Medlem
Slav3rs avatar
Vilka bollar spelar ni med iår då grabbar och möjligtvis kvinnor?
Jag själv gillar Prov1 (ovanligt...) Men skulle vilja ha nåt liknande den fast i en bättre prisklass

edit: hittade Srixon z-star vilket jämförs med prov1.
Senast redigerad av Slav3r 2013-04-26 kl. 19:43.
Citera
2013-04-26, 20:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Jag själv gillar Prov1 (ovanligt...) Men skulle vilja ha nåt liknande den fast i en bättre prisklass

Kommer spela ProV1 i år som vanligt. Har 100 stycken i min shagbag och fått 6 dussin levererad till personligt bruk.

Har provat ALLT verkligen ALLT för att hitta en boll som kan ta V1ans plats men inget märke eller boll har stått upp tilö utmaningen. Skulle jag vara tvungen att spela något annat än V1 hade det varit Titleist egna NXT Tour S.
Citera
2013-04-26, 20:13
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:

Kör på mina upphittade Nxt tour! Vi är ett par polare som om det är lite folk på banan lägger ganska mycket tid på att leta bollar och jag är den enda som gillar nxt så dom vi hittar blir mina
Citera
2013-04-26, 20:21
Medlem
ErPupones avatar
Citat:

Kör på NXT Tour, såväl nya som använda beställda från Florida.

Blev medlem på Huvudstadens GK igår, berättigar spel på Lindö (3 banor), Lövsättre, Rikssten och Viksberg. Någon som lirat dessa banor och vill dela med sig av deras tankar kring dem?
Citera
2013-04-26, 20:59
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Kör på NXT Tour, såväl nya som använda beställda från Florida.

Blev medlem på Huvudstadens GK igår, berättigar spel på Lindö (3 banor), Lövsättre, Rikssten och Viksberg. Någon som lirat dessa banor och vill dela med sig av deras tankar kring dem?

Jag är också medlem i Huvudstadens GK och har varit medlem sedan starten. Den bana som tidigare var Lindö GK:s (och före det Björn Borg GK) och idag heter Lindö Dal är trevlig och rekommenderas. Viksberg är också okay och en fördel med den är att det aldrig är problem att komma ut. Nackdelarna med Viksberg är klipptåget en del morgnar och att banan till och från är utsatt för vildsvin.

Eftersom jag bor i Tullinge är Riksten min hemmabana. Riksten är en enkel och lättspelad bana med enkla faciliteter. Ingen lunch och en minimal shop. Ett enda träd är i spel på hela banan. Rikstens pro Per Johansson är bra och omtyckt.

Lövsättra har jag inte spelat. Där är för övrigt Stefan Kvillström pro. När jag tog grönt kort för honom 1994 var han pro på Vallentuna GK.
Citera
2013-04-27, 00:28
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag är också medlem i Huvudstadens GK och har varit medlem sedan starten. Den bana som tidigare var Lindö GK:s (och före det Björn Borg GK) och idag heter Lindö Dal är trevlig och rekommenderas. Viksberg är också okay och en fördel med den är att det aldrig är problem att komma ut. Nackdelarna med Viksberg är klipptåget en del morgnar och att banan till och från är utsatt för vildsvin.

Eftersom jag bor i Tullinge är Riksten min hemmabana. Riksten är en enkel och lättspelad bana med enkla faciliteter. Ingen lunch och en minimal shop. Ett enda träd är i spel på hela banan. Rikstens pro Per Johansson är bra och omtyckt.

Lövsättra har jag inte spelat. Där är för övrigt Stefan Kvillström pro. När jag tog grönt kort för honom 1994 var han pro på Vallentuna GK.
Okej, kul att höra! Boendes i liljeholmen kommer jag nog åka både till Lindö och neråt till Riksten och Viksberg! Har du lirat Kyssinge något? Såg att den skulle vara gratis under vissa tider, hört polare som säger att den är väldigt fin.
Citera
2013-04-27, 14:56
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:

Pro v1x, överlägset bästa bollen för mig, standard Prov1 funkar fint med, men verkar slå marginellt kortare med den.
Citera
2013-04-27, 19:42
Medlem
Slav3rs avatar
Märker vilken boll som dominerar bagarna iaf Vart beställer ni boll ifrån annars då?
Citera
2013-04-27, 20:55
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Märker vilken boll som dominerar bagarna iaf Vart beställer ni boll ifrån annars då?

De bollarna jag har som träningsbollar har jag faktiskt köpt från OutOfBounds.se. Billigare så för bollar som används dagligen.

De bollar jag spelar på är beställda genom företaget med företagslogga på - också billigare så
Citera
2013-04-28, 10:34
Medlem
Citat:

Jag spelar med Nike PD Soft. Har 20 i HCP och med handen på hjärtat kan jag inte märka nån skillnad alls mellan bollar. Men blev rekommenderad att spela med en mjuk boll och jag har alltid gillat Nike så då blev det Nike PD Soft.

Edit. Btw köper dem ifrån out-of-bounds, billigare än så blir det inte!
Citera
2013-04-28, 16:06
Medlem
Iam-Varfors avatar
Köpte mig en driver idag, Cobra AMP Cell med det blåa huvudet!
Citera
2013-04-28, 17:23
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Köpte mig en driver idag, Cobra AMP Cell med det blåa huvudet!

Då är vi vapenbröder!
Kan vara årets snyggaste klubba alla kategorier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in