2013-04-20, 18:47
Citat:
Ursprungligen postat av Basseluring
Jag vet egentligen inte varför jag har J3 i bägen då jag slår den jävligt sällan. Slog den från tee ett tag när drivern bjöd på för mycket överraskningar. J1 köpte jag eftersom jag ville ha alternativ vid blåsiga dagar, det utvecklades till att jag använde den till lite när som helst istället då jag i slår den lika långt som FW3 men får en lägre bollbana.
Du sa något om händerna i det första inlägget, skulle du vilja vidareutveckla? Jag ser ju att mina händer inte ser ut som någon som spelar på touren direkt.
Jag ska definitivt ta hem den appen och testa när det börjar bli dags för rangen att öppna!
Du sa något om händerna i det första inlägget, skulle du vilja vidareutveckla? Jag ser ju att mina händer inte ser ut som någon som spelar på touren direkt.
Jag ska definitivt ta hem den appen och testa när det börjar bli dags för rangen att öppna!
När jag pratar händer så menar jag deras position i förhållande till bollen - om du ser dig själv i caddieview så ser du att dina händer är en bra bit bakom bollen i uppställningen. Du börjar sen svingen med att pressa händerna lite grann fram - men inte riktigt nog och den delen är ju mycket osäker och ojämn som du kanske förstår.
Med tanke på att du säger att du slår en järn 8 så bör händerna vara en bra bit före bollen i uppställningen. Eftersom vi vill slå ner på bollen med järnen och att klubborna faktiskt är gjorda för att vara uppställda så.
När jag nu ser videon i lite större bild så kan detta även bero på att du placerar bollen väldigt långt fram i stansen. Bilden i caddieview är lite sne så jag vågar inte säga vilka av dessa delar som är den stora boven i dramat.
Hoppas du förstår lite grann om inte annat.