2013-07-24, 13:22
Medlem
Nu är jag trött på att bära och går i tankarna att köpa en Big Max blade vagn.
http://www.youtube.com/watch?v=gP52L8-x8kc

Är det någon flashbackare som har erfarenhet av denna? Värd 2800 kronor? Är det "ultra slim designen" som man betalar för eller något annat som andra vagnar inte har?

Kör med bärbag men funderar på att köpa en rejälare vagnbag. Hur funkar det med standbag på vagnen?

Ska köra ner till golfstore och titta på den senare i veckan men är lite nyfiken redan nu!
Citera
2013-07-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton

Är det någon flashbackare som har erfarenhet av denna? Värd 2800 kronor? Är det "ultra slim designen" som man betalar för eller något annat som andra vagnar inte har?

Kör med bärbag men funderar på att köpa en rejälare vagnbag. Hur funkar det med standbag på vagnen?

Ska köra ner till golfstore och titta på den senare i veckan men är lite nyfiken redan nu!
Jag har en Cliqgear och en bärbag från Nike som jag använder i den och det funkar perfekt tycker jag. Min gamla bärbag ligger däremot inte lika bra i vagnen så det är bäst att prova sig fram om man ska alternera.
Modellen som jag har hittar du på länken nedan. Ett tips är ju att prova lite olika bagar om du ändå är på Dormy.

http://www.dormy.se/golfbagar-142/ni...rt_lime-109796
Citera
2013-07-24, 13:40
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Säljer den i Shopen och den är riktigt bra (och liten när den är hoppackad) och kommer dessutom med en snygg väska. Tyvärr är väl vagnen som modell inte den mest prisvärda när den är uppfälld. Anser att den bästa vagnen Big Max gör är deras Wheeler-modell.
Citera
2013-07-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogey-to-birdie
Jag har en Cliqgear och en bärbag från Nike som jag använder i den och det funkar perfekt tycker jag. Min gamla bärbag ligger däremot inte lika bra i vagnen så det är bäst att prova sig fram om man ska alternera.
Modellen som jag har hittar du på länken nedan. Ett tips är ju att prova lite olika bagar om du ändå är på Dormy.

http://www.dormy.se/golfbagar-142/ni...rt_lime-109796

Jag tar väl med min bag som jag har nu (Ogio Ozone stand) och testar den på helt enkelt!

Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Säljer den i Shopen och den är riktigt bra (och liten när den är hoppackad) och kommer dessutom med en snygg väska. Tyvärr är väl vagnen som modell inte den mest prisvärda när den är uppfälld. Anser att den bästa vagnen Big Max gör är deras Wheeler-modell.

Tack för svar! På vilket sätt är wheeler-vagnen mer prisvärd? Jag förstår att den är oerhört stabil men den verkar ju ta en jäkla plats ihopfälld. Bättre förvaringsmöjligheter vid handtaget? Det är ju trots allt "bara" 800 kronor som skiljer i pris och det lägger jag gärna till (om jag nu skulle betalt 2000 redan) för att få en liten och smidig vagn.
Citera
2013-07-24, 14:14
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Tack för svar! På vilket sätt är wheeler-vagnen mer prisvärd? Jag förstår att den är oerhört stabil men den verkar ju ta en jäkla plats ihopfälld. Bättre förvaringsmöjligheter vid handtaget? Det är ju trots allt "bara" 800 kronor som skiljer i pris och det lägger jag gärna till (om jag nu skulle betalt 2000 redan) för att få en liten och smidig vagn.

Stabil, lättmanövrerad och du får en hel del extra.

Dessutom blir den inte så jävla mycket större än Blade-vagnen - men den packas ju på ett annat sätt. Personligen anser jag att Blade inte direkt skriker kvalité heller, den kostar snarare på grund av att den blir lätt att få ihop och inget annat.
Citera
2013-07-24, 14:58
Medlem
trojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Fredrik Wetterstrand har jag haft turen att ha som föreläsare på TU flera gånger och han är hur grym som helst. Både elitsatsning men även tankar och idéer för "gemene man" går genom hans huvud och med en bra koll på det mesta både svingtekniskt men även psykologimässigt så är han imponerande.

Tyvärr har jag ännu inte läst hans böcker, men hoppas göra det så snart som möjligt.

.

Min syrra hade Fredrik som tränare när hon gick på gymnasiet. Har själv snackat med honom några gånger, för mitt spel så tycker jag han är allt för svingteknisk - vinklar hit och dit och mycket pill med smådetaljer utan en 'genuin' känsla för helheten. Dock så är jag övertygad om att han är det bästa golfpsykiska tränaren i Sverige.
Citera
2013-07-24, 15:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojt
Min syrra hade Fredrik som tränare när hon gick på gymnasiet. Har själv snackat med honom några gånger, för mitt spel så tycker jag han är allt för svingteknisk - vinklar hit och dit och mycket pill med smådetaljer utan en 'genuin' känsla för helheten. Dock så är jag övertygad om att han är det bästa golfpsykiska tränaren i Sverige.

Intressant att höra att en tränare som är så duktig på psykbiten kan upplevas så. Men han framstår för mig som väldigt pedant och att detaljerna är viktiga, så det är väl anledningen till att det gärna blir så detaljrikt som möjligt även i undervisningen. Men kul att höra vad en elev tycker!
Citera
2013-07-24, 17:32
Medlem
Sommarens plus: jag spelar mycket bättre nu med bollar som passar mig och mitt spel.

Sommarens minus: jag blir bara sämre och sämre på bunkerslag. Det blir ju inte bättre av att alla instruerar olika.Jag får stora darren av att hamna i en greenbunker.
Citera
2013-07-24, 19:45
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Sommarens plus: jag spelar mycket bättre nu med bollar som passar mig och mitt spel.

Sommarens minus: jag blir bara sämre och sämre på bunkerslag. Det blir ju inte bättre av att alla instruerar olika.Jag får stora darren av att hamna i en greenbunker.

Lägg dig inte i bunkrar?

Jag "kan" inte slå bunkerslag, men öppnar upp klubban, känner på sanden med fötterna. Hårt = lite sand och nästan ett normalt slag. Mjukt lager ovanpå hårt = ta sand med lite mer fart än ett vanligt slag. Mjukt = svinga igenom ordentligt. Träffa lite bakom bollen, med bollen placerad på främre foten.
Citera
2013-07-24, 20:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Money22 skrev

Dr Phil kanske kan hjälpa till?

http://www.youtube.com/watch?v=b2bTkbXhick
Citera
2013-07-24, 20:33
Medlem
Kom att tänka på en sak.

Ibland när jag slår j8-sw så känna det som att det blir torva av bollen, typ som att jag skulle trycka ner bollen och bollen dras genom jorden före den drar iväg. Slaget blir inte dåligt men undrar bara om någon känner igen det här ?
Citera
2013-07-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Dr Phil kanske kan hjälpa till?

http://www.youtube.com/watch?v=b2bTkbXhick

Glömde säga att fairwaybunkrar, som på klippet, inte är ett problem. Där sveper jag ut bollen, ofta med en träklubba som jag greppar ner. Nej, det är de hemska djupa greenbunkrarna!! Tog en lektion ifjol som hjälpte en del, men jag blir osäker och då blir det ju aldrig bra. Jag får väl ställa mig i bunkern och köra hinkar tills jag fattar detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in