Citat:
Nackdelen är att det är lite svårare att slå fulla slag med rätt skaftlut ordentligt med M-Grinden, den gräver gärna ner sig lite extra. Torvorna är sällan så djupa men kan bli ganska "långa". Personligen valde jag bort M-Grind för 54 graders wedgen jag använder nu då jag insåg att den främst skulle bli en klubba med fulla slag och då funkade M-Grinden dålig. Full Sole är kung på just det.
Citat:
Någon som läst Fredrik Wetterstrands böcker? Tankar om dem?
Verkar vara en av få golfskribenter som skriver böcker om elitsatsningar.
Beträffande Falköpings GK så håller ja med om att den banan är rätt tuff. Det är en av mina hemma banor, så har bra koll där nu, men man kan förstå den relativt höga slopen.
Banan är just nu i ett av dem bättre skick jag nånsin sett den i. Perfekta greener med en stimp på 9,5.
Just 6:an är ett hyffsat kul hål tycker jag, bra utslag så når du green med ett järn. Dåligt utslag kan du alltid lägga upp dig kort om bäcken i värsta fall. Det jobbiga med hålet är outen till höger, då man gärna vill lägga sig höger i fairway för att inte ligga mask mot green.
Verkar vara en av få golfskribenter som skriver böcker om elitsatsningar.
Beträffande Falköpings GK så håller ja med om att den banan är rätt tuff. Det är en av mina hemma banor, så har bra koll där nu, men man kan förstå den relativt höga slopen.
Banan är just nu i ett av dem bättre skick jag nånsin sett den i. Perfekta greener med en stimp på 9,5.
Just 6:an är ett hyffsat kul hål tycker jag, bra utslag så når du green med ett järn. Dåligt utslag kan du alltid lägga upp dig kort om bäcken i värsta fall. Det jobbiga med hålet är outen till höger, då man gärna vill lägga sig höger i fairway för att inte ligga mask mot green.
Fredrik Wetterstrand har jag haft turen att ha som föreläsare på TU flera gånger och han är hur grym som helst. Både elitsatsning men även tankar och idéer för "gemene man" går genom hans huvud och med en bra koll på det mesta både svingtekniskt men även psykologimässigt så är han imponerande.
Tyvärr har jag ännu inte läst hans böcker, men hoppas göra det så snart som möjligt.
Citat:
Hur når du den greenen med ett järn? Även om du slår en drive på 250m har du 160-170m till en green som ligger 20m? högre upp? Självklart går det och jag tror att du gör det, men tycker det verkar ytterst chansartat? Smalt och kommer du kort är det ett riktigt svårt slag.
Järn 5 och järn 6 är inget konstigt att ha kvar efter en bra drive, så länge man har känslan för att man kan slå ett ordentligt golfslag så är den green förvånansvärt lätträffad av min erfarenhet. För den ser som du säger väldigt svårträffad ut.