2013-06-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antoneee
Hallå, har sett att flera har köpt saker från både golfstoreeurope samt onlinegolf.com är dessa sidor pålitliga? Priserna är ju så himla mycket bättre än i Sverige! En titleist D3 driver kostar tex 3995:- på dormy medans på dessa siter kostar den endast 2845:- de är ju 1200 (!!) Spänn billigare!

Ett tips är att kolla upp omdömen för olika sidor t.ex. här http://www.trustpilot.co.uk/categories/golf
Citera
2013-06-28, 22:10
Medlem
Otroligt, var ute på 9 hål ikväll.

Eagle, birdie, bogey, birdie, eagle, -, eagle, birdie, birdie. på femte banan som jag streckade så fortsatte jag spela på min provisoriska boll och fick 3 slag mindre än mitt par(satte en 5 meters chip).

Fy fan vad skönt, har gått från kraftig slice med drivern till att få draw/push eller spikrakt. Vad jag tappade på idag var låga järn som går vänster och endel 3 puttar... den jag streckade på slog jag för långt.
Citera
2013-06-29, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten

Eagle, birdie, bogey, birdie, eagle, -, eagle, birdie, birdie. på femte banan som jag streckade så fortsatte jag spela på min provisoriska boll och fick 3 slag mindre än mitt par(satte en 5 meters chip).

Fy fan vad skönt, har gått från kraftig slice med drivern till att få draw/push eller spikrakt. Vad jag tappade på idag var låga järn som går vänster och endel 3 puttar... den jag streckade på slog jag för långt.

Snyggt!
Vad spelar du på för hcp?
Citera
2013-06-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Snyggt!
Vad spelar du på för hcp?

36hcp, däremot spelar jag från röd tee(dam tee). Men ska gå bakåt till herr tee(gul,vit), flera banor där jag slår för långt.
Citera
2013-06-29, 10:37
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Dagens tips - en eagle är två slag under banans par, inte under ditt eget
Citera
2013-06-29, 10:57
Medlem
Ni som är lite insatta i golfkikare och så får gärna svara på detta. Vad är det bästa köpet, en Leupold GX-1 för 1400:- eller en Bushnell 1500 Tournament Edition för 1100:-? Behöver ingen ny värstingmodell utan jag vill bara ha en kikare som kan mäta upp avståndet jag siktar på på ett dugligt vis. Är någon av dem värd pengarna? Bushnell har jag hört är ett bra märke.
Citera
2013-06-29, 10:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

27 slag på en 9-hålare, det är faktiskt väldigt bra
Citera
2013-06-29, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Dagens tips - en eagle är två slag under banans par, inte under ditt eget

Så jag kan inte säga att jag får birdie/eagle. Jag får väl säga ett/två under mitt par då. För mig blir det par 3 = par 5, par 4 = par 6, par 5 = par 7
Citera
2013-06-29, 11:22
Medlem
Citat:
Så jag kan inte säga att jag får birdie/eagle. Jag får väl säga ett/två under mitt par då. För mig blir det par 3 = par 5, par 4 = par 6, par 5 = par 7

Birdie är alltid ett under banans par, eagle två under osvosv. Det spelar ingen roll vad du spelar på för HCP...
Citera
2013-06-29, 14:21
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Du får väl säga det. Men alla lär tro att du är nästa Tiger Woods
Citera
2013-06-29, 20:27
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Du får väl säga det. Men alla lär tro att du är nästa Tiger Woods

Det trodde jag! Vilken jävla score et hade varit!
Citera
2013-06-29, 22:40
Medlem
Sebbee8s avatar
Tjena!

Nån här som rest med klubbor ? Vad ska man tänka på ?
Måste man registrera innan eller nåt att man ska ha med sig dom ?
Jag har köpt ett sånt där resefodral för bagen så det har jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in