2013-05-25, 12:17
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Tränade wedgar igår och även om jag hade boll nästan vid högerfoten och händer en bit framför bollen så blir min bollbana fortfarande väldigt hög (bollen landar och stannar i princip direkt, men mer pga att den är hög än att den spinner). Då jag försöker slå spinnwedgar är detta inte direkt den bollbana jag vill ha, vilket gör mig fundersam över vad jag gör för fel. Använder en 60 graders wedge förresten. Är det jag inte får fram händer tillräckligt långt i bollträffen eller att jag har en tendens att lyfta kroppen vid impact (hjälpa den iväg, vilket är vanligt hos nybörjare skulle jag tro) eller finns det tusen olika anledningar och jag borde filma för att veta på riktigt?
Problemet är nog i att du som nybörjare vill slå spinnwedgar

Det låter som att du slår slagen med mycket armar och händer när vi snarare måste slå bollen med passiva händer och användning av kroppen för att få bra spinn i bollen. Tanken är att kroppen rör sig och händerna mest bara hänger med.
Citat:
Ursprungligen postat av zeeeke
Tack för era svar.
Gromgutten jag postade samma fråga på det andra forumet som du länkade också men fick inget svar så därför postar jag det här hos er.
Så du och King-nothing tycker att det är ändå ett helt ok set att börja med, OLYO alltså. ?
Det är i allafall ett helt sett "Familj" och helt nya.
Gromgutten jag postade samma fråga på det andra forumet som du länkade också men fick inget svar så därför postar jag det här hos er.
Så du och King-nothing tycker att det är ändå ett helt ok set att börja med, OLYO alltså. ?
Det är i allafall ett helt sett "Familj" och helt nya.
Funkar som en hel nybörjare absolut. Men ska du spela mycket hade jag föreslagit att du införskaffar ett lite bättre set som första så att du inte behöver byta de första säsongerna.