Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-22, 22:13
Medlem
Efter helgens seriespel har jag insett att jag inte alltid är i slagform så därför tänkte jag rusta upp en gammal 909H som jag har hemma. Just nu sitter det ett Aldila Voodoo skaft i den. Det här skaftet känns alldeles för mjukt och jag slår sjukt trötta bollbanor. Jag vill ha en lite lägre, penetrerande bollbana som jag får med min J2. Därför tänkte jag byta ut Voodoot mot ett S300 eller X100 stålskaft. I mina vanliga järn har jag x100 och har X75g i Drivern och X85g i Spoonen (grafit såklart).

Blir det för tungt med ett X100 eller S300 i hybriden?
Citera
2012-07-23, 12:41
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Efter helgens seriespel har jag insett att jag inte alltid är i slagform så därför tänkte jag rusta upp en gammal 909H som jag har hemma. Just nu sitter det ett Aldila Voodoo skaft i den. Det här skaftet känns alldeles för mjukt och jag slår sjukt trötta bollbanor. Jag vill ha en lite lägre, penetrerande bollbana som jag får med min J2. Därför tänkte jag byta ut Voodoot mot ett S300 eller X100 stålskaft. I mina vanliga järn har jag x100 och har X75g i Drivern och X85g i Spoonen (grafit såklart).

Blir det för tungt med ett X100 eller S300 i hybriden?

Är du säker att det är i skaftet bollflykten sitter? S300 i en hybrid låter som du kommer att skapa en väldigt svårslagen klubba med.
Citera
2012-07-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Är du säker att det är i skaftet bollflykten sitter? S300 i en hybrid låter som du kommer att skapa en väldigt svårslagen klubba med.

Jag kan ju slå ett punchat slag med hybriden men jag letar lägre flykt på standardslagen. Så jag inte behöver plocka ur den ur bagen om det blir lite blåsigt. Kollade på några skaft på titleist hemsida, runt 100g, X och riktigt vridstyft. Skulle kunna fungera. Har inte slagit med den här klubban på två år så skaftet som sitter där matchar inte riktigt min svingutveckling.

Jag håller med om att det låter overkill att stoppa in ett s300. Kanske man skulle kolla på ett Dynamic gold SL? Eller ett Rifle 6.0? Rifleskaften är ju lite lättare har jag för mig.
Citera
2012-07-23, 19:09
Medlem
Guzzler68s avatar
Jag är högerhänt och har alltid spelat som en högerhänt ''ska'' spela. Men det är en konstig sak, jag har handsken på höger hand. Är det konstigt? Jag har alltid haft så och tycker att det känns bedrövligt med handske på vänsterhanden.
Citera
2012-07-23, 19:30
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guzzler68
Jag är högerhänt och har alltid spelat som en högerhänt ''ska'' spela. Men det är en konstig sak, jag har handsken på höger hand. Är det konstigt? Jag har alltid haft så och tycker att det känns bedrövligt med handske på vänsterhanden.

Varför skulle det vara så konstigt?
Spela spelet som du är bekväm med, och är det nån pajas som säger att;
Nää, du kan bara inte ha handsken så, för det ska man bara inte?!

Be då den tjommen helt sonika dra åt helvette
Citera
2012-07-24, 14:11
Medlem
Dr_Dollars avatar
77 idag...med tre birdies

Hawaii-golf när det är som bäst/sämst!
Citera
2012-07-24, 16:52
Medlem
Iam-Varfors avatar
Finns säkert något svar i denna tråden men hat kollat ca 30 sidor och inte hittat.
Vem på fb är "bäst" på golf?
Citera
2012-07-24, 17:32
Medlem
Golfstoreeurope.com har ett erbjudande på ett dussin golfbollar (rocketballz, gratis) vid köp av en utvald taylormade putter.
Någon som har erfarenhet av taylormades putters?
Blev lite intresserad av detta erbjudande och då främst white smoke "serien"
Senast redigerad av saab_90 2012-07-24 kl. 17:50.
Citera
2012-07-24, 17:52
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Finns säkert något svar i denna tråden men hat kollat ca 30 sidor och inte hittat.
Vem på fb är "bäst" på golf?

Jag kan bara snacka för mig själv, har varit aktiv här länge och har fan ingen koll på vem som är bäst spelare. Det är inget som direkt diskuteras.
Citera
2012-07-24, 18:49
Medlem
Hur vanligt är det med golfare som inte använder keps? Jag har sett på tävlingarna att det är mer regel än undantag. Själv passar keps förjävligt illa på mig så jag undviker det helst.

Kommer jag kunna klara mig utan keps eller bör jag ha en att kunna använda i nödfall?

PS. Grym tråd!

jansson
Citera
2012-07-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Hur vanligt är det med golfare som inte använder keps? Jag har sett på tävlingarna att det är mer regel än undantag. Själv passar keps förjävligt illa på mig så jag undviker det helst.

Kommer jag kunna klara mig utan keps eller bör jag ha en att kunna använda i nödfall?

PS. Grym tråd!

jansson

Jag har bara keps när jag spelar..
detta för att skapa en fokusering på bollen utan att få in synintryck utifrån, Psykiskt eller inte för mig funkar det iaf. dessutom ger jag blanka faaan im jag ser för jävlig ut i keps..
Citera
2012-07-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Golfstoreeurope.com har ett erbjudande på ett dussin golfbollar (rocketballz, gratis) vid köp av en utvald taylormade putter.
Någon som har erfarenhet av taylormades putters?
Blev lite intresserad av detta erbjudande och då främst white smoke "serien"

Jag puttar med en äldre variant av White smoke IN-12.
ruggigt bra putter sänkte antalet puttar från säker 40 till 30 under första året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in