2022-07-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickzork
Funderar på att köpa en 15graders J1, någon som vet vart man kan hitta en?
Tror knappt det går att få tag i men går att köpa en järntvå som du bockar ned ett par grader.
Citera
2022-07-20, 07:57
Medlem
Jannebigplays avatar
Frustrerande säsong hittills. Slog inte ett enda slag under vintern vilket gjorde att jag tappade svingen helt. Lider fortfarande av detta och jag har höjt mig något enormt. Det som gör det extra frustrerande är att det är random skitslag lite här och var som ställer till det och som sänker hela rundan. Ofta utslagen som trilskar och jag får börja på fjärdebollen från fairway vilket leder att denna säsong så har jag "streckat" säkert 3-4 hål per runda samtidigt som jag kan göra någon birdie och 3-4 par per runda minst. Har haft som bäst 12 i hcp men kommer rasa neråt till 17-18 nu när tre top8 rundor försvinner. Kuksport. Det jobbiga är att missarna ser olika ut och att det är med alla långa klubbor. Slicad drive OB, slår om och snaphookar. Tar järn nästa hål och pushar ut den. Är i spel och ska slå in mig och hookar den i vattnet. Aldrig spelat så uselt i mitt liv och det vänder ju fan inte!
Citera
2022-07-20, 13:50
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Frustrerande säsong hittills. Slog inte ett enda slag under vintern vilket gjorde att jag tappade svingen helt. Lider fortfarande av detta och jag har höjt mig något enormt. Det som gör det extra frustrerande är att det är random skitslag lite här och var som ställer till det och som sänker hela rundan. Ofta utslagen som trilskar och jag får börja på fjärdebollen från fairway vilket leder att denna säsong så har jag "streckat" säkert 3-4 hål per runda samtidigt som jag kan göra någon birdie och 3-4 par per runda minst. Har haft som bäst 12 i hcp men kommer rasa neråt till 17-18 nu när tre top8 rundor försvinner. Kuksport. Det jobbiga är att missarna ser olika ut och att det är med alla långa klubbor. Slicad drive OB, slår om och snaphookar. Tar järn nästa hål och pushar ut den. Är i spel och ska slå in mig och hookar den i vattnet. Aldrig spelat så uselt i mitt liv och det vänder ju fan inte!
Stansen. Kolla stansen din. 9 gånger av 10 när det blir såna här problem så är det en sån fånig sak som att man står lite fel i stansen, då försöker kroppen kompensera för det lilla felet och det kan gå precis hur som helst.
Hade det så i början på säsongen och blev bra frustrerad ända tills jag tog tag i det och gick till drivingrangen och upptäckte att jag stod lite konstigt. Efter det så löste sig allt.
Citera
2022-07-26, 19:53
Medlem
wwrs avatar
Cam Smith testar hur många öl som går i The Claret Jug.

https://twitter.com/9NewsQueensland/...me6s2z1Pw&s=19

Australiska idrottare! (Googla the Stilnox Six )
Citera
2022-07-28, 21:11
Medlem
Varför är golf så lukrativt?

Vad är det som gör att det finns så mycket prispengar och sponsorpengar i golf? Det verkar vara väldigt få som bryr sig om golf. Om någon ”tittar” på golf är det alltid en äldre man med ölmage som inte orkar resa sig från soffan. Golf appellerar inte till ungdomar. Att det kan vara kul att spela fattar jag, men jag bryr mig inte om huruvida random amerikansk golfare kör Tesla eller vad det står på hans keps. Väldigt få svenskar kan namnge fler golfare än Tiger Woods och Jesper Parnevik.
Citera
2022-07-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Vad är det som gör att det finns så mycket prispengar och sponsorpengar i golf? Det verkar vara väldigt få som bryr sig om golf. Om någon ”tittar” på golf är det alltid en äldre man med ölmage som inte orkar resa sig från soffan. Golf appellerar inte till ungdomar. Att det kan vara kul att spela fattar jag, men jag bryr mig inte om huruvida random amerikansk golfare kör Tesla eller vad det står på hans keps. Väldigt få svenskar kan namnge fler golfare än Tiger Woods och Jesper Parnevik.

Du ser det bara från svenskt perspektiv, mycket större i andra länder och mycket reklam och tv-pengar
Citera
2022-07-28, 21:38
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Nå ja, tycker din analys är aningens bristfällig. Kan även jag fundera på var pengarna kommer ifrån och vad man får ut av det men det är väl en annan fråga.
Jag råkar bo i en ort med en 27 håls golfbana och var tidigare även medlem och aktiv. Håller inte med om att golf inte appelerar till yngre, i "min" klubb är det hög nivå och även viss väntetid/kö för att tas upp i de olika ungdomslagen.
Förutom de nämda tror jag mig kunna namnge Faldo, Olazabal, the great white shark (favoriten Greg Norman), Rory Mcllroy, Els, Tom Kite (med lorangabottnarna) plus ett antal andra. Såg förresten en festlig video när Daly värmde upp inför en runda med en cigg och en bira.
Senast redigerad av PerniWha 2022-07-28 kl. 21:52.
Citera
2022-07-28, 22:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Det är väldigt enkelt. Golf och segling har samma lycka här, det är inte jättemånga som bryr sig, men dom som bryr sig har rätt gott om pengar. Så en tittare på en golftävling drar in väldigt mycket mer i reklampengar än vad en tittare i fotboll drar in. Det syns på vad för reklam det är också, på en fotbollsmatch ser du reklam för Skoda och din lokala rörmokare, på en golftävling eller seglingstävling ser du reklam för Porsche och Rolex.

Och det är inte en ölmage som golftittaren har, det är en konjaksmage. Internationellt pratar vi om då alltså, i Sverige är golf en svensson-sport, men i resten av världen är det direktörerna som håller på.
Citera
2022-07-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det är väldigt enkelt. Golf och segling har samma lycka här, det är inte jättemånga som bryr sig, men dom som bryr sig har rätt gott om pengar. Så en tittare på en golftävling drar in väldigt mycket mer i reklampengar än vad en tittare i fotboll drar in. Det syns på vad för reklam det är också, på en fotbollsmatch ser du reklam för Skoda och din lokala rörmokare, på en golftävling eller seglingstävling ser du reklam för Porsche och Rolex.

Och det är inte en ölmage som golftittaren har, det är en konjaksmage. Internationellt pratar vi om då alltså, i Sverige är golf en svensson-sport, men i resten av världen är det direktörerna som håller på.

Jo, men varumärkena på golftävlingar, t.ex. de du nämner, är ju gamla trotjänare som alla känner till. Skulle Porsche sälja en enda bil extra bara för att de är huvudsponsor för en major? Tveksamt. Det är liksom samma varumärken hela tiden i golf. Skulle någon bry sig om Titleist under ett år inte hade ett enda plakat på en golfbana? De är ju redan kända.

Fotbollsklubbar tjänar multum på att sälja matchtröjor, men i golfen finns inte motsvarande inkomster. Och ingen betalar väl på riktigt för att titta på golf. Jag antar att de flesta åker dit för att kröka och knyta kontakter. Golfen kommer i fjärde hand.
Citera
2022-07-29, 00:06
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Och ingen betalar väl på riktigt för att titta på golf. Jag antar att de flesta åker dit för att kröka och knyta kontakter. Golfen kommer i fjärde hand.

Jag har betalat (alltså inga skänkta sponsorsbiljetter) och kommer gärna att betala för mig för att gå och se golftävlingar live.

För mig är det mer värt när jag är på en golftävling att gå och följa en spelare med caddie under flera hål (ibland nästan en hel runda) än att enbart se några slag av "publikbollarna". Det är väldigt intressant att höra samspelet mellan spelaren och caddien inför varje slag. Att dessutom se olika spelares rutiner inför varje slag är också oerhört lärorikt.
Senast redigerad av Mclarengbg 2022-07-29 kl. 00:09.
Citera
2022-07-29, 10:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jo, men varumärkena på golftävlingar, t.ex. de du nämner, är ju gamla trotjänare som alla känner till. Skulle Porsche sälja en enda bil extra bara för att de är huvudsponsor för en major? Tveksamt. Det är liksom samma varumärken hela tiden i golf. Skulle någon bry sig om Titleist under ett år inte hade ett enda plakat på en golfbana? De är ju redan kända.

Fotbollsklubbar tjänar multum på att sälja matchtröjor, men i golfen finns inte motsvarande inkomster.
Precis som alla redan känner till Skoda och din lokala rörmokare. Företag gör reklam, så är det bara. Och ju mer pengar publiken har, desto mer är reklamplatsen värd. I fotboll så är det väldigt många tittare med var för sig väldigt lite pengar, i golf är det väldigt lite tittare men var för sig har dom väldigt mycket pengar.

Ett fåtal klubbar tjänar multum på matchtröjor, dom flesta gör det inte. Den absoluta majoriteten av pengarna ligger i reklamen, antingen direkt till tävlingen eller via ett TV-bolag till tävlingen.
Citera
2022-07-29, 10:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Fotbollsklubbar tjänar multum på att sälja matchtröjor, men i golfen finns inte motsvarande inkomster. Och ingen betalar väl på riktigt för att titta på golf. Jag antar att de flesta åker dit för att kröka och knyta kontakter. Golfen kommer i fjärde hand.

Ett fåtal klubbar gör, men i de flesta fall är det klädmärket som tar vinsten. Klubben får ju sin del vid sponsordealen.

Ingen svensk klubb blir i varje fall rik på att sälja souvenirer och kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in