Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnker
Vad är det som gör att det finns så mycket prispengar och sponsorpengar i golf? Det verkar vara väldigt få som bryr sig om golf. Om någon ”tittar” på golf är det alltid en äldre man med ölmage som inte orkar resa sig från soffan. Golf appellerar inte till ungdomar. Att det kan vara kul att spela fattar jag, men jag bryr mig inte om huruvida random amerikansk golfare kör Tesla eller vad det står på hans keps. Väldigt få svenskar kan namnge fler golfare än Tiger Woods och Jesper Parnevik.
Nå ja, tycker din analys är aningens bristfällig. Kan även jag fundera på var pengarna kommer ifrån och vad man får ut av det men det är väl en annan fråga.
Jag råkar bo i en ort med en 27 håls golfbana och var tidigare även medlem och aktiv. Håller inte med om att golf inte appelerar till yngre, i "min" klubb är det hög nivå och även viss väntetid/kö för att tas upp i de olika ungdomslagen.
Förutom de nämda tror jag mig kunna namnge Faldo, Olazabal, the great white shark (favoriten Greg Norman), Rory Mcllroy, Els, Tom Kite (med lorangabottnarna) plus ett antal andra. Såg förresten en festlig video när Daly värmde upp inför en runda med en cigg och en bira.