På tal om mitt eget spel så ändrades mitt schema från träning till spel nu tisdag och onsdag.
Började med Lunds Akademiska igår och spelade PGA of Sweden National Links Course idag.
Eftersom Skåne är ett platt jävla fält så fick vi nöja oss med konstant blåst nära till storm och stormvindar i vindbyarna. Det blev runda 2 och 3 i Sverige för året och med endast sex timmars träning denna säsong vart man väldigt snäll när man gick ut och spelade - så länge man hitta bollen var man glad tänkte jag.
LAGK -
Spelat där en gång förut - Greenerna var väl inte i topptrim direkt tyvärr och två puttar kostade det mig på grund av inbränna - men annars får de ok - även om de var lite långsamma. Spelade spelet bra av tee med allt mellan driver, spoon och järn 3.
Mellanjärnen var den felade länken i vinden - 7,8,9 och PW gick fan i mig inte för fem öre att slå dit jag ville. Men ett bra närspel räddade mig och wedgetimmarna jag la i i måndags gav verkligen resultat. Vilket räddade många slag för mig. 76a blev resultatet när jag avslutade med tre bogeys i rad 15, 16 och 17 och hålade en fem meters par putt på sista hålet.
Annars är ju Lunds Akademiska en riktigt bra och rolig golfbana som jag varmt rekomenderar om man är i Skåne och spelar - dessutom är den inte helt platt hela jäva vägen som så många andra banor där nere.
PGA Sweden National - Links Course -
Vi var där tidigare idag - Nordea Tour hade Pro-Am inför helgens tävling så man kände ju sig som en i mängden bara (

) . Första gången jag var på PGA Sweden och mina förväntningar var mycket höga, men bara på banan. Vad jag trodde över spelet ska vi inte prata högt om. Även idag blåste det fan storm och rekordet för att visa på hur mycket vinden jävlades var hål 7 - ett relativt kort par 3 hål nedför (140 m spelade det idag ganska precis). Höjdskillnaden var på en nivå att jag hade tagit två klubbor mindre hade det varit vindstilla. Men istället hade vi vinden rakt i ansiktet.
En fullt slagen järn 4 blev perfekt - en klubba jag brukar slå 205-210 meter slog jag rakt mot pinnen och den landade cirka 3 meter bakom. Så närmare 65 meter tappade vi på vinden, egentligen mer med tanke på höjdskillnaden.
Men återigen var en grym putter och bra närspel räddande (med ett par riktigt bra utslag) - när mellanjärnen fortsatt svek. Började med birdie och sen fortsatte det - vände på 34 (-2) efter 3 birdies första nio och avslutade med en 39:a efter ytterligare en birdie och 4 bogeys på sista 9. Jävla skit mellanjärn. Så en 73:a får man väl vara nöjd över på en bana man aldrig spelat förut?
PGA Sweden tog däremot mitt pris för bästa banan i Sverige efter dagens spel - trots att det var tidigt på säsongen och vädret var skit så är banan ta mig fan underbar. Allt från arkitektur till genomförande är grymt, service är bra och det känns verkligen som att man är på en riktigt bra golfklubb. Dessutom är området runt ikring mycket vackert och upplevelsen blåser den jag fått på bland andra Sand ur vattnet. (Jag har ju fortfarande inte spelat Stadium Course eller Bro Hof så ta detta med lite nypa salt!)
Imorgon planeras återigen flera timmars träning så mina 4 birdiewhiskeys ska intas lite fort innan det blir sängen.