Vintersvingen! (Eller armsvingen om vi ska kalla den det)
Som sagt var jag tvungen att filma lite igår när jag var på besök hos en kollega. Tyvärr var mattorna under tak och ljuset riktigt dåligt samt platsen bakom mattorna lite halvdålig så fick ingen bra film från DTL. Så en sving från CV fick det bli.
5 Grader celsius, 8 år gamla rangebollar som legat i kylan i flera veckor (kändes som att slå på sten) men förhållandevis varmt. Det var riktigt roligt att "slå av sig lite".
http://www.youtube.com/watch?v=iQuBwFJEmYo
Inte slagit en boll sen Spanien för 6 veckor sen och slog PB i marklyft för två dagar sen så underkropp och ländrygg var inte riktigt med - thus "armsving"

Slog väl endast en 30 bollar idag men ska vara hård mot mig själv ändå. Förhoppningarna är att vissa av de fel som finns är på grund av att det var länge sen jag slog eller träningsvärket men det är ju inga garantier.
Positivt -
GUBBS känns riktigt bra just nu - något som kommer i fortsättningen hållas under uppsikt. (Svårt att se Uppställningen ordentligt eftersom det endast är CV och inte DTL men ni får ta mitt ord för det).
Rörelsen börjar komma tillbaks och svinglängden börjar öka - rörlighetsträningen i vinter har gett resultat.
Håller handledssättningen förvånansvärt bra, tyvärr inte riktigt bra än men steg i rätt riktning.
Förbättringspotential (Negativt) -
Extremt passiva höfter - skyller mycket av det på träningsvärken, men även dålig kontroll på själva rörelsen framåt - mycket att jobba på.
Kollaps av handlessättning/scoopning - Tycker om det i P6 - men går alldeles för fort därefter och jag förlorar mycket av det positiva jag byggt upp under resten av svingen.
Early Extension (LoP)

- Även här mycket på grund av trötta ben och ländrygg men tyckte ändå jag borde kunnat hålla emot bättre, kommer nog fortsätta vara ett problem under säsong.
Framtida arbete med säsongen - (Om vi låtsas att jag kommer ta mig tid till att jobba med svingen)
Kollapsen av V.handled - en enorm förlust av kraft och fart till bollen som även lär leda till dålig bollträff. Har slagits med detta problem tidigare, går och härleda lite till take off men även en jävla flipp sving som måste bort.
Höfterna - Gör mig inte riktigt rättvisa i videon men det är något jag jobbar mycket med i gymmet och utanför banan så jag tror de ska kunna komma igång riktigt när jag får slå en större mängd bollar.
EE eller LoP - blir tredje delen att jobba på, visst är det viktigt men jag slår bollen helt okej som det är och tiden det kan komma att ta gentemot förtjänsten är inte lika stor som de två föregående puntkerna. Men fortsatt styrketräning för att skapa stabilitet men även se över svingsekvensen och möjliga drills.
Det var nog alles,
Så vad tycker ni?