Börjar ta sig nu lite ungefär bogey i snitt på varje hål och en birdie hände!
Gäller att fixa chippningen lite bättre och inte bli psykad vid puttningen när man är inne på greenen på 3 slag på par 5.
Låter väl som mig ungefär. Ligger på 17,5 i hcp och snittar också bogey på ett ungefär. Närspelet är helt klart det man måste fixa. Kan tjäna minst 10 slag per runda på det.
tänkte börja spela nu! Har köpt mig ett wilson draft set! Någon från jönköping som hänger här?
Tänkte om han/hon kunde tipsa om vilken bana som man ska lira på. Finns ju ett antal i närheten
Fan vet om det inte är värt att sälja huset för att få spela Sand ofta
Annars är väl A6 helt ok. En personlig favorit hyfsat nära är Wiredaholm. Riktigt rolig.
Vill köpa ett nytt järnset. Har ett gammalt tommy armour set som ansågs gammalt när jag köpte det begagnat 2003 eller 2004..
Vilket är det prisvärdaste järnsettet just nu och varför?
Min budget är ca 4000 spänn.
Vad har du för hcp ?
Vet att dormy säljer Callaway X-20 för under 4000:- om jag inte minns fel. Billigt och helt klart prisvärt. Sen om klubborna passar just dig vet jag inte. Men med tanke på att du spelat med gamla Tommy Armour klubbor så lär du gilla dessa...
Jag skulle behöva en wedge. Har ni några tips och förslag?
När jag ligger på fairway 30-40 meter från pinnen på par 4 (händer ganska ofta att jag ligger där på två om jag spelar safe, hcp: 17,5) så får jag problem med vilket typ av slag jag ska slå. Sanden funkar inte bra. Den har ju en konstig sula i jämförelse med andra klubbor. Spelar ofta en pitch men det är alldeles för ostabilt. Händer att jag slår en låg järnsjua också men skulle vilja ha en wedge där jag kan svinga hyffsat högt och få fin höjd på bollen samt stopp på den.
En bra wedge? Något märke överlag? Wilson? Vad ska man ha för grader? Vad är det för grader på en sand?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!