Citat:
Ursprungligen postat av muttesmutte
Då skulle jag nästan vilja sticka ut halsen och säga att spelar man inte på en nivå där man känner skillnad på olika premiumbollar så ska man inte heller spela på dom. Anledningen är att man antagligen inte har så pass bra bollträff och slag att man får ut det mesta utav bollen utan får betydligt bättre resultat av "sämre" bollar. En premiumboll kräver rätt mycket av träffen för att i närheten av värd att använda. Jag tycker det alltid är lika kul när Hasse 58, hcp27, kommer ut med ett nytt paket Pro V1x och klagar på att han inte slår så långt.
Där håller jag med dig. Precis som jag anser att den nivån där spelare känner en skillnad börjar infinna sig när de börjar nå Sverige-eliten eller annat. Jag kanske ska omformulera mitt tidigare uttlanade.
Jag känner skillnaden på en ProV1 mot en V1x, jag gör det mellan Callaways och TaylorMades tourbollar vad alla de nu heter nuförtiden. Men jag märker då ingen skillnad. Jag slår inte min V1 längre än min V1x, jag spinner inte noterbart mer med någon utav dem. Jag kan köpa att det finns en del trygghet i att ha likadana bollar hela tiden, personligen är jag inte en av de men jag kan förstå det.
Men då du säger att det krävs en viss nivå för att märka skillnaden, kan jag då fråga dig och alla andra som gör det, vilken nivå spelar ni på?