2012-06-10, 18:50
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
fan va svårt det är att lira när det är så blött i marken!

Antingen har du en väldigt brant sving eller för lite bounce på dina wedgar
Jag kom på mig själv idag att det var fyra veckor sedan jag spelade ett ända golfhål. Med tanke på hur mycket jag tränat de senaste två veckorna är detta lite oroväckande. Är det någon annan som får perioder där ni tränar mycket men inte känner suget att gå ut på banan? Jag har då haft motsatsen fan så många fler gånger....
Citera
2012-06-10, 19:43
Medlem
B.Jeltsins avatar
Citat:
fan va svårt det är att lira när det är så blött i marken!

Jag tycker nästan att det är enklare att spela när det är blött ute
Citera
2012-06-10, 19:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Jeltsin
Jag tycker nästan att det är enklare att spela när det är blött ute

Det där var en intressant idé, har du lust att utveckla varför? Har hört liknande saker från vissa av medlemmarna som tycker att de knackar bollen ändå så det spelar ingen roll för dem. Tänker du på samma vis?
Citera
2012-06-10, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Antingen har du en väldigt brant sving eller för lite bounce på dina wedgar
Jag kom på mig själv idag att det var fyra veckor sedan jag spelade ett ända golfhål. Med tanke på hur mycket jag tränat de senaste två veckorna är detta lite oroväckande. Är det någon annan som får perioder där ni tränar mycket men inte känner suget att gå ut på banan? Jag har då haft motsatsen fan så många fler gånger....
Hehe ja det är nog en brant sving

Och idag var ja så trött och loj i svingen. Wedgarna funkade ganska bra idag :P

Det med brant nedsving är något nytt jag börjat med inte bra! Har mycket fade i bollarna jag slår nu också. Får gå tillbaka till att svinga runt mig istället. Då spelade jag bättre.
Citera
2012-06-10, 21:25
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Hehe ja det är nog en brant sving

Och idag var ja så trött och loj i svingen. Wedgarna funkade ganska bra idag :P

Det med brant nedsving är något nytt jag börjat med inte bra! Har mycket fade i bollarna jag slår nu också. Får gå tillbaka till att svinga runt mig istället. Då spelade jag bättre.

Be någon polare videofilma dig.
Citera
2012-06-10, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Be någon polare videofilma dig.
Aa ska göra det

Men det är så olika ibland har man en bra sving rätt känsla osv idag fanns inget där

Fast inget jag egentligen oroar mig över men det är helt klart svårare för mig att spela när det är blött. Jag gillar hårda och torra banor vilket inte är möjligt denna sommar..
Senast redigerad av W-Zink 2012-06-10 kl. 21:33.
Citera
2012-06-10, 21:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Aa ska göra det

Men det är så olika ibland har man en bra sving rätt känsla osv idag fanns inget där

Fast inget jag egentligen oroar mig över men det är helt klart svårare för mig att spela när det är blött. Jag gillar hårda och torra banor

Att vara en "varannan-dags-spelare" är inget du ska skämmas över...vi har alla varit där
Citera
2012-06-10, 21:33
Bannlyst
Citat:
Att vara en "varannan-dags-spelare" är inget du ska skämmas över...vi har alla varit där
haha

Nej ska tänka på det nästa gång
Citera
2012-06-10, 22:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Varit är tyvärr fel ord
Citera
2012-06-11, 10:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Har haft problem med bollplaceringen. Nu hitta jag den här videon, är det någon som gör på detta sätt när ni ställer upp er till bollen?

http://www.youtube.com/watch?v=wtYoSQq7-6s

Det är ju lite omständligt, men det blir ju exakt. Kanske testa att göra som Luke:
http://www.youtube.com/watch?v=tli5MuQBBz0
Citera
2012-06-11, 10:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Kul klipp: "Ingen jävla vanlig golf här nu"
http://www.youtube.com/watch?v=TLOhu...&feature=share
Citera
2012-06-11, 10:39
Medlem
Ockstaerrs avatar
Sen uppdatering men körde en vända helt utan driver tidigare förra veckan. Visst fan gick det lite bättre. Träffade mer fairway och höll mig på banan. Streckade endast 1 hål.
Dock så var det lite annat som inte funkade så bra (puttandet )

Sista 9 hade jag med mig en hybrid klubba ut, en Cobra T-rail 4h. Fyfan vilken underbar klubba. Vart en beställning och den dyker upp nu till veckan !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in