Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
http://www.youtube.com/watch?v=Kef1IlzZWW8
Något jag borde ändra på? Jag ser själv att jag står lite för nära bollen så det blir lite utifrån och in på framsvingen. Sen borde jag kanske ha en mer kompakt sving och inte låta armarna komma så långt ifrån kroppen?
Om vi ska vara stenhårda: (Från det man kan utgöra från videon och utan att veta hur bollarna går)
1. Din rörlighet är usel, baksvingen ser ut ungefär som min farfar svingar, du förlorar MASSVIS med kraft när du rätar ut vänster ben i baksving.
2. Möjlig översving (med armar) när du slår med drivern, misstänker att du gör det för att få mer kraft.
3. Ser ut som att du är påväg att skaffa en alldeles för stark vänsterhand, kanske kompensation för en slice?
Annars skulle jag säga att du har en helt okej uppställning när du slår driver men att klubban hamnar lite för nära när du står och slår korta järn. Jag tror att du inte ska tänka på hur du har klubban i förhållande till kroppen då det troligen bara kommer att leda till en ännu värre armsving.
Edit: Kan även berätta att jag var på "närspels-clinic" med Gabrielle Gertstedt häromveckan och jag måste säga att det var något av det mest intressanta jag varit med om på hur länge som helst. Diskutera teorier och tillvägagångssätt med någon som varit i golfvärlden som både instruktör och spelare under en så lång tid gav så otroligt mycket.