2012-05-25, 10:48
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Tips om du vill svinga och få en svinganalys gjord (detta gäller varenda kotte)!

Hur är det att filma med en kamera med vidvinkel?
Har en hjälmkamera som är rätt smidig och filmar bra, men förstör vidvinkeln?
Bättre kanske att filma med telefonen?
Citera
2012-05-25, 20:47
Medlem
Har en Sony CX250 med sk. golfshot funktion. Den är i sig ganska värdelös, den tar typ 20 bilder på en sving som man kan titta på efteråt. Det jag däremot blev väldigt positivt överraskad av var slowmotion funktionen! Funkar klockrent att filma svingen med, det enda bökiga är att man måste ha en medhjälpare som trycker på knappen just före svingen påbörjas.

Gick förövrigt en väldigt konstig runda idag på eftermiddagen. Nu är det provisoriska greener, halv storm men ett stort golfsug som presterade 2 Eagle, 3 Birdes, 2 par, en bogey och en dubble bogey (j-vla OB!). Hoppas att den goda formen håller i sig och att slarvet försvinner

/ V
Citera
2012-05-25, 21:43
Medlem
Hej golfvänner! tänkte höra om någon har en bra övningar för att träffa bollen rent med järnklubborna?
Citera
2012-05-25, 21:50
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Hej golfvänner! tänkte höra om någon har en bra övningar för att träffa bollen rent med järnklubborna?

Toppar du dina slag?
Eller är du bara "skraj" för att ta torv..?
Citera
2012-05-26, 09:33
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Hur är det att filma med en kamera med vidvinkel?
Har en hjälmkamera som är rätt smidig och filmar bra, men förstör vidvinkeln?
Bättre kanske att filma med telefonen?

Vidvinkel ska inte vara några problem. Men telefonen gör jobbet väldigt bra nuförtiden med, det är nog ganska hugget som stucket där.

Citat:

Stå bara på främre foten när du slår en tio bollar.
Citera
2012-05-26, 10:06
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Dr_Dollar skrev

Ät och drick mycket...gärna före rundan.
Försök att ha som vana att vid varje tee så dricker du vatten...käka frukt, och kom ihåg att draw går längre än fade

Jo. Termometern vid första tee visade 30 grader + i skuggan igår. Sög säkert i mig 3 l vatten under rundan. Trots det tog reptilhjärnan över vid de sista 5 hålen. Skall försöka med att spela långsammare också.
Citera
2012-05-26, 10:09
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
mackeeee skrev

Lite mer utförligt.

Sean Foley: http://www.youtube.com/watch?v=PhY2sQlTRx0
Citera
2012-05-26, 10:13
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo. Termometern vid första tee visade 30 grader + i skuggan igår. Sög säkert i mig 3 l vatten under rundan. Trots det tog reptilhjärnan över vid de sista 5 hålen. Skall försöka med att spela långsammare också.

3 liter är alldeles för lite.
Det är en smart grej att "fylla på systemet innan" också...dvs, drick mycket innan du åker hemifrån.
Och ta gärna med dig frukt...det är betydligt bättre än macka, kaffe och varmkorv.
Citera
2012-05-26, 10:37
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
E.Merckx skrev

3 liter är alldeles för lite.
Det är en smart grej att "fylla på systemet innan" också...dvs, drick mycket innan du åker hemifrån.
Och ta gärna med dig frukt...det är betydligt bättre än macka, kaffe och varmkorv.

Jo. Kaffe efter 9 hål får bli förbjudet nu när det är så varmt, det funkar ju uttorkande. Skall spela en kvällsrunda idag. Man får passa på nu när det är så grymt fint väder och nu när banan är i så fantastiskt bra skick. Bollarna flyger fint i den varma luften.
Citera
2012-05-26, 13:20
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:

Prova att hålla klubban i luften bakom bollen vid adressering..

Alltså, sätt inte ner klubban bakom bollen utan håll den flytande likt vid bunkerslag....

Jag spelade så ett tag när jag var junior och hade problem med kontakten och vilka jävla bollträffar jag hittade till!

Träffar än idag bollen väldigt bra men har problem med mycket mycket annat...
Citera
2012-05-26, 18:31
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield
Prova att hålla klubban i luften bakom bollen vid adressering..

Alltså, sätt inte ner klubban bakom bollen utan håll den flytande likt vid bunkerslag....

Jag spelade så ett tag när jag var junior och hade problem med kontakten och vilka jävla bollträffar jag hittade till!

Träffar än idag bollen väldigt bra men har problem med mycket mycket annat...

Har bollen en tendens att vilja in i skogen..?
Citera
2012-05-26, 22:19
Medlem
Tack för tipsen, ska öva på det. Jag toppar bollarna och får halvtaskiga träffar så man får den där tråkiga bollbanan :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in