Citat:
Ursprungligen postat av Thaman92
Nej inte hur mycket spinn utan mer hur man får olika spinn beroende på var man placerar bollen och hur man träffar den. Bollen jag testar på kommer att målas så halva bollen är i en färg och andra delen är i en annan färg så man på sett ser hur bollen börjar spinna strax efter träffen. Jag går för övrigt natur så jag ska ha lite matte med i hela beräknings delen så om du har något tips på hur man kan beräkna saker kring putting skulle det vara till stor hjälp

Återigen jag ska inte vara ett neggo, men du ger dig ut på vääääldigt djupt vatten
För det första så finns det ju massvis med olika sätt bollen kan spinna på när du slår en putt (vilket man tycker är dumt bara det) och det räcker med bara en grads skillnad på spår eller infallsvinkel för att det ska göra en stor skillnad. Ta då dessutom in hur många olika sätt det finns att svinga puttern på och hur många olika variabler detta kommer att skapa.
Samtidigt vettisjutton om jag inte läst något liknande från någonstans. Kolla upp hur TrackMan och Golf Simulatorer jobbar för att få koll på formler och annat, men gör det på egen risk

Annars hade mitt tips varit för dig att ta kontakt med en pro som har sams puttlab och/eller en TrackMan till sitt förfogande, då kanske det hade varit möjligt.