Citat:
Ursprungligen postat av trojt
Tips om du vill svinga och få en svinganalys gjord (detta gäller varenda kotte)!
1. Filma ordentligt - rakt bakifrån med kamerahöjden ungefär i höjd med händerna på personen som svingar. Om det är framifrån eller Caddieview så är även det rakt fram men ungefär samma höjd och långt ifrån nog att klubba och armar syns helt hela tiden.
2. Ta alltid med svingar både bakifrån och CV. Det finns saker som måste ses från en viss vinkel, annars är risken stor att man inte ser det stora felet och istället snackar om saker som bara blir mer kompensationer.
3. Berätta ALLTID vilken bollbana du har på varje slag och vad det är för något du inte är nöjd med. Har du en enplanssving och vill fortsätta med det tex berätta då det. Försöker du spela en naturlih draw berätta det så att vi inte försöker ändra något du vill göra.
4. Filma olika klubbor. Jag minns inte vem men någon av er lägger upp filmer med både driver och mellanjärn, vilket är skitbra. Om jag bara får välja en så är det definitivt ett mellanjärn som gäller, då går det lugnare och oftare med en naturligare sving.
Tänk på detta så hjälper jag gärna till!
Själv hoppas jag hinna filma lite idag, kanske dyker det upp en film redan ikväll, det kan bli kul att höra andras tankar.