2012-04-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Avståndet på 5-10 meter tycker jag bara är onödigt egentligen. Om du väljer att ha det tänk på att ha ett brett nät för eventuella felträffar. Personligen skulle jag sätta upp det så nära mattan som möjligt eftersom du inte kommer hinna läsa av speciellt mycket av bollflykten på 10 meter ändå. Annars ser det bra ut.
Det har du nog rätt i, 3-5 meter kanske är bättre då?
Citera
2012-04-25, 18:50
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whaow
Det har du nog rätt i, 3-5 meter kanske är bättre då?

Jag håller inte riktigt med Treamz.
Jag tycker att den lilla biten bollen får flyga in i nätet och även ifall det knappt hinner uppfattas så
ger det en förbättrad känsla på något vis...

Låter kanske löjlig...
Kanske är jag småaktig.

Men men..

Hur som helst så får du lycka till med ditt bygge!
Jag avundas att du har energin, motivationen och framför allt plats för det.

Mvh Luke.
Citera
2012-04-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield
Jag tycker att den lilla biten bollen får flyga in i nätet och även ifall det knappt hinner uppfattas så

Låter kanske löjlig...
Kanske är jag småaktig.

Men men..

Hur som helst så får du lycka till med ditt bygge!
Jag avundas att du har energin, motivationen och framför allt plats för det.

Mvh Luke.
Jag tyckte väl med att man fick mer känsla om man hade lite längre men kanske bara är onödigt, har man 2500 kvm trädgård får man ju fylla den med något
Beräknat pris är ca 1000 kr för nät, 1 st utslagsmatta och 250 bollar.
Senast redigerad av Whaow 2012-04-25 kl. 21:04.
Citera
2012-04-25, 22:05
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Jag håller med, 10 meter är fullt möjligt att märka av bollflykt och annat. varje meter är mycket viktig i det till en början. 20 meter hade ju varit det bästa...

Citat:
Jag tyckte väl med att man fick mer känsla om man hade lite längre men kanske bara är onödigt, har man 2500 kvm trädgård får man ju fylla den med något
Beräknat pris är ca 1000 kr för nät, 1 st utslagsmatta och 250 bollar.

1000 kronor för 250 bollar nät och en riktig utslagsmatta? Vad ska du handla egentligen?
Jag tycker det är imponerande. Nästa steg blir trackman och kameror från alla vinklar
Citera
2012-04-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag håller med, 10 meter är fullt möjligt att märka av bollflykt och annat. varje meter är mycket viktig i det till en början. 20 meter hade ju varit det bästa...

1000 kronor för 250 bollar nät och en riktig utslagsmatta? Vad ska du handla egentligen?
Jag tycker det är imponerande. Nästa steg blir trackman och kameror från alla vinklar
Blocket, begagnad utslagsmatta 250 kr, bollar 1 kr/st duger till träning, sen nät som är 5*4 för 500 kr eller ett för 720 som är 8*6
Matta och bollar:
http://www.blocket.se/orebro/Golfbol...tm?ca=23_8&w=3

Nät:
http://www.blocket.se/skaraborg/Katt...tm?ca=23_8&w=3
Senast redigerad av Whaow 2012-04-25 kl. 22:22.
Citera
2012-04-25, 23:01
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Blocket, begagnad utslagsmatta 250 kr, bollar 1 kr/st duger till träning, sen nät som är 5*4 för 500 kr eller ett för 720 som är 8*6
Matta och bollar:
http://www.blocket.se/orebro/Golfbol...tm?ca=23_8&w=3

Nät:

Frågan är hur bra de där mattorna är, för det priset är nog risken att du lika gärna kan slå direkt ifrån betongplattan under och få samma känsla

Bollarna är däremot riktigt bra pris på, och precis som de säger räcker de ju gott för ditt ändamål. Skulle även gjort en liten uppfinning som jag sett rätt mycket här nere i Spanien för att samla bollar med. Ska se om jag hittar bild på den...
Senast redigerad av KinG-NothinG 2012-04-25 kl. 23:09.
Citera
2012-04-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Frågan är hur bra de där mattorna är, för det priset är nog risken att du lika gärna kan slå direkt ifrån betongplattan under och få samma känsla
För 250 kr kan man ju testa,annars har jag tänkt på att få tag på lite gummimatta och sen limma fast konstgräs ovanpå
Citera
2012-04-26, 00:18
Medlem
Citat:

Mvh Luke.

Har bara våra inomhusanläggning att referera till och där har vi cirkus 30m från matta till nät. Det är väl först då man(läs jag) hinner se något. Det är klart slår man uppenbara pushar eller pullar i ett nät som är 10 meter bort så bör man uppsöka svingdoktorn. Allt beror ju såklart på vad syftet är med "anläggningen".

Det optimala vore en enorm nätbur som täcker halva tomten där du kan ha utslagsplatsen i mitten och en green i varje hörn

Och såklart vill vi ha bilder på bygget när det är klart!

ps. Finns det inte färdiga nätställningar att köpa? Har för mig jag sett dessa bredvid första tee på vissa banor som en uppvärmningsmöjlighet för den lata/snåla.
Citera
2012-04-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Har bara våra inomhusanläggning att referera till och där har vi cirkus 30m från matta till nät. Det är väl först då man(läs jag) hinner se något. Det är klart slår man uppenbara pushar eller pullar i ett nät som är 10 meter bort så bör man uppsöka svingdoktorn. Allt beror ju såklart på vad syftet är med "anläggningen".

Det optimala vore en enorm nätbur som täcker halva tomten där du kan ha utslagsplatsen i mitten och en green i varje hörn

Och såklart vill vi ha bilder på bygget när det är klart!

ps. Finns det inte färdiga nätställningar att köpa? Har för mig jag sett dessa bredvid första tee på vissa banor som en uppvärmningsmöjlighet för den lata/snåla.
Avståndet är ju inte så stort problem det kan man justera efter hand ju, varför inte bygga en dam innan greenen i ena hörnet när man väl är igång

Visst finns de färdiga burar har kollat på såna med metallställning och tyckte dom såg klena och fula ut, sen finns det uppblåsbara men vem vill ha ett tivoli på tomten, sen är det ju alltid kul när man gjort det själv

Bilder kommer nog isåfall senare i sommar för hade tänkt börja byggandet i juni.
Citera
2012-04-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naesan
Ebay är lite småfarligt Köpte mig en Clevelanddriver och en spoon av samma märke för 500:-, allt som allt blev det väl en tusing men kändes ändå relativt värt.

Tänkte köpa nytt järnset till denna säsong, har alltid lirat med "players clubs" dvs har lite allergi mot stora blaffiga klubbhuvuden. Eftersom jag tidigare spelat lite för lite så känns bladklubbor kanske lite väl att ta i, även om utseendet verkligen tilltalar

Har ni nåt tips på klubbor som är relativt lättspelade men ändå smäckra och snygga att se på? Har funderat lite på Callaways gamla X-tour som introducerades 2003 eller nåt sånt. Går dessutom att få tag på rätt billigt idag. Spelade Rifle 5.5 i de förra, blir nog S300 eller 6.0 nu. Med järnklubborna prioriterar jag kontroll framför längd, vågar man till och med prova X100? Svingar väl 102-103 mph med driver, tror det kanske blir i tuffaste laget

Tja! (skriver från mobilen reserverar mig mot ev. stavfel)

Jag har alltid gillat players Irons själv, startade med gamla mizuno t-zoid PRO, gick från dem till mizuno mp-67, vid det laget hade jag inte riktigt tid för träning, bollträffen led och de kändes för svåra.

Tog en drastisk vändning och gav callaway X-forged 09 järnen en chans.
Ville ha nåt så lättspelat som möjligt, och de är trots allt smidda med betydligt mindre offset än standard callaway. Dessa är relativt snygga, mjuka och samtidigt mkt förlåtande, överkanten är för tjock för min smak hade px 6.0 i dessa. De känns lite tunga och jag ville ganska snabbt byta tillbaka till mizuno(världens bästa järn?).

Med dina preferenser i åtanke tror jag mizuno mp-58
Eller mizuno mp-59 skulle vara ett perfekt val!
De är snygga och "slick" svag offset, och ingjuten titan som gör att de otroligt nog är mer förlåtande än flera "game enhancement" klubbor, 58rna om du vill få mest för pengarna, 59rna om du vill ha det bästa

Ebay är din vän.

Jag fastnade tillslut för mizunos mp-63r med s300 skaften.
Dessa är otroligt bra, fantastisk känsla och kontroll, löjligt snygga och helt klart snällare än blad.
Vill du ha kontrol över längd känner jag att s300 vart bäst av de jag spelat.

Med vänlig hälsning,
Citera
2012-04-26, 17:13
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Nät:

Vill inte "negga" men tror inte det där nätet är någon vidare idé att köpa...

/Luke
Citera
2012-04-26, 17:14
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Avståndet är ju inte så stort problem det kan man justera efter hand ju, varför inte bygga en dam innan greenen i ena hörnet när man väl är igång

Visst finns de färdiga burar har kollat på såna med metallställning och tyckte dom såg klena och fula ut, sen finns det uppblåsbara men vem vill ha ett tivoli på tomten, sen är det ju alltid kul när man gjort det själv

Bilder kommer nog isåfall senare i sommar för hade tänkt börja byggandet i juni.

Längtar efter bilder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in