Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-29, 11:48
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Tråkigt att de stängde sitt forum men ganska förståeligt med tanke på hur mycket vissa trollade och förstörde trådar med vad som verkade vara personliga vendettor. Antar att många med mig helt enkelt slutade besöka forumet.

Någon som har koll på om Adams blir bättre representerat i Sverige när TaylorMade gjort sitt uppköp? Verkar vara lite si och så för tillfället och samtidigt har de den hetaste hybriden och fairwayklubban i Super XTD. Klart nyfiken att prova men knappt någon verkar sällja Adams.

Har TaylorMade köpt upp Adams? Var har du fått det ifrån?
Citera
2012-03-29, 11:51
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Har TaylorMade köpt upp Adams? Var har du fått det ifrån?

http://content.usatoday.com/communities/gameon/post/2012/03/taylormade-adidas-golf-acquiring-adams-golf-for-70-million/1

Ganska nytt.
Citera
2012-03-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Klart nyfiken att prova men knappt någon verkar sällja Adams.
Dormy säljer delar av Adams sortiment däremot hade de inte fått in XTD än när jag var där för två veckor sedan.

Har hunnit med två rundor på hemmabanan senaste veckan och det ser lovande ut inför säsongen.
Citera
2012-03-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Dormy säljer delar av Adams sortiment däremot hade de inte fått in XTD än när jag var där för två veckor sedan.

Har hunnit med två rundor på hemmabanan senaste veckan och det ser lovande ut inför säsongen.

Tack för tipset, ska hålla utkik på Dormy.
Citera
2012-03-29, 19:25
Medlem
Man kan inte heller beställda XTD:n på Adams hemsida...

Är lite sugen påen sån där, speciellt hybriden
Citera
2012-03-29, 22:22
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Intressant, ska bli kul att se vad det skapar för något!
Citera
2012-03-30, 10:18
Medlem
Jckssns avatar
Man blir lite irriterad, snön har försvunnit i bra takt senaste veckorna men inatt så snöade det som fan igen
Bara fortsätta öva puttningen här hemma då...
Ibland är det en jäkla uppförsbacke att bo här uppe.
Men våran ranch brukar öppna i slutet av april - snart så!
Citera
2012-03-30, 11:30
Medlem
nickelms avatar
Tja, jag har en fundering angående att spela någon tävling som relativ nybörjare, har 32 i HCP och har spelat 1 säsong, spelar helt ok, även om det finns bollar som sticker åt helt andra håll än jag tycker ibland Dock är jag en tävlingsinriktad person och skulle vilja spela någon tävling i år. Jag är själv medlem i Borås GK, så runt omkring här hade ju varit nice. Det finns ju klubbtävlingar på min egen klubb som är för folk mellan 15 och 36 i HCP, men känns som att iprincip alla är runt 15-25 som spelar i dessa. Är man bara ett störningsmoment för bollen man går i om man dyker upp där och helt plötsligt råkar hooka utslaget rakt ut i skogen? Är tacksam för alla tips!
Citera
2012-03-30, 12:11
Medlem
Jckssns avatar
nickelm klarar du bara hålla tempot så är det inga problem.

Började själv golfa ifjol och var med i några tävlingar i slutet av säsongen, huvudanledningen var väl egentligen inte att ha en chans att vinna utan mer för att jag ville träna på att behålla lugnet i pressade situationer.
Jag tyckte det var skitroligt och kommer definitivt tävla så mycket som möjligt iår, har bara kört tävlingar på lokala banan iår men det är inte omöjligt att jag provar på någon närliggande bana i sommar!
Citera
2012-03-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper69
Man kan inte heller beställda XTD:n på Adams hemsida...

Är lite sugen påen sån där, speciellt hybriden

Chattade med Onlinegolf.co.uk som tidigare inte sålt Adams men de får in Super XTD om ett par veckor.
Citera
2012-03-30, 12:20
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickelm
Tja, jag har en fundering angående att spela någon tävling som relativ nybörjare, har 32 i HCP och har spelat 1 säsong, spelar helt ok, även om det finns bollar som sticker åt helt andra håll än jag tycker ibland Dock är jag en tävlingsinriktad person och skulle vilja spela någon tävling i år. Jag är själv medlem i Borås GK, så runt omkring här hade ju varit nice. Det finns ju klubbtävlingar på min egen klubb som är för folk mellan 15 och 36 i HCP, men känns som att iprincip alla är runt 15-25 som spelar i dessa. Är man bara ett störningsmoment för bollen man går i om man dyker upp där och helt plötsligt råkar hooka utslaget rakt ut i skogen? Är tacksam för alla tips!

Lirar du en poängboogie-tävling så plockar du bara upp bollen när du inte har nått mer att spela för, så du är absolut inte ett "störningsmoment"...och det ska du heller aldrig käna dig som.
Vi har alla varit rookies i början, och det verkar på många att så fort man kommit ner en bit så har man nån typ av "mer att säga till om på banan attityd"...vilket bara blir pinsamt.

Personligen tror jag att du får ut mer av just själva tävlingsmomentet om du lirar en par-tävling tillsammans med en polare, det blir roligare, lite mer taktik och ni kan hjälpas med puttlinjer, val av klubba osv.

* Tvåmanna-scramble
Ni båda slår ut och väljer alltid bästa läget på banan och slår sedan båda därifrån.
Kul spelform och man kan chansa lite mer.

* Greensome
Båda slår ut, din partner slår på din boll och du slår på hans boll och sedan väljer ni "bästa läget" och slår sedan vartannat slag tills bollen trillar ner.
Krävs lite mer taktik, men absolut en rolig spelform.

* Irish Greensome
Det enda som skiljer är att ni får slå ett slag extra på respektive partners boll.
Betydligt roligare än "vanlig greensome" då det blir ett annat typ av spel, lite mer aggressivt och chansartat...rekommenderas varmt.

* Foursome
Du slår ut på jämna, och din partner på ojämna hål, och därefter vartannat slag tills bollen trillar ner.
Passar absolut bäst som matchspel då det kan bli nervigt för varje slag och en annan typ av spänningsmoment.
Denna spelform krävs dock att båda spelarna är hyffsat lika.
Citera
2012-03-30, 20:08
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Idag vart första bra rundan här nere i Spanien, har visserligen bara lirat två rundor tidigare och inte hunnit träna särskilt mycket tack vare jobbet. Men men.

74 (+2) med uselt spel på låga järn är väl helt okej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in