2012-03-30, 20:15
Medlem
Bossibula10s avatar
Ingen som postat något om den tragiska olyckan? Parneviks hand är söndersliten.
Förmodligen slut på golf för hans del.
läs mer här:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14606348.ab
Citera
2012-03-30, 20:42
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossibula10
Ingen som postat något om den tragiska olyckan? Parneviks hand är söndersliten.
Förmodligen slut på golf för hans del.
läs mer här:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14606348.ab

Nog för att det låter hemskt men jag kan inte veta om han hade mycket golf att förlora med tanke på hans resultat det senaste.
Citera
2012-03-30, 23:37
Medlem
Hade vägarna inom en butik i närheten och där bland demoklubborna stod en Callaway FT Tour med ett Voodoo 60 skaft. Läst mycket om denna klubban men aldrig testat den så jag ställde mig för att slå några slag.

10 slag varav 3 ca 40 yards höger, 1 20 yards vänster, 6 slag nästan spikrakt (+/- 10 yards) och mellan 265-285 yards.

Det krävde en hel del för att få bollen dit jag ville men herregud vilka längder (enligt min normala standard i allafall). Nu är ju då frågan, hur pålitlig är de häringa trackman (som jag tror det var) gällande datan?

Och vad är ett hyfsat bra pris för denna klubba i riktigt fint skick men trots allt en demo?

Den väckte ett absolut villa-ha-begär och man kan väl aldrig ha för många klubbor ståendes? :P
Citera
2012-03-31, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper69
Hade vägarna inom en butik i närheten och där bland demoklubborna stod en Callaway FT Tour med ett Voodoo 60 skaft. Läst mycket om denna klubban men aldrig testat den så jag ställde mig för att slå några slag.

10 slag varav 3 ca 40 yards höger, 1 20 yards vänster, 6 slag nästan spikrakt (+/- 10 yards) och mellan 265-285 yards.

Det krävde en hel del för att få bollen dit jag ville men herregud vilka längder (enligt min normala standard i allafall). Nu är ju då frågan, hur pålitlig är de häringa trackman (som jag tror det var) gällande datan?

Och vad är ett hyfsat bra pris för denna klubba i riktigt fint skick men trots allt en demo?

Den väckte ett absolut villa-ha-begär och man kan väl aldrig ha för många klubbor ståendes? :P

Om jag inte är helt ute och cyklar så kan man ställa in trackman så att den blir lite av en "glädjemätare". Skulle inte haka upp mig på längderna utan kolla mer på svinghastighet, utgångsvinkel etc.
Citera
2012-03-31, 11:23
Medlem
Citat:

Du ska nog inte stirra dig blind på Trackman. Men det är bra klubbor helt klart, jag har dessa själv, en Ft-iz 8,5 grader tour varianten samt en 13 graders 3a. Det bästa är om du går ut och slår med grejerna så du vet vilken respons du får. Jag har även en gammal Titleist pro trajectory 18 gradare i bagen när jag inte använder järn 2an.

Under sommar månaderna är jag ute mycket på svenska touren och lirar så klubborna funkar utmärkt. Att det är värt pengarna är självklart, bara det där Aldila Voodoo skaftet går på 1800 spänn om man köper det rent.
Citera
2012-03-31, 23:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Trackman ger oss mer info.

Tydligen måste man ha två olika svingar för att slå bollen rakt. Med järnen gäller utifrån och ner medans det krävs inifrån och upp för att slå driver/spoon rakt. Frågan är hur lätt det är att få in i svingen.... medvetet.
Citera
2012-04-01, 12:34
Medlem
Citat:

Ett tips, http://www.budgetgolf.se/product.asp?id=8344
Vet inte hur det är med garanti på demoklubbor men just FT Tour verkar spricka lätt i skarven mellan titanet och kompositen så det kan nog vara smart att handla så att du kan reklamera klubban.
Senast redigerad av Branson 2012-04-01 kl. 12:41.
Citera
2012-04-02, 19:17
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Har under helgen slukat The Big Miss av Hank Haney, han berättar om sig själv och närmare bestämt sin tid med Tiger Woods. Lite rövigt av honom kan man tycka att tjäna pengar på den tiden de jobbade så nära. Men fy fan vilken bok.

Rekomenderas varmt till alla med golfintresse, oavsett nivå.
Citera
2012-04-02, 19:33
Medlem
Rolig tråd, försöker bli bra, borde skicka in en video på mig själv, så skulle ni skratta.
Fråga om bollar, vad är det för skillnad mellan dambollar och herrbollar?
Citera
2012-04-02, 21:25
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joolo
Rolig tråd, försöker bli bra, borde skicka in en video på mig själv, så skulle ni skratta.
Fråga om bollar, vad är det för skillnad mellan dambollar och herrbollar?

Jag får den känslan att dambollen uppför sig lite annorlunda i luften, det känns lite som att slå iväg en bordtennisboll, det är nog lite lättare än en "vanlig boll"...tror jag då
Citera
2012-04-02, 21:58
Medlem
Vad är bieffekterna av för flack sving kontra för brant sving?
Hur vet man vilken vinkel som är bra? det måste väl vara ganska individuellt så är det bara att testa sig fram? Jag skjuter lite hejvilt just nu och tror att det kan vara EN bidragande faktor.
Citera
2012-04-02, 22:19
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Vad är bieffekterna av för flack sving kontra för brant sving?
Hur vet man vilken vinkel som är bra? det måste väl vara ganska individuellt så är det bara att testa sig fram? Jag skjuter lite hejvilt just nu och tror att det kan vara EN bidragande faktor.

Har du testat att gå till en "svingdoktor"...dvs en pro?
Fråga bara om han kan ta en snabbtitt på din sving i 5-10 min och ge dig några goda råd.

Ställ dig sedan och öva i 30-45 min, och efter det tar du en lektion, det brukar ge bästa resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in