Citat:
Ursprungligen postat av flipper69
Hade vägarna inom en butik i närheten och där bland demoklubborna stod en Callaway FT Tour med ett Voodoo 60 skaft. Läst mycket om denna klubban men aldrig testat den så jag ställde mig för att slå några slag.
10 slag varav 3 ca 40 yards höger, 1 20 yards vänster, 6 slag nästan spikrakt (+/- 10 yards) och mellan 265-285 yards.
Det krävde en hel del för att få bollen dit jag ville men herregud vilka längder (enligt min normala standard i allafall). Nu är ju då frågan, hur pålitlig är de häringa trackman (som jag tror det var) gällande datan?
Och vad är ett hyfsat bra pris för denna klubba i riktigt fint skick men trots allt en demo?
Den väckte ett absolut villa-ha-begär och man kan väl aldrig ha för många klubbor ståendes? :P
Du ska nog inte stirra dig blind på Trackman. Men det är bra klubbor helt klart, jag har dessa själv, en Ft-iz 8,5 grader tour varianten samt en 13 graders 3a. Det bästa är om du går ut och slår med grejerna så du vet vilken respons du får. Jag har även en gammal Titleist pro trajectory 18 gradare i bagen när jag inte använder järn 2an.
Under sommar månaderna är jag ute mycket på svenska touren och lirar så klubborna funkar utmärkt. Att det är värt pengarna är självklart, bara det där Aldila Voodoo skaftet går på 1800 spänn om man köper det rent.