Citat:
Ursprungligen postat av flipper69
Ok dags för nästa tipssök
Jag har rullar runt mig med bag och vagn under den gågna säsongen och var helt inne på att kpa mig en Sun Mountain c-130 med clicgear eller icart quattro inför kommande.
Efter ett par utryckningar med min "gamla billiga" bärbag så har jag nu funderat på om man istället skulle gå över till bärbag på heltid istället.
Vad säger ni som kanske har lite erfarenhet av både, gärna för och emot.
Tar även tacksamt emot tips på bra bärbag. Önskemålen framför allt, väldigt bekväm och mycket utrymme, inte för att jag måste fylla upp men för att jag ska kunna när det behövs

Gärna med 14-dividers
Kör jag bärbag så är det pencilbagen som ryker fram eftersom det då ska vara lätt, detta sker endast på träningsronder/oseriösa tävlingsronder/klubbtävlingar. Helt enkelt har alla mina varv genom mina år på banan visat på att bärbag ÄR jobbigare och så är det bara. Visst är det allt som oftast smidigare att ta sig fram överallt men det är ungefär den enda fördelen jag ser på banan.
Dessutom när du vill ha 14 dividers och liknande så kommer du få en stor bag som väger mycket till att börja med och efter det ska du fylla den med 14klubbor, ett halvdussin bollar och 1-2 liter dryck om inte ännu mer. Kilona ökar ganska fort och det är vikt som placeras på din kropp direkt och som jag anser att du verkligen inte borde bemöda din kropp med när du går in för att spela en seriös rond.
Däremot anser jag inte att en Staff-bag är sättet att göra det på så du helt plötsligt får en massa jävla extravikt att knuffa runt på och plats för 60 istället för 14 klubbor. Jag brukar köra på den största bärbagen det märkte jag lirar har, då får man utan problem plats med allt som behövs, oftast både regn och vattentäta kläder tillsammans med allt annat. Och så häver du på den på en vagn så är det som att knuffa ingenting när backarna börjar att komma. Om du ska välja vagn är ju en 3-hjuling ett måste, en ordentligt stadig konstruktion som har balans och kan gå i sluttningar och dessutom är ju paraplyhållare ett måste
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Vill kunna gå mot green på 2 på hemmabanan, så tänkte köpa 2 st hybrider, har ett stort gap efter 185m just nu.
Blir antagligen någon av dessa:
http://www.onlinegolf.co.uk/product/...11/p83576.aspx
http://www.onlinegolf.co.uk/product/...id/p68245.aspx
Några råd eller tips på dessa eller liknande klubbor?
mvh
Vore intressant och veta om det är J3 eller J4 som går 185 meter samt om du har något mellan lägsta järnet och drivern? Hur långt går då dessa?
Som Branson säger skulle jag tipsa om Adams IDEA Hybrid, fått utmärkelser år efter år sen de kom ut (2006 tror jag?) och de spelar verkligen lätt oavsett nivå. Sen är de fula som stryk men det är en annan femma