Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-15, 10:32
Medlem
När det gäller puttrar så provade jag en massor under senaste delen av säsongen då den gamla Wilson Black Jack inte riktigt levde upp till mina önskemål längre.

Jag hittade till slut Cleveland Milles VP. #3 blev det för min del och jag är supernöjd med den. Skön mjuk bollträff med lite klick i och ger bra rull från början.

Vet faktiskt inte om dom har kvar dom i sortimemtet, men väl värd ett försök om ni kommer över någon
Citera
2012-01-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Faldo kallar den för "a coffe table" med golfskaft. Den funkar fint för Every i alla fall, han ligger för närvarande 2:a i veckans PGA tävling.

Kör själv med en YES Dianna putter, mycket nöjd med den.

Låter bra! Har själv sneglat lite på en Yes Jennifer putter (lr natalie), har dock varken provat den eller vet om jag kommer överense med skaftfästet. Har inte provat någon där skaftet fäster i mitten ovanpå träffytan. Ska åka iväg lite nu i slutet på januari och ska försöka träffa av ett par golfshop´ar på vägen =)

/ V
Citera
2012-01-15, 11:07
Medlem
På tal om något helt annat, är det någon/några här inne som är ifrån Blekinge (eller i närheten däromkring), som skulle vara sugen på en runda vid tillfälle?
Citera
2012-01-15, 14:22
Medlem
om man skulle dra ner till rangen en sväng
Citera
2012-01-15, 16:21
Medlem
Är det någon här som har något tips på hur man kan överföra sin prosving till sin riktiga sving vid bollen? Blir helt annorlunda när man står vid bollen.. Är övertygad om att jag skulle slå mycket bättre golfslag om jag kunde svinga så avslappnat och fint utan boll som med boll..
Citera
2012-01-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Är det någon här som har något tips på hur man kan överföra sin prosving till sin riktiga sving vid bollen? Blir helt annorlunda när man står vid bollen.. Är övertygad om att jag skulle slå mycket bättre golfslag om jag kunde svinga så avslappnat och fint utan boll som med boll..

Brukar gör min setup ungefär på detta vis (är inte någon pro, men min tips kanske funkar ändå)

Muskelminnet är... ett f-nstyg. Om man en gång börjat med saker och spelat in dessa i spelet så kan det vara kämpigt att jobba bort.

Brukar träna med siktpinnar, lägga kryss / V etc. Tänka på att inte "klämma sönder greppet", ett hårt grepp på stickan ger mindre längd + jag hookar bollen lättare (kan ibland vara gött att använda sig av dock!) Försöka slå kontrollerade draw / fade, kanske det som jag mest jobbar på. Otroligt nyttigt för att kunna slå rakt (ibland ). Slå halvslag, bra för att träna in bollträffen.

Spela med andra än "dom vanliga",och sen tävla, troligen det absolut bästa för att vässa skärpan lite extra.

Nått sånt brukar det se ut för mig, hoppas att något kan hjälpa till

/ V
Citera
2012-01-15, 23:55
Medlem
Ok dags för nästa tipssök

Jag har rullar runt mig med bag och vagn under den gågna säsongen och var helt inne på att kpa mig en Sun Mountain c-130 med clicgear eller icart quattro inför kommande.

Efter ett par utryckningar med min "gamla billiga" bärbag så har jag nu funderat på om man istället skulle gå över till bärbag på heltid istället.

Vad säger ni som kanske har lite erfarenhet av både, gärna för och emot.

Tar även tacksamt emot tips på bra bärbag. Önskemålen framför allt, väldigt bekväm och mycket utrymme, inte för att jag måste fylla upp men för att jag ska kunna när det behövs Gärna med 14-dividers
Senast redigerad av flipper69 2012-01-15 kl. 23:58.
Citera
2012-01-16, 01:14
Medlem
Ungoliants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det är som vanligt. Det är för mycket och bevisat "fusk" med polarbollarna. T.ex. Nikes Str8-fit, Titleist och TaylorMades skruvande på klubborna är ju inte det och till en stor del bara skitsnack från försäljare.

Jag hoppas det är en tidsfråga innan dessa bollar blir tillåtna även dem. Du kan ju ändå inte slå lika långt med dessa bollar som en vanlig boll så proffsen kommer ju fortfarande säkerligen välja dom vanliga. Dessutom blir det ju mycket roligare för oss dödliga om vi kan träffa fairwayen lite oftare.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Bra reklam?

Jag visste inte att sådana fanns. Var tvungen att läsa lite om dom. Dom har tydligen funnits sedan 70-talet. Det är väl bara på förstaslaget som man har nytta av dem? Det finns en pil på dem som man måste rikta in för att dom skall funka. På amerikanska forum skriver dom att spinnen på dom gör att dom går kortare än vanliga bollar.

Var inte meningen att göra reklam, säljer inte bollarna själv. Har däremot köpt ett gäng nu bara för skojs skull. Ja det är bara på förstaslaget dom gör sitt jobb om dom inte "råkar rätta till sig" på andraslaget.
Citera
2012-01-16, 02:25
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper69
Ok dags för nästa tipssök

Jag har rullar runt mig med bag och vagn under den gågna säsongen och var helt inne på att kpa mig en Sun Mountain c-130 med clicgear eller icart quattro inför kommande.

Efter ett par utryckningar med min "gamla billiga" bärbag så har jag nu funderat på om man istället skulle gå över till bärbag på heltid istället.

Vad säger ni som kanske har lite erfarenhet av både, gärna för och emot.

Tar även tacksamt emot tips på bra bärbag. Önskemålen framför allt, väldigt bekväm och mycket utrymme, inte för att jag måste fylla upp men för att jag ska kunna när det behövs Gärna med 14-dividers

Något tips på en specifik bärbag kan jag faktiskt inte ge dig. är inte helt uppdaterad på utbudet. Däremot kan jag bidra med mina erfarenheter. Jag spelade i många år med en rejäl staffbag på en rejäl vagn men för 4-5 år sedan så gick jag över till att bära. Jag har fortfarande kvar min vagn men vagnbagen har jag dumpat längst in i ett förråd någonstans. Vagnen, tillsammans med bärbagen, används vid regn och vid tävling (ca 5-8 rundor per år alltså). Anledningen till att den används vid regn är att bärselen suger upp mycket vatten och sen trycks det ut när man bär så man blir oftast blöt på axlar och övre delen av ryggen. Vid tävling är det mest för att vara så pigg som möjligt.

Annars har jag aldrig ångrat bytet till att bära. Lite mer träning och jäkligt skönt att slippa tänka på var man får och inte får ha vagnen. Bara att traska rakt över green när man återigen träffat lite tunt med wedgen. Kan tänka mig att man sparar någon minut per runda också pga detta.

Jag har en rätt rejäl bärbag som folk som provlyfter den tycker är makalöst tung men jag tycker den är perfekt. Skönt att slippa tänka på att lägga i och ur regnställ, fylla på bollar eller lägga i en windstopper. Allt som jag hade i min vagnbag har jag även i min bärbag. Den enda skillnaden är att jag lägger ut hittade bollar med jämna mellanrum istället för att bara samla på mig.
Ungefär hälften av de jag spelar med bär sin utrustning och det vanligaste de klagar på är att de glömt någon utrustningsdetalj eftersom de håller på och lägger i/ur saker hela tiden. Så mitt tips blir att köpa en stor bärbag där du får plats med allt. Det blir dessutom ytterliggare lite mer träning
Citera
2012-01-16, 02:46
Medlem
Tack så mycket för infon.

Du verkar göra som jag funderar på ungefär :P Jag känner att ska jag köra på bärbag så ska jag ändå kunna få med det jag känner att jag behöver.

Jag vill även, precis som du gör, använda min bag på vagn vid vissa tillfällen och något extra kilo (tror jag) kan inte påverka rundan så himla mycket.

Just nu kollar jag på två olika modeller från Sun Mountain

Four 5 som är en rätt rejäl bärbäg med gott om utrymme
Hybrid som enligt SM själva är avsedd att användas på vagn, men med möjligheten att bäras. Verkar ändå rätt händig och smidig och framför allt väldigt packvänlig.

Vore trevligt att hitta något ställe där man kan klämma och känna lite på dom. Även så man kan jämföra lite med andra märken, framför allt Ogio...
Citera
2012-01-16, 14:18
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
sidhan skrev
Låter bra! Har själv sneglat lite på en Yes Jennifer putter (lr natalie), har dock varken provat den eller vet om jag kommer överense med skaftfästet. Har inte provat någon där skaftet fäster i mitten ovanpå träffytan. Ska åka iväg lite nu i slutet på januari och ska försöka träffa av ett par golfshop´ar på vägen =)

/ V

Yes! Dom är helt klart värda att testa. Jag tycker att C-groovsen gör att bollen får en fin rull.

Citat:
mackeeee skrev

Det som funkat bäst för mig är att försöka låta bli att hålla klubban för hårt och att försöka vara så avslappnad som möjligt i armar ock axlar. Jag försöker jobba in nu också att ta ett kort stopp i toppen av baksvingen.

Citat:
Ungoliant skrev

Var inte meningen att göra reklam, säljer inte bollarna själv. Har däremot köpt ett gäng nu bara för skojs skull. Ja det är bara på förstaslaget dom gör sitt jobb om dom inte "råkar rätta till sig" på andraslaget.

Det kan ju vara lätt hänt att dom gör det. Posta gärna en rapport vad du tycker om dom när du testat dom.
Citera
2012-01-16, 14:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Carricko skrev

Annars har jag aldrig ångrat bytet till att bära. Lite mer träning och jäkligt skönt att slippa tänka på var man får och inte får ha vagnen. Bara att traska rakt över green när man återigen träffat lite tunt med wedgen. Kan tänka mig att man sparar någon minut per runda också pga detta.

Jag läste någonstans att någon mätt upp med GPS hur långt man gick under en runda, jag har för mig att snittet var ca 13 kilometer.

Jag kör också med bärbag, väldigt smidigt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in