2014-11-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Callaway Dawn Patrol
Titleist Permasoft

Nu vet jag inte villen Footjoy handske du provat men en Footjoy StaSof är en fin handske i cabretteskin, liknar alla andra läderhandskar på marknaden.

Eftersom du är vänsterspelare försvinner de finaste handskarna eftersom de inte görs för oss. T.ex. Titleist Players Glove och Callaways Tour Authentic (minns inte exakt vad den heter, skön som fan iaf).

Lirade i titleist permasoft förra året och var väl hyfsat nöjd. Tyckte att spännet släppte lite för lätt då jag vill dra åt min handske rejält.
Hittade en taylormade handske jag tyckte var snygg. Någon som använt?
http://www.morkigolf.se/golfhandskar...rmade-tp-hoger
Citera
2014-11-19, 15:19
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Lirade i titleist permasoft förra året och var väl hyfsat nöjd. Tyckte att spännet släppte lite för lätt då jag vill dra åt min handske rejält.
Den är grymt skön! Dock håller den väldigt kort tid för mig. Den är mjuk och fin i kanske 4-5 rundor sen blir den bara torrare och torrare tills den ej går att använda längre. Men det problemet kanske inte alls blir lika stort för andra (jag kan få rejäl handsvett i vissa handskar). Testa!
Citera
2014-11-19, 18:50
Medlem
Citat:

Låter som du köper en för liten handske som du spänner åt för hårt. Prova en storlek större och spänn åt den ordentligt.

Angående andra märken så spelar det egentligen inte någon större roll. Det är i princip samma kvalité om man jämför handskar i samma prisklass. Bara prova vilken som sitter bäst på din hand.

Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Den är grymt skön! Dock håller den väldigt kort tid för mig. Den är mjuk och fin i kanske 4-5 rundor sen blir den bara torrare och torrare tills den ej går att använda längre. Men det problemet kanske inte alls blir lika stort för andra (jag kan få rejäl handsvett i vissa handskar). Testa!

Låter som du svettar ned handsken och sedan slänger ned den i första bästa fack i bagen. Om du lägger den utvikt på sätet i bilen eller lägger fram den när du kommer hem, alternativt förvarar den i originalkartongen lovar jag dig att den kommer hålla betydligt längre. Det värsta man kan göra mot en skinnhandske är att knövla ihop den i ett fack när den är blöt eller fuktig.
Citera
2014-11-20, 00:09
Medlem
Citat:
Vad spelar ni med för handske?
Jag fullkomligt vägrar spela med footjoys varianter.
Det är den enda handsken min klubb säljer och därför vill jag inte ha den. Är lite kul att vara "unik"
Jag är vänsterspelare så är svårt att hitta några jag vill ha
Tips mottages tacksamt

Spelar nästan uteslutande med titleist permasoft ML, väldigt skön och prisvärd tycker jag.
Spelat med en players handske några gånger men finner ingen anledning att spela den istället för permasoft.
Citera
2014-11-20, 02:46
Medlem
Min hemmaklubb har börjat märka upp för vintergreener, ska man fortfarande spela bollen som den ligger eller ska man droppa sig ur området?
Citera
2014-11-20, 03:59
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Låter som du svettar ned handsken och sedan slänger ned den i första bästa fack i bagen. Om du lägger den utvikt på sätet i bilen eller lägger fram den när du kommer hem, alternativt förvarar den i originalkartongen lovar jag dig att den kommer hålla betydligt längre. Det värsta man kan göra mot en skinnhandske är att knövla ihop den i ett fack när den är blöt eller fuktig.
Mjo det kan nog vara sant. Jag lägger dock alltid fram handsken när jag kommer hem ovanpå bagen sen det får lufta. Men den ligger i bag'en eller vagnen på väg hem från banan i kanske 5 min. Ska se om det blir skillnad om jag tar bättre hand om dom!
FootJoys handskarna jag har håller däremot radikalt mycket längre med samma behandling. Men dom är nog inte gjorda av samma sköna skinn för dom är inte lika bekväma att använda.
Citera
2014-11-20, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung
Min hemmaklubb har börjat märka upp för vintergreener, ska man fortfarande spela bollen som den ligger eller ska man droppa sig ur området?

Vad menar du med "börjat märka upp för vintergreener" ?

Hos oss så visar de tydligt att man inte får får spela på ordinarie greener genom att ta bort flaggor samt spärra av greenen med rep.
Sitter flaggan på green och inga rep = kör på!(så länge det inte är frost)

Förstår inte heller riktigt vad du menar med "droppa sig ur området", är alltså greenen avspärrad?
Citera
2014-11-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funrider450
Vad menar du med "börjat märka upp för vintergreener" ?

Hos oss så visar de tydligt att man inte får får spela på ordinarie greener genom att ta bort flaggor samt spärra av greenen med rep.
Sitter flaggan på green och inga rep = kör på!(så länge det inte är frost)

Förstår inte heller riktigt vad du menar med "droppa sig ur området", är alltså greenen avspärrad?

Märkt upp i Fairway var vintergreenerna ska vara med typ en ditmålad cirkel eller något.
Ordinarie greener är i spel ett tag till hoppas jag. Heja Skåne!
Citera
2014-11-20, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung
Märkt upp i Fairway var vintergreenerna ska vara med typ en ditmålad cirkel eller något.
Ordinarie greener är i spel ett tag till hoppas jag. Heja Skåne!

Bara spela på som vanligt, det är ju fairway. Skulle du slå en fet torva, var noga med att lägga tillbaka den för att inte förstöra förutsättningarna för vintergreenen.
Citera
2014-11-20, 15:47
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bjebbosten skrev

Visst 10 yards är runt 9 meter vilket är ungefär en klubba. Har däremot inte sett något större skillnad, har slagit flera slag som varit lika eller längre än mitt på sommarn. Visst kan det vara så att jag slår längre nu men 10 meter tror jag inte. Har nästan aldrig valt en klubba lägre pga tempen, bara vinden.

Var ute och slog med wedgarna och puttade lite idag, +4, ett lätt iskallt duggregn, blött och mörkt. Jag har rätt bra koll på längderna där jag slog, skulle tippa att min 56 graders gick ca 8-10 m kortare vid full sving.

Bollarna nästan vattenplanade på greenerna när jag puttade.
Citera
2014-11-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Var ute och slog med wedgarna och puttade lite idag, +4, ett lätt iskallt duggregn, blött och mörkt. Jag har rätt bra koll på längderna där jag slog, skulle tippa att min 56 graders gick ca 8-10 m kortare vid full sving.

Bollarna nästan vattenplanade på greenerna när jag puttade.

Intressant att du märkte störst skillnad med wedgarna. Är väl snarare de längre järnen som borde vara störst skillnad på eftersom du inte komprimerar bollen i samma grad som när det är varmt ute. Är ingen direkt hastighet i wedgeslag vilket borde göra slaget mindre känsligt för temperaturskillnader. Hur som helst, intressant.
Citera
2014-11-20, 18:21
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Treamz skrev

Intressant att du märkte störst skillnad med wedgarna. Är väl snarare de längre järnen som borde vara störst skillnad på eftersom du inte komprimerar bollen i samma grad som när det är varmt ute. Är ingen direkt hastighet i wedgeslag vilket borde göra slaget mindre känsligt för temperaturskillnader. Hur som helst, intressant.

Jag slog enbart med wedgarna från gräs. Men jag tycker ju att det går otroligt mycket trögare på rangen nu, slår ju absolut mycket kortare nu med dom långa järnen, mer än en klubba. Det kan ju handla om min obefintliga swingspeed också. Slår normalt en j3 ca 180 m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in