2012-08-14, 08:43
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Jag har googlat länge och väl men inte hittat svaret.

Jag satt som många andra och kollade en del på US Open i golf förra veckan och såg då att när spelarna slår sina järnslag så slår de upp en hel macka med gräs och får iväg jättefina slag.

Jag är ganska ny inom golf och skulle vilja veta vad det går ut på?

jansson

Rätt anfallsvinkel handlar det om, alla fakta säger att du ska slå ett järn ungefär 3 grader neråt och 4,5 grader utifrån och in för att kunna slå bollen med absolut bäst bollbana och rakt. Med andra ord slår de bollen först och sen ner i marken eftersom det helt enkelt är så de ska göra för att slå bollen bra.
Citera
2012-08-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuZp3cT
Köpte mig precis en taylor made burner 2.0 driver. Erfarenheter av denna någon? Bra eller skit?

Jag fullkomligt älskar min!
Citera
2012-08-14, 20:11
Medlem
ErPupones avatar
Brollsta GK var ingen dans på rosor, greenerna var det snabbaste jag upplevt under mitt golfspelande. Du fick inte stopp på bolljäveln. 31 poäng men klarade mig undan några streck iaf
Citera
2012-08-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Brollsta GK var ingen dans på rosor, greenerna var det snabbaste jag upplevt under mitt golfspelande. Du fick inte stopp på bolljäveln. 31 poäng men klarade mig undan några streck iaf

Snabba greener på Brollsta. På nionde hålet "måste" du gå för green från tee

Jag "varnade" dig i mitt tidigare inlägg om de snabba greenerna
Hur gjorde du på 9:an då?
Citera
2012-08-14, 22:23
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayo
Snabba greener på Brollsta. På nionde hålet "måste" du gå för green från tee

Jag "varnade" dig i mitt tidigare inlägg om de snabba greenerna
Hur gjorde du på 9:an då?
Det var ju som att putta på parkettgolf, fruktansvärt!

9:an slutade med par, slog drivern och hamnade en meter höger om bunkern. Hade ett svårt inspelsläge då flagg stod nära bunkern vilket ledde till att birdieputtern blev på 3 meter. Hade jag spelat en tävling (med den flaggplaceringen) hade jag spelat fram mig höger. Ångrar dock inte mitt val mycket häftigt hål! Konstigt att de inte kör det som hål 18 istället!
Citera
2012-08-14, 22:34
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Det var ju som att putta på parkettgolf, fruktansvärt!

9:an slutade med par, slog drivern och hamnade en meter höger om bunkern. Hade ett svårt inspelsläge då flagg stod nära bunkern vilket ledde till att birdieputtern blev på 3 meter. Hade jag spelat en tävling (med den flaggplaceringen) hade jag spelat fram mig höger. Ångrar dock inte mitt val mycket häftigt hål! Konstigt att de inte kör det som hål 18 istället!

Jag är exakt tvärtemot dig

Jag tycker det är betydligt lättare när det går så snabbt, och när det är så pass fina greener.
Det sitter bara i farten, och det känns som att allt inom 10 meter har du en chans att sätta.
Citera
2012-08-14, 22:49
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag är exakt tvärtemot dig

Jag tycker det är betydligt lättare när det går så snabbt, och när det är så pass fina greener.
Det sitter bara i farten, och det känns som att allt inom 10 meter har du en chans att sätta.

Vanesak kanske? Jag har spelat JGK, Hook och Sand som jag håller som snabba greener men jag har aldrig upplevt något som Brollsta! En häftig upplevelse var det iaf och jag kommer definitivt tillbaka!
Spelade även Arlanda International som drivs av samma företag, den har jag inget positivt att säga om! Aldrig varit med om så dåligt bemötande!
Citera
2012-08-14, 23:10
Medlem
Titleist släpper sin nya 913 driver i november. Någon som har koll på om de brukar sälja lösa huvuden eller om man bara kan köpa hela klubban? Köpte nyss ett nytt skaft till min 910a men var sugen på en 7,5a istället för min 9,5a
Citera
2012-08-15, 06:48
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Titleist släpper sin nya 913 driver i november. Någon som har koll på om de brukar sälja lösa huvuden eller om man bara kan köpa hela klubban? Köpte nyss ett nytt skaft till min 910a men var sugen på en 7,5a istället för min 9,5a

Har aldrig sett att man bara kan köpa huvudet, tyvärr. Och 7,5 fanns väl inte för oss dödliga?
Citera
2012-08-15, 08:39
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YO-M8
Har aldrig sett att man bara kan köpa huvudet, tyvärr. Och 7,5 fanns väl inte för oss dödliga?

Känner du rätt folk skulle du nog kunna fixa det, ironiskt nog är huvudet ofta lika dyrt som hela klubban om inte ännu dyrare så förvänta dig inte att tjäna något.

Edit - Citerade fel person
Citera
2012-08-15, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Känner du rätt folk skulle du nog kunna fixa det, ironiskt nog är huvudet ofta lika dyrt som hela klubban om inte ännu dyrare så förvänta dig inte att tjäna något.

Edit - Citerade fel person

Lite det jag misstänker också. Men jag antar att dom kommer köra med samma hosel i den nya drivern som de har i 910 serien? Känns onödigt att byta eller dom kanske förbättrar den?
Citera
2012-08-15, 09:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Lite det jag misstänker också. Men jag antar att dom kommer köra med samma hosel i den nya drivern som de har i 910 serien? Känns onödigt att byta eller dom kanske förbättrar den?

Har inte hört/läst något om den delen än så länge. Jag tror inte de kommer byta ut den men det är ju bara spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in