2011-04-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
sök på youtube : Bubba Watson drive slow motion.

Se. Lär. Gör!
Alltså om du vill slå långt och inte jätte rakt så ska du försöka härma det han gör med benen och underkroppen samt överkroppen.
Det är trotsallt i benen all kraft i svingen sitter.
Vem fan tror du att du är?Du har skrivit att du är med i landslaget tror du att du är ngn jävla tränare bara för du är med där lr?
Citera
2011-04-06, 12:03
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Vem fan tror du att du är?Du har skrivit att du är med i landslaget tror du att du är ngn jävla tränare bara för du är med där lr?
:O
dem frågar efter hjälp varför ska jag inte hjälpa dem? jag är ingen tränare ne men jag vet fortfarande mycket om golf. Och jag förstår inte varför du blir arg för att jag skrev som jag gjorde? Skrev jag nåt fel?
Du har nog missförstått dig när du läste min post. Men om du inte tycker att du gjorde så ber jag väll om ursäkt för att jag ''varit'' dryg eller vad du nu tycker...
Citera
2011-04-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det stämmer. Till en viss del. Har du ingen grundsving att "stå på" så kommer resultaten knappast bli direkt bättre - jämfört med vad lite ordentlig träning skulle göra på samma tid. Men samtidigt har du helt rätt, tänk inte för mycket när du ska slå boll. När du har ställt upp dig och siktat in dig så borde högst ta någon sekund innan svingen börjar. 3 sekunder är en otroligt lång tid när allting väl är på plats och oftast så finns det inget annat än en negativ inverkan på slaget därifrån.

Jag har inte riktigt koll på vad du ligger på för nivå men jag kommer ihåg att du diskuterade Natural Golf Swing lite tidigare t.ex. Och dem två går väl hand i hand NGS och bara att lappa till bollen men för mig innebär det en förlust mot vad du KUNDE ha fått istället.

Vad blev det för märke på dem nya klubborna?

Problemet är att jag ALDRIG träffar Square. Jag tycker att jag träffar rakt men finns ingen tendens på bollbanan och höjs osv att jag gör det. Förstår inte vad jag gör för fel, det är mycket frustrerande. Förlåt om jag tjatar om råd osv men kul när mer erfarna spelare ger bra tips
Senast redigerad av mackeeee 2011-04-06 kl. 12:28.
Citera
2011-04-06, 14:18
Medlem
Wedgies avatar
Äntligen börjar stockholms-banorna öppna! Så förhoppningsvis blir det spel på Brollsta i helgen!

Så.jävla.sugen!
Citera
2011-04-06, 15:46
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Man ska ju inte svinga med armarna.. Men hur får man kraft och fart i klubbhuvudet? Ska man i stort sett bara använda kroppen och vinkla upp handlederna?

En enkel övning som hjälper mig är sit-ups. Det finns givetvis många övningar som stärker bålen men för att ta ett enkelt exempel så öka rejält din dagliga dos av sit-ups. Och nej, det är inte säkert att mitt tips hjälper alla men att stärka din bålmuskulatur kommer definitivt att vara en fördel om du vill öka din slaglängd.
Citera
2011-04-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
En enkel övning som hjälper mig är sit-ups. Det finns givetvis många övningar som stärker bålen men för att ta ett enkelt exempel så öka rejält din dagliga dos av sit-ups. Och nej, det är inte säkert att mitt tips hjälper alla men att stärka din bålmuskulatur kommer definitivt att vara en fördel om du vill öka din slaglängd.

Haha har varit lat med träningen på sista tiden. Men jag är intresserad av att få en bra bollbana. Mina bollar går upp i luften, inte speccielt högt sen dyker dom ner direkt. När jag får bra riktiga slag(vilket sällan händer) så stiger bollen efter ett tag i luften och bollbanan är underbar.
Citera
2011-04-06, 15:59
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Haha har varit lat med träningen på sista tiden. Men jag är intresserad av att få en bra bollbana. Mina bollar går upp i luften, inte speccielt högt sen dyker dom ner direkt. När jag får bra riktiga slag(vilket sällan händer) så stiger bollen efter ett tag i luften och bollbanan är underbar.

Nej, det där med att (fys-)träna är inte alltid helt lätt under off-season...

Gäller det där med bollbanan allmänt eller är det några specifika klubbor, t.ex. metalwoodsen, wedgarna eller de långa järnklubborna?
Citera
2011-04-06, 16:09
Medlem
Citat:
Nej, det där med att (fys-)träna är inte alltid helt lätt under off-season...

Gäller det där med bollbanan allmänt eller är det några specifika klubbor, t.ex. metalwoodsen, wedgarna eller de långa järnklubborna?

Gäller dessvärre alla klubbor Måste lära mig att svinga och inte slå.. Ne nu ska jag inte klaga mer utan träna
Citera
2011-04-06, 16:14
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Problemet är att jag ALDRIG träffar Square. Jag tycker att jag träffar rakt men finns ingen tendens på bollbanan och höjs osv att jag gör det. Förstår inte vad jag gör för fel, det är mycket frustrerande. Förlåt om jag tjatar om råd osv men kul när mer erfarna spelare ger bra tips

Kan tyvärr inte hjälpa dig om jag inte kan se bilder/video på din sving eftersom det finns så många olika saker som kan påverka en sak i vår älskade golfsving.

Citat:

Nu gör du det bara svårt! Och lägg dit till att vanliga situps inte är ett smart drag om det är golfsvingen du vill förbättra. Visst är bålmuskulaturen viktig men inte bara i styrka, balans och rörlighet kommer långt före! Alltså bör situps ersättas med sneda sådana eller andra övningar där coremuskulaturen får rotera och efterlikna en golfsving!

Citat:
Gäller dessvärre alla klubbor Måste lära mig att svinga och inte slå.. Ne nu ska jag inte klaga mer utan träna

Det finns bara en sak som påverkar hur högt bollen går (om vi ska vara jävligt basic) och det är naturligtvis vinkeln på klubbladet då det träffar bollen. Pröva pusha fram händerna i uppställning och se om det gör det hela bättre! Annars krävs återigen lite bilder för att ge en fair idé av vad det är som borde förbättras
Citera
2011-04-06, 18:38
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Vad blev det för märke på dem nya klubborna?
mizuno mx-200
Citera
2011-04-06, 19:34
Medlem
Citat:
Kan tyvärr inte hjälpa dig om jag inte kan se bilder/video på din sving eftersom det finns så många olika saker som kan påverka en sak i vår älskade golfsving.

Nu gör du det bara svårt! Och lägg dit till att vanliga situps inte är ett smart drag om det är golfsvingen du vill förbättra. Visst är bålmuskulaturen viktig men inte bara i styrka, balans och rörlighet kommer långt före! Alltså bör situps ersättas med sneda sådana eller andra övningar där coremuskulaturen får rotera och efterlikna en golfsving!

Det finns bara en sak som påverkar hur högt bollen går (om vi ska vara jävligt basic) och det är naturligtvis vinkeln på klubbladet då det träffar bollen. Pröva pusha fram händerna i uppställning och se om det gör det hela bättre! Annars krävs återigen lite bilder för att ge en fair idé av vad det är som borde förbättras

Kan ordna en film någon dag. För övrig pröva jag natural golf idag. Man slår spikrakt, funderar på att byta till det. Får man töntstämpel då?
Citera
2011-04-06, 20:39
Medlem
Continental Ops avatar
på vilket sätt ska man träna eg för att kunna slå lite längre? är det explosivitet a la kampsport eller råstyrka?

givetvis fattar jag att det inte handlar om att ta i och jag strävar snarare efter att ha samma rytm som ernie o dom snubbarna

har för mig att jag slog längre när jag tränade karate egentligen, jag inbillar mig det iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in