Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Problemet är att jag ALDRIG träffar Square. Jag tycker att jag träffar rakt men finns ingen tendens på bollbanan och höjs osv att jag gör det. Förstår inte vad jag gör för fel, det är mycket frustrerande. Förlåt om jag tjatar om råd osv men kul när mer erfarna spelare ger bra tips

Kan tyvärr inte hjälpa dig om jag inte kan se bilder/video på din sving eftersom det finns så många olika saker som kan påverka en sak i vår älskade golfsving.
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
En enkel övning som hjälper mig är sit-ups. Det finns givetvis många övningar som stärker bålen men för att ta ett enkelt exempel så öka rejält din dagliga dos av sit-ups. Och nej, det är inte säkert att mitt tips hjälper alla men att stärka din bålmuskulatur kommer definitivt att vara en fördel om du vill öka din slaglängd.

Nu gör du det bara svårt! Och lägg dit till att vanliga situps inte är ett smart drag om det är golfsvingen du vill förbättra. Visst är bålmuskulaturen viktig men inte bara i styrka, balans och rörlighet kommer långt före! Alltså bör situps ersättas med sneda sådana eller andra övningar där coremuskulaturen får rotera och efterlikna en golfsving!
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Gäller dessvärre alla klubbor

Måste lära mig att svinga och inte slå.. Ne nu ska jag inte klaga mer utan träna

Det finns bara en sak som påverkar hur högt bollen går (om vi ska vara jävligt basic) och det är naturligtvis vinkeln på klubbladet då det träffar bollen. Pröva pusha fram händerna i uppställning och se om det gör det hela bättre! Annars krävs återigen lite bilder för att ge en fair idé av vad det är som borde förbättras