Citat:
Ursprungligen postat av
J.K
Jodå det är klart det finns, men jag och svärfar spelar en del tävlingar och då är det ofta nya banor.
Så det är mest till dom eventen tänkte jag, sen skadar det väl inte att använda den på hemmabanan också eftersom banmarkeringarna kan vara lite diffusa ibland tycker jag.
Dessutom ger det ju en lite bättre uppfattning om vilka längder jag har med resp klubba, kanske inte tokviktigt för en spelar med mitt i hcp, men jag strävar efter att bli en bättre spelare hela tiden (vem gör inte det haha).
Har du pengar så visst, kan vara väldigt fel längder beroende på var flaggan är. Jag själv ligger på 15hcp och tycker inte att det skulle vara värt det då jag inte tycker jag träffar greener så ofta.
Har dock aldrig testat en kikare så fel kan ja ju ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iam-Varfor
Exakt så sa farsan innan jag övertalade honom att pröva min kikare.. Nu har han skaffat en egen och gått från 26 till 19 hcp bara för att han inte slår 20m förbi green för att banmarkering sa 125 m..
Intressant. Men hur många greener träffar man inte mitt på och bollen rullar av ändå?. Vad jag menar är att jag klarar mig rätt bra med banmarkeringarna från kortare avstånd, problemet för mig är mer att bollen rullar av eller rullar långt bort.
Finns några hål där jag inte siktar på flaggan, jag kan exempelvis sikta på den största delen av greenen och då är kikaren värdelös?