2014-07-29, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.K
Det är alltså bara att öppna upp plånboken och köpa denna?

http://www.proffsmagasinet.se/laseri...paign=prisjakt

Jag sänkte mitt handicap idag från 33 till 29 så det kanske finns en liten anledning att fira och vad passar då bättre än en golfpryl...

Finns det inte längdmarkeringar på din hemmabana?
Citera
2014-07-29, 06:59
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten

Jodå det är klart det finns, men jag och svärfar spelar en del tävlingar och då är det ofta nya banor.

Så det är mest till dom eventen tänkte jag, sen skadar det väl inte att använda den på hemmabanan också eftersom banmarkeringarna kan vara lite diffusa ibland tycker jag.

Dessutom ger det ju en lite bättre uppfattning om vilka längder jag har med resp klubba, kanske inte tokviktigt för en spelar med mitt i hcp, men jag strävar efter att bli en bättre spelare hela tiden (vem gör inte det haha).
Citera
2014-07-29, 11:11
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Exakt så sa farsan innan jag övertalade honom att pröva min kikare.. Nu har han skaffat en egen och gått från 26 till 19 hcp bara för att han inte slår 20m förbi green för att banmarkering sa 125 m..
Citera
2014-07-29, 14:52
Medlem
Citat:
Jodå det är klart det finns, men jag och svärfar spelar en del tävlingar och då är det ofta nya banor.

Så det är mest till dom eventen tänkte jag, sen skadar det väl inte att använda den på hemmabanan också eftersom banmarkeringarna kan vara lite diffusa ibland tycker jag.

Dessutom ger det ju en lite bättre uppfattning om vilka längder jag har med resp klubba, kanske inte tokviktigt för en spelar med mitt i hcp, men jag strävar efter att bli en bättre spelare hela tiden (vem gör inte det haha).

Har du pengar så visst, kan vara väldigt fel längder beroende på var flaggan är. Jag själv ligger på 15hcp och tycker inte att det skulle vara värt det då jag inte tycker jag träffar greener så ofta.

Har dock aldrig testat en kikare så fel kan ja ju ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Exakt så sa farsan innan jag övertalade honom att pröva min kikare.. Nu har han skaffat en egen och gått från 26 till 19 hcp bara för att han inte slår 20m förbi green för att banmarkering sa 125 m..

Intressant. Men hur många greener träffar man inte mitt på och bollen rullar av ändå?. Vad jag menar är att jag klarar mig rätt bra med banmarkeringarna från kortare avstånd, problemet för mig är mer att bollen rullar av eller rullar långt bort.

Finns några hål där jag inte siktar på flaggan, jag kan exempelvis sikta på den största delen av greenen och då är kikaren värdelös?
Citera
2014-07-29, 15:00
Medlem
Gps/kikare tjänar alla slag på mer eller mindre. Ingen ide att göra spelet svårare när man kan hålla det enklare.
Citera
2014-07-29, 16:02
Medlem
Hur ska man göra för att få bort laid off vid toppen av baksvingen?
Citera
2014-07-29, 17:39
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Har du pengar så visst, kan vara väldigt fel längder beroende på var flaggan är. Jag själv ligger på 15hcp och tycker inte att det skulle vara värt det då jag inte tycker jag träffar greener så ofta.

Har dock aldrig testat en kikare så fel kan ja ju ha.

Intressant. Men hur många greener träffar man inte mitt på och bollen rullar av ändå?. Vad jag menar är att jag klarar mig rätt bra med banmarkeringarna från kortare avstånd, problemet för mig är mer att bollen rullar av eller rullar långt bort.

Finns några hål där jag inte siktar på flaggan, jag kan exempelvis sikta på den största delen av greenen och då är kikaren värdelös?

Det går ju även att mäta andra avstånd också om så önskas, hur långt är det till fairwaybunkern, vattenhindret etc etc.
Citera
2014-07-29, 17:43
Medlem
Citat:
Det går ju även att mäta andra avstånd också om så önskas, hur långt är det till fairwaybunkern, vattenhindret etc etc.
Ja, den är väldigt nyttig speciellt på nya banor men guld även hemma. Kör på det, det är du värd!
Så ska du se att den kommer hjälpa dig i din satsning neråt.
Återkom gärna med frågor eller vad du tycker om den.
Citera
2014-07-29, 18:06
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Ja, den är väldigt nyttig speciellt på nya banor men guld även hemma. Kör på det, det är du värd!
Så ska du se att den kommer hjälpa dig i din satsning neråt.
Återkom gärna med frågor eller vad du tycker om den.

Jag är övertygad, dock ska jag till staterna (N.Y) i slutet på Aug, det lutar att jag köper den där, går att få för ca 2k over there.
Citera
2014-07-29, 19:14
Medlem
Citat:
Jag är övertygad, dock ska jag till staterna (N.Y) i slutet på Aug, det lutar att jag köper den där, går att få för ca 2k over there.
Nice. Kör hårt!
Citera
2014-07-29, 21:59
Medlem
Citat:

Jaså, det visste jag inte. Hur fungerar det?. Finns det även zoom?.
Citera
2014-07-29, 23:29
Medlem
ErPupones avatar
Mest prisvärda sidan för att hitta NXT Tour alt. Pro V1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in