2011-12-27, 22:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Kul att du vill satsa på golfen. Tyvärr är klubbspons lååååångt borta, antalet spelare som blir det är väldigt begränsat. Speciellt om du inte lirar Nordea.

Mitt tips till dig för att fort förbättra dig är att skaffa en tränare och jobba aktivt med. Läsa böcker är både bra och dåligt men utan en ordentlig grund skulle jag säga att det kan ge mest dåliga ideer.
Citera
2011-12-28, 12:21
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Kul att du vill satsa på golfen. Tyvärr är klubbspons lååååångt borta, antalet spelare som blir det är väldigt begränsat. Speciellt om du inte lirar Nordea.

Mitt tips till dig för att fort förbättra dig är att skaffa en tränare och jobba aktivt med. Läsa böcker är både bra och dåligt men utan en ordentlig grund skulle jag säga att det kan ge mest dåliga ideer.

Min klubb har gjort så att nya medlemmar får gratis tillgång hela första året(2012 räknas som första, eftersom jag tog på hösten).
Så ska försöka få så mycket värde där jag kan.

Vad krävs spel/handikappmässigt för att komma med i Nordea?
Citera
2011-12-28, 17:24
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Min klubb har gjort så att nya medlemmar får gratis tillgång hela första året(2012 räknas som första, eftersom jag tog på hösten).
Så ska försöka få så mycket värde där jag kan.

Vad krävs spel/handikappmässigt för att komma med i Nordea?

Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar med första delen. Däremot skulle jag säga att för att ta en stadig plats på Nordea ska du snitta banans par och gärna bättre. Har du en dålig dag ska du inte skjuta mer än 4 eller 5 slag över par.
Citera
2011-12-28, 17:28
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar med första delen. Däremot skulle jag säga att för att ta en stadig plats på Nordea ska du snitta banans par och gärna bättre. Har du en dålig dag ska du inte skjuta mer än 4 eller 5 slag över par.

Nej, såg att det blev lite konstigt.

Menar att man får full tillgång till klubbens pro, dvs man får boka hur många lektioner man vill utan att behöva betala.

Okej, låter inte omöjligt.
Blir ett bra mål att sikta på.
Citera
2011-12-28, 20:46
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Nej, såg att det blev lite konstigt.

Menar att man får full tillgång till klubbens pro, dvs man får boka hur många lektioner man vill utan att behöva betala.

Okej, låter inte omöjligt.
Blir ett bra mål att sikta på.

Det där lät som ett väldigt intressant upplägg din klubb har. Är du säker på att det inte finns några begränsningar i hur många lektioner du får ta?
Citera
2011-12-28, 21:41
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Det där lät som ett väldigt intressant upplägg din klubb har. Är du säker på att det inte finns några begränsningar i hur många lektioner du får ta?

Ska inte finnas några begränsningar, utöver ledig tid pro:t har.
Jag kommer säkert inte kunna få veckovis, men kanske var tredjevecka eller nått liknande.

Funderar lite på att ta en/några svinanalys/er i början av säsongen framförallt, för mig att någon tipsade om Wayne Defrancesco.
Kollat hans hemsida & han hade ett helt okej pris/film.
Citera
2011-12-29, 14:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ska inte finnas några begränsningar, utöver ledig tid pro:t har.
Jag kommer säkert inte kunna få veckovis, men kanske var tredjevecka eller nått liknande.

Funderar lite på att ta en/några svinanalys/er i början av säsongen framförallt, för mig att någon tipsade om Wayne Defrancesco.
Kollat hans hemsida & han hade ett helt okej pris/film.

Wayne D är jättebra på vad han gör. Men jag tror inte att det är något du ska ge dig på än. Gå till klubbens tränare och se vad han har att säga och jobba på det, du är fortfarande i grunderna och där ska h*n kunna hjälpa dig mer än väl.
Citera
2012-01-01, 23:48
Medlem
SteakSauces avatar
Var ute och spelade 9 hål idag, var ju ändå hyfsat väder.
39a blev det, sen tycker man ju alltid att det kunde blivit lite bättre..
Citera
2012-01-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteakSauce
Var ute och spelade 9 hål idag, var ju ändå hyfsat väder.
39a blev det, sen tycker man ju alltid att det kunde blivit lite bättre..

Vart bor du någonstans? Här är det då lätt 50cm snö på banan
Citera
2012-01-02, 00:22
Medlem
SteakSauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Vart bor du någonstans? Här är det då lätt 50cm snö på banan

Ah aldrig spelat i snö, Nere i Skåne här har vi sluppit snön i år och det är ju bra för golfen haha
Citera
2012-01-02, 00:29
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteakSauce
Ah aldrig spelat i snö, Nere i Skåne här har vi sluppit snön i år och det är ju bra för golfen haha

Var det vintergreener?
Citera
2012-01-02, 00:53
Medlem
SteakSauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Var det vintergreener?

Nej det var det inte, nyklipta också! Tror det var 7-8 plusgrader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera