Citat:
Ursprungligen postat av koskos16
Är det bara jag som tittar på us open?

Har inte tillgång till en TV för ens på söndag kväll som har rätt kanal, är lite putt över det. Följer även jag över internet istället.
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag följer liveuppdateringen, inget mer
Nån som ska spela seriespel i helgen?
Nej inget seriespel heller för min del, ska du spela själv?
Citat:
Ursprungligen postat av aficio
Tja!
Har en liten fråga angående driver-inköp. Det är nämligen så att jag funderar på en Taylormade Burner -09, då jag hittat den till bra pris. Någon här som har en sån, eller provslagit den, och kan ge mig eran bild av den?
Den har ju fått bra kritik, ska dock vara ett relativt långt skaft i den. Gör det långa skaftet den mycket mer svårslagen eller är det en marginell skillnad? Har också läst att den ska vara något stängd, hur fungerar det egentligen? Innebär det att den är "förinställd" att peka något åt vänster (högerspelare) och därmed motverkar slice-tendenser?
Lite kort om mig som spelare; hcp 28 men på väg nedåt. Har för närvarande ingen driver utan endast en hybrid 3 att slå ut med och hade gärna fått några extra meter på utslagen. Till och från slicear jag en del så det låter ju bra om den motverkar slice.
Det enda som egentligen får mig att tvivla är skaftet, men det borde väl inte vara SÅ mycket svårare att slå med? Då priset är så pass lågt kan jag lika gärna köpa den lite på chans, och hoppas på det bästa.
PS. Det finns ju olika skaft och lie att välja på också. Rent spontant känns ju Regular Flex som det bästa, men är inte 10,5 grader (enda alternativet) ganska lågt för mig?
Tack på förhand!
//aficio
TaylorMade drivers är oftast bra grejer även om de tappat den prestigen de hade för ett par år sedan. Personligen avskyr jag utseendet av dem så jag kan inte använda dem. Underskatta aldrig det långa skaftet, skillnaden är inte marginell utan mycket stor, speciellt om det på denna driver är extra lång så är den troligen en och en halv eller en hel tum längre än vanliga. Positiva saker med ett längre skaft är att om du kan kontrollera det så får du mer kraft i klubban = Längre slag. Problemet som istället skapas är att ju längre klubba desto svårare att kontrollera, jag hade själv kallat den mer oberäknelig. Tänkt t.ex. på att de flesta spelare på alla proffstourer världen över använder sig utav en kortare driver än den som säljs till oss "vanliga dödliga". Ett tips är att har du svårt att slå med klubban så greppa ner!
Att hoppas på att din slice försvinner för att du får en driver som är vriden lite åt vänster borde du slå ur huvudet direkt, har du tur försvinner lite men att hela slicen försvinner pga klubban finns tyvärr inte. Då är det mycket bättre om du tränar bort den på egen hand eller med hjälp av din lokala pro.
10,5 med regular skaft är verkligen inte för lågt för dig, det är snarare alldeles lagom för de flesta. Skulle säga att du inte ska gå lägre någonsin baserat på allt jag sett med folk som knappt kan slå sina 9 graders men tror att dem är häftiga för att ha den

Nej jag tror klubban kan passa dig MEN för sjutton be om att få provslå, känns den helt okej och den nu är så billig så varför inte köra på den? Hoppas det var till hjälp