2011-04-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
reste till motala igår, idag klockan 07.00 slog jag ut på 1:a tee på Heden. 1+ grader short en Tshirt och en vind tröja. = kallt. :P

Grymt skick på banan som vanligt. En 35 runda blev det vilket är riktigt bra med tanke på att det var svinkallt, men då ingick en eagle i scoren

Väldigt bra skick! Spelade också där idag Gick dåligt i början men spelade upp mig sen! Bor dock i Mjölby inte så lång resa
Citera
2011-04-17, 21:55
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Tjenare!

Har en fråga till er som jag har haft svårt att googla mig till.

Det är så här att jag gärna skulle vilja ta upp golfen igen. Jag slutade för 3 år sedan och då hade jag runt 8-9 hcp. Om jag nu börjar spela igen, vilket hcp kommer jag då att få? Vet att jag inte kommer att kunna spela på det hcp jag hade senast så kommer väl rimligtvis få börja med ett högre hcp va?

Jag tror mig ha läst nånstans att man maximalt får höja sig med 2.0.
Men detta är bara en gissning.
Citera
2011-04-17, 21:56
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Hade själv ett helhelgsträningsläger på Tylösand, 8 grader och skitväder igår, sol och 16 grader idag

Och herrn sköt en...76:a?
Citera
2011-04-17, 22:30
Medlem
Har precis börjat gå en kurs för att kunna få grönt kurs och har gått på 2 lektioner. Har lånat klubbor på golfklubben hittills men har börjat fundera på att skaffa egna klubbor då jag fått mer smak av golf.

Rekomenderar ni att köpa ordentliga klubbor direkt eller är det bättre att satsa på lite billigare klubbor tills man blivit duktigare och bättre vet vilka klubbor som passar ens spelstil?
Citera
2011-04-17, 23:25
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockemedfoten
Har precis börjat gå en kurs för att kunna få grönt kurs och har gått på 2 lektioner. Har lånat klubbor på golfklubben hittills men har börjat fundera på att skaffa egna klubbor då jag fått mer smak av golf.

Rekomenderar ni att köpa ordentliga klubbor direkt eller är det bättre att satsa på lite billigare klubbor tills man blivit duktigare och bättre vet vilka klubbor som passar ens spelstil?

På Dormy finns allt från 2500:- till 10000:-

Om du har möjlighet att åka till Dormy tycker jag absolut du ska göra det...dom har väldigt kunnig personal och tar väl hand om dig
Citera
2011-04-18, 14:24
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Och herrn sköt en...76:a?

Spelade faktikst bara en niohålare på södra banan och sköt 39, lekte mest runt träningsgreenerna samtidigt som man var bitter över att greenerna hemma inte blir lika bra här under hela jävla säsongen som Tylösands var i mitten av april.
Citera
2011-04-18, 14:26
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Spelade faktikst bara en niohålare på södra banan och sköt 39, lekte mest runt träningsgreenerna samtidigt som man var bitter över att greenerna hemma inte blir lika bra här under hela jävla säsongen som Tylösands var i mitten av april.

Kändes det ok iaf då..?
Inga monster hookar?
Citera
2011-04-18, 21:42
Medlem
Något tips på hur man ska ge fan i att titta upp för tidigt? Slår riktigt bra slag när jag kollar på bollen i träffen. Är tyvär för nyfiken och det förstör min golf Vågar som nybörjare påstå att det är en väldigt viktig detalj i svingen.
Citera
2011-04-18, 21:44
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Något tips på hur man ska ge fan i att titta upp för tidigt? Slår riktigt bra slag när jag kollar på bollen i träffen. Är tyvär för nyfiken och det förstör min golf Vågar som nybörjare påstå att det är en väldigt viktig detalj i svingen.

Bara att behålla fokus bollen - gå in i ett mantra "titta på bollen, titta på bollen"
Till slut kommer det automatiskt.
Citera
2011-04-18, 21:49
Medlem
Citat:
Bara att behålla fokus bollen - gå in i ett mantra "titta på bollen, titta på bollen"

MM ska göra det, det är ruskigt frustrerande, förstör hela svingen när jag tittar upp för tidigt. Får på riktigt bra smällar när jag kollar på bollen vid träffen. Men är så nyfiken
Citera
2011-04-18, 22:49
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Jo golf är ju otroligt mycket känsla den kan man bara hitta genom att spela mycket och träna. Men man måste samtidigt veta hur man kan/ska slå vissa slag, vet man inte det så kommer man heller inte att utvecklas.

Jag kom att tänka på McIlroy som säger sig ha funnit sin sving redan som sexåring och sedan spenderade timmar ståendes ute i trädgården och chippade in genom hallen och in i tvättmaskinstrumman som stod i tvättstugan i änden av hallen. Visar att man inte måste mata hinkar på rangen för att finjustera närspelet.
Citera
2011-04-18, 23:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Vissa lär ju sig slå utan att kolla på bollen. Själv gör jag det lite halvhjärtat och det funkar.

Hur går det för övrigt för Flashbacks golfelit? Några fina rundor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in