2010-09-13, 23:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windforce
Sweet ska kolla in dom!

En annan fråga, jag har en gammal ping putter, skulle gissa på 70-talet, den är go och känns sweet att den är gammal och hederlig, men känns samtidigt som de nya puttarna är lite mer lättspelade?

Både ja och nej. Egentligen kommer puttandet ner till känsla, det som känns rätt för dig är vad du behöver. Även om nyare putters har en insert som gör att bollen rullar lite jämnare eller känns mjukare att putta med så kanske du ändå inte tycker om dem och då blir de värdelösa för dig. Så om du är nöjd med den du har hur gammal den än är så finns det ingen anledning att byta.

Citat:
Ursprungligen postat av TimoBoll
Jag godtar inte tillsägelsen.

Här är i vilket fall som helst inte rätt ställe att diskutera det.
Citera
2010-09-13, 23:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windforce
Sweet ska kolla in dom!

En annan fråga, jag har en gammal ping putter, skulle gissa på 70-talet, den är go och känns sweet att den är gammal och hederlig, men känns samtidigt som de nya puttarna är lite mer lättspelade?

Det är exakt som King-Nothing säger...allt kommer till känslan och feelingen du får för just Din putter.
Du kanske kan testa ut nån hos din lokala pro, eller om du har vägarna förbi Dormy?
Gå på känsla, hur den känns, lång eller kort kvittar...gå på magkänslan
Citera
2010-09-14, 08:36
Moderator
Gromguttens avatar
TimoBoll får en tillsägelse før brott mot 0.06. Synpunkter i PM.

/Mod
Citera
2010-09-14, 12:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Någon som har koll på hur man tar reda på en banas scratchvärde såhär i efterhand, vet att det ofta står på scorekortet där du tävlar eller på vissa ställen på slopetabeller. Just den banan jag söker verkar inte ha det på sin hemsida och det är lååångt hemifrån så försöker leta reda på den på annat vis...
Citera
2010-09-14, 19:37
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Någon som har koll på hur man tar reda på en banas scratchvärde såhär i efterhand, vet att det ofta står på scorekortet där du tävlar eller på vissa ställen på slopetabeller. Just den banan jag söker verkar inte ha det på sin hemsida och det är lååångt hemifrån så försöker leta reda på den på annat vis...
ta reda på vad klubbordföranden heter o vad han har för hemtelefonnummer, sen ringer du vid 20-tiden och pratar om hur mkt du tyckte om banan och atmosfären på klubben och att det vore oerhört vänligt och trevligt om han kunde tillse att en slopetabell sänds till dig per post.
Citera
2010-09-14, 20:36
Medlem
Bossibula10s avatar
Hole in one på par 4 idag! firades med mycket champagne ;D
Citera
2010-09-14, 20:38
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossibula10
Hole in one på par 4 idag! firades med mycket champagne ;D

Stort grattis! Hur gick det till?
Citera
2010-09-14, 20:57
Medlem
Bossibula10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kspr
Stort grattis! Hur gick det till?
brutal 320 meters drive som studsa på början av green och låg och vingla på hålkanten i 5 sekunder och mina medspelare och jag bara stod och glodde och vänta på att den skulle trilla i, och tillslut såg vi att den försvann! Mycket härlig känsla!

EDIT: min första på ett par 4!
Citera
2010-09-14, 21:17
Medlem
Gottihs avatar
Starkt jobbat. Grattis!
Citera
2010-09-14, 21:20
Medlem
Bossibula10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Starkt jobbat. Grattis!
tackar så mycket!
Ger lite självförtroende när man har stor tävling imorgon
Citera
2010-09-14, 21:46
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossibula10
brutal 320 meters drive som studsa på början av green och låg och vingla på hålkanten i 5 sekunder och mina medspelare och jag bara stod och glodde och vänta på att den skulle trilla i, och tillslut såg vi att den försvann! Mycket härlig känsla!

EDIT: min första på ett par 4!

Jag som person är rätt blåögd, tror alltid det bästa om folk, och säger någon nått till mig så tar jag för givet att denne talar sanning...kan iofs vara på både gott och ont i vissa sammanhang.
Men du är en jävel på att göra HIO:s på Par 4 hålen iaf
https://www.flashback.org/sp25312261
Citera
2010-09-14, 21:52
Medlem
Gottihs avatar
Drama! *tar fram popcorn*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto