2011-05-07, 13:02
Medlem
Ska ut och spela snart, önska mig lycka till Hoppas det går bättre än igår...
Citera
2011-05-07, 13:10
Medlem
Spelade första rundan på säkert fem år igår. Har 36.0 i HCP.

Var självklart otroligt dålig, gick 9 hål, 5/9 hål var driver utslag. de första fyra slicade jag rakt ut i skogen åt höger, sista hålet var jag lite smått förbannad och kom på den briljanta planen att jag siktar långt åt vänster, så borde slicen gå mitt i banan och det blir ett perfekt slag. Vad tror ni händer då? Jo jag slår ta mig fan mitt bästa slag på hela rundan... spikrakt ut i skogen till vänster eftersom den inte slica

Men annars tyckte jag det gick ok efter ett så långt uppehåll, sänkte mig inte men det hade jag inte räknat med heller. Mycket nöje!
Citera
2011-05-07, 14:03
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Själv undrar jag var videos/bilder på våra svingar tog vägen?!

Jag hittade sidorna där vi postade dem förra säsongen men min bild gick inte o öppna Får väl ta en ny ^^
Citera
2011-05-07, 15:28
Medlem
R.B.Scotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
För sorgligt alltså RIP Seve!

1. Vad har ni i hcp?

9.9 (hehe)

2. Vilken boll gillar ni bäst?

Callaway Tour iS

3. Vad är eran lägsta score (Brutto/Scratch eller poäng!) på hemmabanan? (paret på banan skrivs helst!)

Min allra lägsta score någonsin satte jag inte på hemmabanan faktiskt. Dock är min lägsta på hemmabanan 75 (+3). Alltså kan ni nog räkna ut att det är en par 72 Har hunnit med en runda (85) i år, men tror inte det blir så många fler. De senaste åren har det blivit en kraftig nedgång (precis som i övriga Sverige) på min hemmabana. De flesta man brukade spela med har bytt klubbar så jag känner inte så värst många på klubben längre. Det är lite tråkigt faktiskt då jag fortfarande brinner för sporten och hade gärna spelat mer, men när man i princip inte känner nån så är det ganska lönlöst. Är ju ganska döfött och spela själv liksom. Är det någon här som känner igen sig i situationen?

Upplevde samma situation förra året. Polarna kunde inte lira så mycket pga diverse anledningar så jag började spela tävlingar istället. Jäkligt kul och så träffar man många nya trevliga människor dessutom.
Så mitt tips är att tävla som fan .
Citera
2011-05-07, 17:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Själv undrar jag var videos/bilder på våra svingar tog vägen?!

Vågar man lägga upp en bild?

Scorade 72 idag. Helt okej.
Citera
2011-05-07, 20:37
Medlem
Förbannade jävla golf. Gått 2 helt bedrövliga rundor nu på 2 dar.. Har inte haft någon rytm eller nått, blir så jävla less. Slice och skogsbesök och bortslagna bollar. Hjälp mig nån.. Kan tilläggas att jag spela min livs golf innan dom 2 jävla rundorna.
Citera
2011-05-07, 21:33
Medlem
Så här i efterhand kommer jag på vad som är största problemet. Det är att jag inte följer med hela slaget när jag har träffat bollen. Ska det vara så svårt att fatta att inte lägga av vid bollträffen. Det vill säga sluta slå, svinga istället
Senast redigerad av mackeeee 2011-05-07 kl. 22:21.
Citera
2011-05-08, 11:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Förbannade jävla golf. Gått 2 helt bedrövliga rundor nu på 2 dar.. Har inte haft någon rytm eller nått, blir så jävla less. Slice och skogsbesök och bortslagna bollar. Hjälp mig nån.. Kan tilläggas att jag spela min livs golf innan dom 2 jävla rundorna.

Det sägs vara det vackra med golfen
Citera
2011-05-08, 17:34
Medlem
Citat:
Det sägs vara det vackra med golfen

Ja det är väl så! Tror det var bra med en icke golf dag idag. Får ta nya tag imorgon
Citera
2011-05-08, 21:57
Medlem
Tablettans avatar
Usch och fy! 76 slag idag (par 72) med 7 missade birdieputtar!!??!? Vad i helvete?!? Igår spelade jag en tävling där jag hade 29 puttar, båda rundorna. Kan tilläggas att det var 36-hålstävling. Fan alltså, ett underligt spel det här med golf.
Citera
2011-05-08, 23:17
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettan
Usch och fy! 76 slag idag (par 72) med 7 missade birdieputtar!!??!? Vad i helvete?!? Igår spelade jag en tävling där jag hade 29 puttar, båda rundorna. Kan tilläggas att det var 36-hålstävling. Fan alltså, ett underligt spel det här med golf.

Någon som spelar på Skandia misstänker jag?
Annars brukar jag göra precis som dig, missar åtminstone 4 birdie puttar per rond. Måste bokstavligt talat limma bolljävel en meter ifrån pinnen för att det ska vara säkert. Har fått många härliga kommentarer från medspelare under och efter rundor.
Citera
2011-05-08, 23:48
Medlem
Tablettans avatar
Haha, Jajemensan Skandia it is
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in