2011-05-01, 22:13
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Förbannat kul och bra gjort
tackar! (:
Citera
2011-05-03, 08:09
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Någon annan som haft en intressesvacka nu när det kalla vädret har dragit in över Sverige igen? Helt plötsligt hade det varit fint att åka söderut igen för lite värme
Citera
2011-05-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Någon annan som haft en intressesvacka nu när det kalla vädret har dragit in över Sverige igen? Helt plötsligt hade det varit fint att åka söderut igen för lite värme

Det är tråkigt väder just nu för golfspelandet. Lite kyla bryr jag mig inte om, men regnet sätter stopp för mina planer
Citera
2011-05-03, 16:49
Medlem
En fråga angående grepp. Hur har ni klubban i er högerhand(högerspelare). Mer i handflatan eller i fingrarna? Hur hårt håller ni i klubban på en skala 1 till 10 tror ni?
Citera
2011-05-03, 18:16
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:
En fråga angående grepp. Hur har ni klubban i er högerhand(högerspelare). Mer i handflatan eller i fingrarna? Hur hårt håller ni i klubban på en skala 1 till 10 tror ni?

Håller klubban med högerhanden precis vid övergången, fingrar-handflata.
Med drivern skulle jag säga 9/10
Järn 6/10
Citera
2011-05-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny
Håller klubban med högerhanden precis vid övergången, fingrar-handflata.
Med drivern skulle jag säga 9/10
Järn 6/10

Okej är inte 9/10 väldigt hårt? Alla tjatar ju om att man ska hålla så löst, det låter ju logiskt att hålla löst men det får la inte bli överdrivet?
Citera
2011-05-03, 19:14
Medlem
Jag har ju tidigare skrivit att jag har så låg bollbana. Testade förut att hålla längst upp på klubban, vilket jag inte gjort innan. Det vill säga att greppet inte sticker utt knappt något från handen. Slog direkt högre, vet inte om det kan ha med det o göra, vad tror ni? Varför säger alla att man ska ha 1-2 cm till godo uppe vid greppet?
Senast redigerad av mackeeee 2011-05-03 kl. 19:26.
Citera
2011-05-03, 20:57
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:
Okej är inte 9/10 väldigt hårt? Alla tjatar ju om att man ska hålla så löst, det låter ju logiskt att hålla löst men det får la inte bli överdrivet?

Hehe jo men jag känner trygghet av att hålla så pass hårt då jag svingar väldigt hårt. Dock är det svårt att säga på en sådan skala då 9 kanske inte betyder samma sak som dig för mig
Citera
2011-05-03, 22:14
Medlem
En riktig nybörjarfråga. Håller på att ta grönt kort och spelar på en 9 hålsbana med enbart par 3 hål. På scorekortet står bananans slope Handicap(H)/Erhållna slag(S). Vilket för 36 i handicap ger 27 erhållna slag. Vad jag har förstått skall man addera bannans par med slopen för ens handicap. Vilket då bör ge 27 + 27 = 54. Det innebär att för att gå på par med handicap 36 skall man få 6 slag per hål?

Innan jag kollade på score kortet har jag hört att jag skall klara 5 slag per hål på denna bana för att kunna ta grönt kort. 5 slag per hål skall ge 2 poäng och det behövs 18 poäng för att få 36 i handicap.

Antar att jag rört till det ordentligt. Kan någon förklara för mig hur det hänger ihop?
Citera
2011-05-03, 22:50
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockemedfoten
En riktig nybörjarfråga. Håller på att ta grönt kort och spelar på en 9 hålsbana med enbart par 3 hål. På scorekortet står bananans slope Handicap(H)/Erhållna slag(S). Vilket för 36 i handicap ger 27 erhållna slag. Vad jag har förstått skall man addera bannans par med slopen för ens handicap. Vilket då bör ge 27 + 27 = 54. Det innebär att för att gå på par med handicap 36 skall man få 6 slag per hål?

Innan jag kollade på score kortet har jag hört att jag skall klara 5 slag per hål på denna bana för att kunna ta grönt kort. 5 slag per hål skall ge 2 poäng och det behövs 18 poäng för att få 36 i handicap.

Antar att jag rört till det ordentligt. Kan någon förklara för mig hur det hänger ihop?

Gäller inte den slopen för 18 hål?

Alltså att du har dubbelslag på 9 hål. 5 = 2 poäng på de hålen. Resten är 4 = 2 poäng?
Citera
2011-05-04, 14:50
Medlem
Börjar bli väldigt less på vädret nu.. Tur att det tydligen ska bli bra väder i helgen i alla fall så man kan njuta av golfen
Citera
2011-05-05, 09:40
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Någon som har koll på vart man kan köpa en någorlunda snygg "Shag-Bag"? Inte direkt sugen att punga ut 500 spänn för någon av de riktiga märkenas ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in