Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Tack, jag ska försöka tänka på det nästa gång! Om jag får fråga angående längder, vad tycker du är rimligt (om man nu kan prata om rimligt) att man ska kunna slå en j3, carry, om man normalt slår 120 med wedge, 155 med j7 och 240 med driver (alla siffror carry)? Är 200 carry en för extrem siffra?
Att säga en rimlig längd är väl nästan omöjligt när jag inte riktigt vet hur du slår bollen. Personligen t.ex. så har jag inte lika mycket kraft i mina längre klubbor eftersom jag riskerar att slå dem åt helvete och jag tappar hellre 10 meter än att slå ut bollen i skogen. Dessutom är det ju som du säkert vet enklare att träffa bollen bra med en längre klubba när vi snackar järn.
Jag har själv en skillnad på 8-15 meters skillnad från klubba till klubba dem gångerna jag har kollat upp min längd vilket också är ganska normalt. Om du viftar din J7 155 och "bara" har en skillnad på 8 meter så hamnar du ju runt 190 vilket jag kan tycka låter rimligt.
Citat:
Ursprungligen postat av olofsson90
Stämmer inte alls. Har aldrig gjort någon customfitting och ligger ändå bra långt under 10. Det e bara träna, träna och återigen träna. Lär känna dina klubbor

Mkt billigare så

Du har helt rätt även om ditt sätt kan ta lite mer tid
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Avslutningsrunda i The Open idag, och den här Louis OOSTHUIZEN..who?!
Har aldrig hört talas om killen...nånsin!
Håller han hela vägen?
Stenson kanske kommer bakifrån? (Det där låter inget vidare faktiskt)
Phil verkar helt ur slag?
Tur det finns kompisar som investerat i Viasat Golf

Jag är lika förvånad som du. Aldrig hört talats om människan och jag är inte ensam i min "krets" tror och hoppas han åtminstone tappar lite så vi får en jämn match enda till slutet. Ska bli riktigt kul att följa.