2010-07-16, 01:28
Bannlyst
var på bro hof idag , banan är i ypperst fint skick inget att klaga på alls , massor av tälta å läktare på plats redan .
Citera
2010-07-16, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Bästa banan ni lirat på?
Roligaste, bästa skick, vackrast?

Jag är ju tyvärr en av dom som INTE lirat på nån av dom "finare" banorna...förutom då;
Arlanda Masters och Gävle GK:s Avan.

Till hösten är det tänkt att vi förhoppningsvis ska lira Bro Hof iaf...vilket kommer att bli som en våt dröm

Finns många att välja på:P Men Jubilee Course och Eden Course i St Andrews är extremt bra, blev ett par extra slag där också Sen spelade jag PGA National of sweden för ett par veckor sen. Grym bana, synd de e så jävla dyr greenfee bara;D
Citera
2010-07-16, 21:19
Medlem
Bestebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsing
Någon som vet vad man har för rättigheter om man betalat årsavgift och banan är helt sönderbränd och stenhård så det inte går att spela riktigt? Man har ju faktiskt betalat ganska mycket pengar för att kunna spela och kan dem inte vattna banan ordentligt så tycker jag som kund att man borde få någon form av kompensation.

Jag har betalat för en tjänst som jag inte kan nyttja till 100%.

/Mattsing

haha låter som våran bana, skulle tro att medlemspengarna går rakt ner i fickan hos de ansvariga.
Citera
2010-07-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
haha låter som våran bana, skulle tro att medlemspengarna går rakt ner i fickan hos de ansvariga.

Mjo antagligen men någon skyldighet kan man tycka att de borde ha. Jag ska ringa konsumentrådgivaren och höra vad de säger och utgå från det. Bråka man inte så gör förmodlingen inte golfklubben något åt de till nästa gång de är torka. För de lär inte vara sista gången de inte regnar på några veckor.
Citera
2010-07-17, 00:58
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsing
Någon som vet vad man har för rättigheter om man betalat årsavgift och banan är helt sönderbränd och stenhård så det inte går att spela riktigt? Man har ju faktiskt betalat ganska mycket pengar för att kunna spela och kan dem inte vattna banan ordentligt så tycker jag som kund att man borde få någon form av kompensation.

Jag har betalat för en tjänst som jag inte kan nyttja till 100%.

/Mattsing
Ehh.... +30 grader och brännande sol i en jävla massa veckor? Satans Barbie-spelare som inte pallar lite gult gräs. har du någonsin spelat söderöver under sensommaren? Hoppas att dom drar in din spelrätt för att du gnäller som en liten tjej.

Har f.ö. införskaffat Stadium Point tickets till SEO (eller hur förkortar man Masters nuförtiden?). Nåväl, oavsett vad.... det ska bli gryyyyymt kul!!
Senast redigerad av Ace Ventura 2010-07-17 kl. 01:00.
Citera
2010-07-17, 16:56
Medlem
Vad är den största skillnaden i svingen vid slag av låga respektive höga järn? Jag slår inte mina j3-j5 så mycket längre som jag borde jämfört med j8-j6.

Ställer ni upp bollen mer mot västerfoten? Svingar man mycket hårdare? Ska man inte slå lika mycket "ner på bollen"? Om man har en bra, naturlig, relativt snabb sving och slår en j7 150m+ borde man väl kunna slå en j3 mer än 180 meter carry?
Citera
2010-07-17, 21:33
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Vad är den största skillnaden i svingen vid slag av låga respektive höga järn? Jag slår inte mina j3-j5 så mycket längre som jag borde jämfört med j8-j6.

Ställer ni upp bollen mer mot västerfoten? Svingar man mycket hårdare? Ska man inte slå lika mycket "ner på bollen"? Om man har en bra, naturlig, relativt snabb sving och slår en j7 150m+ borde man väl kunna slå en j3 mer än 180 meter carry?

Försök att ha en vidare sving ju längre klubban är, detta brukar komma naturligt oftast men gör det inte det så försök verkligen se till att hålla ut klubban ifrån dig när du slår klubbor med lägre loft/längre skaft.

Eftersom jag spelat serispel både fredag lördag så undrar jag om någon kan berätta vad fan som händer på The Open? Vad håller Mickelson och Woods på med?
Citera
2010-07-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Försök att ha en vidare sving ju längre klubban är, detta brukar komma naturligt oftast men gör det inte det så försök verkligen se till att hålla ut klubban ifrån dig när du slår klubbor med lägre loft/längre skaft.

Eftersom jag spelat serispel både fredag lördag så undrar jag om någon kan berätta vad fan som händer på The Open? Vad håller Mickelson och Woods på med?

Tack, jag ska försöka tänka på det nästa gång! Om jag får fråga angående längder, vad tycker du är rimligt (om man nu kan prata om rimligt) att man ska kunna slå en j3, carry, om man normalt slår 120 med wedge, 155 med j7 och 240 med driver (alla siffror carry)? Är 200 carry en för extrem siffra?
Citera
2010-07-18, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulllen
Nu vet jag inte vad folket här har i handicap men jag vill bara informera er alla om att om ni någon gång kommer under 10 i handicap så för att komma ner lägre så krävs det att man gör en custom fitting lektion där du får reda på vilket skaft, klubbhuvud, vridstyvhet, grepp mm som behövs för att passa just din sving. Det kostar lite pengar men jag kan lova er, fixar ni till eran utrustning så kommer ni utveckla ert spel!

Stämmer inte alls. Har aldrig gjort någon customfitting och ligger ändå bra långt under 10. Det e bara träna, träna och återigen träna. Lär känna dina klubbor Mkt billigare så
Citera
2010-07-18, 07:54
Medlem
Dr_Dollars avatar
Avslutningsrunda i The Open idag, och den här Louis OOSTHUIZEN..who?!
Har aldrig hört talas om killen...nånsin!

Håller han hela vägen?
Stenson kanske kommer bakifrån? (Det där låter inget vidare faktiskt)
Phil verkar helt ur slag?

Tur det finns kompisar som investerat i Viasat Golf
Citera
2010-07-18, 10:06
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Tack, jag ska försöka tänka på det nästa gång! Om jag får fråga angående längder, vad tycker du är rimligt (om man nu kan prata om rimligt) att man ska kunna slå en j3, carry, om man normalt slår 120 med wedge, 155 med j7 och 240 med driver (alla siffror carry)? Är 200 carry en för extrem siffra?

Att säga en rimlig längd är väl nästan omöjligt när jag inte riktigt vet hur du slår bollen. Personligen t.ex. så har jag inte lika mycket kraft i mina längre klubbor eftersom jag riskerar att slå dem åt helvete och jag tappar hellre 10 meter än att slå ut bollen i skogen. Dessutom är det ju som du säkert vet enklare att träffa bollen bra med en längre klubba när vi snackar järn.

Jag har själv en skillnad på 8-15 meters skillnad från klubba till klubba dem gångerna jag har kollat upp min längd vilket också är ganska normalt. Om du viftar din J7 155 och "bara" har en skillnad på 8 meter så hamnar du ju runt 190 vilket jag kan tycka låter rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av olofsson90
Stämmer inte alls. Har aldrig gjort någon customfitting och ligger ändå bra långt under 10. Det e bara träna, träna och återigen träna. Lär känna dina klubbor Mkt billigare så

Du har helt rätt även om ditt sätt kan ta lite mer tid

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Avslutningsrunda i The Open idag, och den här Louis OOSTHUIZEN..who?!
Har aldrig hört talas om killen...nånsin!

Håller han hela vägen?
Stenson kanske kommer bakifrån? (Det där låter inget vidare faktiskt)
Phil verkar helt ur slag?

Tur det finns kompisar som investerat i Viasat Golf

Jag är lika förvånad som du. Aldrig hört talats om människan och jag är inte ensam i min "krets" tror och hoppas han åtminstone tappar lite så vi får en jämn match enda till slutet. Ska bli riktigt kul att följa.
Citera
2010-07-18, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Att säga en rimlig längd är väl nästan omöjligt när jag inte riktigt vet hur du slår bollen. Personligen t.ex. så har jag inte lika mycket kraft i mina längre klubbor eftersom jag riskerar att slå dem åt helvete och jag tappar hellre 10 meter än att slå ut bollen i skogen. Dessutom är det ju som du säkert vet enklare att träffa bollen bra med en längre klubba när vi snackar järn.

Jag har själv en skillnad på 8-15 meters skillnad från klubba till klubba dem gångerna jag har kollat upp min längd vilket också är ganska normalt. Om du viftar din J7 155 och "bara" har en skillnad på 8 meter så hamnar du ju runt 190 vilket jag kan tycka låter rimligt.

Ok, tack för att du tar dig tid till oss som är noobs =)

Jag förstår att det är svårt att säga jag vill bara ha ett rimligt mål att sikta på då jag vet att det finns mer längd i de längre järnen att ta av. Det jag stör mig på är att jag aldrig kan få en fin bollbana med dessa järn. Det känns som att bollen dör innan den ens har hunnit stegras till en rimlig nivå. Bollbanan blir rätt patetisk att skåda.

Efter att ha kollat några videos, så tror jag nog att jag är litet rädd för att slå ner på bollen med dessa järn. Nån lirare påpekar att 22-23 grader på klubban är alldeles tillräckligt för att våga slå ner på bollen men att amatörer glömmer det och räds för att svinga gediget och ner på bollen =)

Tack igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in