Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Vad ska man ha för bounce?
Har en okej sving, på väg att blir duktig i golf tänkte släppa mitt nybörjarset men vill inte ha någon sorts "nybörjar" bounce. Vad ska man tänka på och vad skulle ni rekommendera? finns det någon sorts standard?
Åtminstone 14 i bounce på en sandwedge är ett måste för de som är under proffesionell när det kommer till sin golfbeskrivning. Bouncen ska åtminstone på SW vara så mycket som möjligt helt enkelt för att göra den enklare att använda i situationerna. Bounce är däremot endast viktigt när det kommer till wedgarna och jag har nästan aldrig hört talas om det när det kommer till järnklubbor.
Dr. Sativa - Som jag hintade i tidigare svar till dig så tror jag att du kommer förlora i kvalité och känsla bara för att du kommer gå på de billigaste alternativen. AceVentura beskriver det hela bra, just de Callawayklubborna skulle passa dig som handen i handsken om det du säger om din golf stämmer.
Poängen är ändå att provslår du inte klubborna så kommer du någon gång att bli besviken. Tipset är att vänta ett par veckor till innan rean börjar hos din golfshop, brukar vara fullt möjligt att göra ett par bra fynd.