Citat:
Ursprungligen postat av
Ben-Benn
Kan du inte läsa en enkel fråga, din dumma jävel? Tror du att JP är psykiskt frisk? Eller drivs han av mental ohälsa? Kan man inte se ett starkt inslag av psykisk sjukdom i tv-intervjun i ts?
Idiotjävel.
Förutom att det är taget ur sitt sammanhang, så blir han berörd därför att han förstår hur
fucked vi är. När han säger de här orden, så förstår han hur samhället är
FUCKED och konsekvenserna därutav. De ord han säger betyder sisådär 5 ggr mer för honom än för dig. Förstår du nu?
Jag kan också bli väldigt ledsen ibland när jag tänker på hur fullständigt körda vi är, ur så många aspekter, inklusive vad han diskuterar. Gör det mig psykiskt galen att känna sorg över hur jävla uselt vi designat den här skiten och hur vi skapat ett system som är så jävla vansinnigt, att man bara vill skratta eller gråta?
En glad gris eller en ledsen filosof? Hört talas om det uttrycket förut? Vad du försöker för övrigt, är personlig smutskastning, eftersom argumenten inte håller. Du har redan förpassat dig själv till avbytarbänken.
Varför tror du kommentarerna är borttagna från klippet? Därför att klippet är oärligt och därför att de som förstår Peterson, logiskt kan förklara varför han blir så ledsen.
Vill du jag ska förklara varför Peterson blir ledsen? Väldigt enkelt uttryckt, så att även idioter förstår: människan är ett flockdjur som bygger styrka genom sitt samhälle. När individer formas till att bli psykopatiska katter på droger, med vapen, så sjunker skeppet. När individer stärks av varandra och blir starka, så lyfter de varandra och därigenom blir hela samhället starkare.
Vi formas till rovdjur i ett flocksamhälle. Capiche? Vi äter upp varandra och njuter av att äta varandra - och allt annat ner till benen, bildligt talat.
Därför blev jag anarkist. Jag är inte övertygad anarkist (jag kommer inte försvara anarkism emotionellt och är öppen för bättre förslag), men jag förstår anarkism. Alla individer innehar auktoritet och måste ta ansvaret för sin auktoritet. Jag har inte röstat på 12 år, därför att jag inte legitimerar vansinne. Ingen tar ansvar för det sjunkande skeppet, vi överlåter det till ett system designat för en fortsättning av vansinnet. Förstår du nu?