Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
DSM & ICD som helt bygger på konsensus och varierar kraftigt mellan upplagor? Och säg mig hur bra är man på att bota de åkommor som man bestämt sig för att de finns? (Jag ifrågasätter inte att det finns psykiska åkommor, jag respekterar psykologin, man gör så gott man kan, men det man kan är inte så mycket.)
De varierar, det är därför det kommer nya iterationer med nya skarpare diagnoser.
De byter inte sida eller så, de får bara tydligare definitioner, precis som med all RIKTIG forskning.
De utger sig inte för att bota sjukdomarna. Men om du inte vet vad de är, eller känner igen symptomen kan du heller inte adressera dem med t.ex mediciner.
Mycket medicin är idag trial and error.