Citat:
Här ha postats flera domar enligt bill C-16, så du får gärna uppdatera din amygdala. Ontario Human Rights commission har resten av texten.Det blev mycket "cringigt" du. Om du läser lagtexten så handlar c-16 om att skydda minoriteter, nu senast då sexuella uttryck. Ingenstans handlar det om påtvingat språk, det finns mig veterligen bara en person som säger det (samt hans lärljungar) och inte några jurister. Så att kalla det för en halmgubbe att inte gå med på en extremuppfattning som de insatta förkastar är löjligt.
Varsågod.
Citat:
Ahaa, det påstås inte seriöst?
Som jag sagt i varje inlägg när jag ställt frågan så påstår JBP givetvis inte att transrätter leder till stalinism, det är inte heller något som seriöst påstås i klippet. Jag kan förstå att en del uppfattar det så ändå, så jag ger dig ett rätt här.
Men han säger dock precis det.
Citat:
Mänskliga rättigheter är inte politik. Tror du det kanske du är mer vänster än jag nånsin trott.
Så, Jordan har förklarat varför han inte satsat på en politisk karriär, och därför är det inte sant att han har en politisk agenda? Inte ens att förespråka yttrandefrihet? Och att någon eller några andra har gjort samma observation betyder förstås att det är osant? Det ser ut som att ditt sätt att resonera är helknäppt men det är mycket möjligt att jag bara inte förstår det.
Citat:
Ordet är inte läskigt nog så han hittar på ett nytt?
Kan du förtydliga var halmgubben skulle vara i nr 3? Jag ser inget annat än att du ogillar semantik, vilket jag inte skulle kalla det här, men nåväl. Om du undrar vad halmgubbar är så rekommenderar jag att du tittar på den där doktorn du länkade till, hen är bra på sådana.
Allvarligt talat! Han har föreläst på Harvard, är klinisk psykolog och professor vid universitetet och har skrivit ett antal bästsäljande böcker.
Till detta kan du lägga att han är mycket noga med att uttrycka sig korrekt.
Skulle han har problem med att uttrycka sig med emfas, när tiotals miljoner om inte hundratals miljoner sett honom tala och får tänka till?
Han säljer slut sina föreläsningar på nolltid och hinner inte ens resa så mycket som han efterfrågas.
Skulle han vara oroad för att marxisterna konspirerar om att förstöra världen?
Hybrishalmgubbe!
Citat:
Va?
Så en, efter 5 minuter, och det var den som jag hjälpte dig med. (Med viss reservation för "nr 3", kanske är du något på spåren men du får tänka färdigt först.)
Citat:
Nu blir det lite krystat igen. Den som vill se klippet kan göra det. Jag har sett tillräckligt för att såga CP's på dessa grunder och när du nu ändå nämnder den gode doktorn, kan du väl leta reda på lite halmgubbar, så kanske vi kan ha en bbq?
Jag är ganska säker på att ordet debunk aldrig används i klippet, och det är tydligt att du inte klarar av att tolka vad du ser eller hör, jag menar "anarkokommunist som vägrar ta order"? Baserat på det citerade stycket? Och sågar "förnuft, auktoritet/makt och sanningen"? Mer korrekt är "är ointresserad av att diskutera förnuft, auktoritet/makt och sanning".
Citat:
Tack!
Försök att vara mer objektiv, inte bara här (för här är det nog dödfött) utan även på andra ställen i livet, lyssna på vad folk säger innan du bestämmer dig för vad de har sagt. Jag är nu helt övertygad om att det inte är den metodik du använder dig av.
Jag glömde bort att du blivit vald till vår objektivitetsdomare.
Min metodik är att fälla ut bullshitdetektorn och klippa till så fort den lyfter sitt fula huvud ovanför hålet.
Jag tror inte det finns nån annan metod. Nu har vi haft "fri uppfostran" länge nog och mycket av resultatet är bara skit.