2020-01-11, 11:15
Medlem
Necropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
https://www.instagram.com/tesssannnn/ Hon har bytt namn på kontot bara.

Jaså, har hon lagt upp annonsen ikväll? Du har ingen print du kan delge oss?

Skulle Tessan skilja sig med baronen vore det ett enormt misstag. Vi vet redan att baronen sköter allt i hushållet. Han pruttar, bajsar, äcklar sig med snus i sängen, håller låda med tiggarlive in på småtimmarna när Tessan ska upp och jobba tidigt på morgonen, bråkar med grannar och folk över internet, får ta emot hot från bilhandlare, hotar människor om stryk, vandaliserar bostäder, hotar släktingars grannar om att smeta bajs på fönsterrutorna, spenderar dagarna i badkaret under panikattacker pga hans snedsteg, köper skrotbilar som drar mer i bensin än han tjänar i timmen, prylar på avbetalning osv. Det ENDA Tessan behöver ansvara för är att: dra in pengar till hushållet för att mätta sina två små barn samt jättebebisen, laga mat, städa (senaste längre vloggen städar hon hemmet) och lämna barnen på dagis.

Enda jag kan hitta är 31dec när hon la upp denna:
https://minfil.com/N7v7feM1n4/74AD46...D8D7DE367_jpeg
Senast redigerad av Necropolis 2020-01-11 kl. 11:19.
Citera
2020-01-11, 11:43
Medlem
Som jag anade redan i höstas så är nu Fis-Thessan påväg att lämna Baronen af Trosa, jag glad för hennes skull men framförallt barnens.

Undrar när Baronen ska erkänna för oss eller iaf mot sig själv att hon är påväg att sticka, vi kan nu konstatera att resan till Danmark bara var en muta för att hålla kvar Thessan i björnsaxen, kanske var droppen som fick bägaren att rinna över att resan skulle finansieras utav Thessans lön som även går till att betala för Rask snus och uppehälle bland annat.

Blir många tiggar-lives och videohälsningar framöver om Baronen ska ha råd att bo kvar på "En av Trosas mest exklusiva adresser"

Sist men inte minst: TRIVSELKILON AAANGENÄMNT!
Citera
2020-01-11, 12:59
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necropolis

Det inlägget är ju skrivet efter rask kom ut med videon ”berättar allt” och efter hon skrev att dem skulle skiljas. Enligt rask var det ju bara en impuls grej av T att säga det.
Så efter en vecka efter att rask ”berättar allt” och trycker ner T och förklarar hur hennes diagnoser styr henne så skriver T ett inlägg på fejan o letar bostad.
Jag kan tänka mig att dem håller ihop tills T hittar en bostad sen sticker hon snabbt.
Citera
2020-01-11, 18:16
Medlem
123....s avatar
Länge sedan man hörde något om statusen på den Baltiska HPD Mercan, någon som vet?
Verkar vara ett svårt fall (Doktorn Grät) eftersom verkstaden behöver eoner av tid på sig att fixa den, vilket borde medföra att kostnaderna blir därefter..

Jag oroas lite för Baronen nu när separationen närmar sig.(alkoholist som han är) Kombinationen med att vara alkad samtidigt som man lever ett liv utan krav och ansvar samt vad det verkar har en äldste i familjen med god ekonomi som alltid går in och täcker upp där det behövs vilket i sin tur skänker trygghet och utrymme för en Lodistillvaro är illavarslande....
Citera
2020-01-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Det inlägget är ju skrivet efter rask kom ut med videon ”berättar allt” och efter hon skrev att dem skulle skiljas. Enligt rask var det ju bara en impuls grej av T att säga det.
Så efter en vecka efter att rask ”berättar allt” och trycker ner T och förklarar hur hennes diagnoser styr henne så skriver T ett inlägg på fejan o letar bostad.
Jag kan tänka mig att dem håller ihop tills T hittar en bostad sen sticker hon snabbt.

Är den borttagen eller är jag blind?
Citera
2020-01-11, 18:41
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Är den borttagen eller är jag blind?

"Berättar allt! vloggår dag 25!"
Uppladdad 15 dec. 2019
https://www.youtube.com/watch?v=s1gJgwpIyHw&t=4s

två veckor efter denna video så söker alltså fistessan en lägenhet akut till henne o barnen.
Citera
2020-01-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
"Berättar allt! vloggår dag 25!"
Uppladdad 15 dec. 2019
https://www.youtube.com/watch?v=s1gJgwpIyHw&t=4s

två veckor efter denna video så söker alltså fistessan en lägenhet akut till henne o barnen.
Han kanske lyckats lura sig själv men mig rår han inte på, dessutom ser det ut som han är nära lipen i videon.

Sen kan man ju ifrågasätta lämpligheten som förälder när han öppet kablar ut videos om sin fru och sitt barns diagnoser, allt för att inte behöva ta sitt egna ansvar som medmänniska.

Han är skolboksexemplet av en narcissist utan tvekan.

För er som sett några av Baronens tidigaste videos hade en en låt som gick något i stil med "Booordeeerlineee craaaazyyyy" i varje intro.

Här är förresten en check list för er som tvekar.

http://www.narcissism.se/20
Senast redigerad av AndersJohanssen 2020-01-11 kl. 19:53.
Citera
2020-01-11, 20:15
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necropolis

Verkar inte varit en alltför festlig nyårsafton med tanke på att hon la upp den på kvällen. Att man söker en lägenhet och skriver akut, det var nog inte ett nyktert nyår...

Herr rask figurerade senast på hennes IG i november, i profilen nämner hon bara sina söner. I fb-profilen nämns heller inget om Herr Rask, och det var längesedan han var med på bild. Allt annat än att förhållandet sjunger på sista versen skulle vara en överRASKning...

Kommer Rask hänga ut Tessan rejält när de separerar? Kanske en vloggserie om henne i lika många delar som missbruksbloggen? Tårdrypande timmeslånga fyllevloggar där han beklagar sig över att han förlorat vårdnaden om sina barn och bara får träffa dem en helg i månaden, övervakad av socialen. Bilvloggarna kommer att filmas i en mopedbil då han blivit av med körkortet efter rattfylla.

Kommer han slå sig samman med pappan och BSJMF och gå ner sig totalt? Fyllerantar och djupdykningar i Trosas "underbelly".

Eller vaknar han till slut upp och skaffar sig en inkomst? Kanske startar den där städfirman trots allt? Undrens tid är inte förbi...
Senast redigerad av B´stard 2020-01-11 kl. 20:19.
Citera
2020-01-11, 20:25
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Han kanske lyckats lura sig själv men mig rår han inte på, dessutom ser det ut som han är nära lipen i videon.

Sen kan man ju ifrågasätta lämpligheten som förälder när han öppet kablar ut videos om sin fru och sitt barns diagnoser, allt för att inte behöva ta sitt egna ansvar som medmänniska.

Han är skolboksexemplet av en narcissist utan tvekan.

För er som sett några av Baronens tidigaste videos hade en en låt som gick något i stil med "Booordeeerlineee craaaazyyyy" i varje intro.

Här är förresten en check list för er som tvekar.

http://www.narcissism.se/20

Visst är han Fullblods-Narcissist, han visar alla tecken på en sådan diagnos..
Han spelar på sin Fru Therese som en fiol där han dikterar Vad hon känner och Varför hon känner som hon gör.
Hon tillåts inte tänka och känna själv, det är så fruktansvärt tydligt att se genom det man sett från deras liv!
Rask är en Mindfucker av guds nåde, och Therese är extremt mottaglig för en sådan behandling!

Sen hänger människan ut SIN EGEN SON på sin Youtube kanal som att vara en stor anledning till att familjesituationen ser ut som den gör!
Vilken normalt funtad Pappa utan starka narcissistiska drag gör nått sånt!?

FY FAN!! ….
Senast redigerad av 123.... 2020-01-11 kl. 21:00.
Citera
2020-01-11, 20:38
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Verkar inte varit en alltför festlig nyårsafton med tanke på att hon la upp den på kvällen. Att man söker en lägenhet och skriver akut, det var nog inte ett nyktert nyår...

Herr rask figurerade senast på hennes IG i november, i profilen nämner hon bara sina söner. I fb-profilen nämns heller inget om Herr Rask, och det var längesedan han var med på bild. Allt annat än att förhållandet sjunger på sista versen skulle vara en överRASKning...

Kommer Rask hänga ut Tessan rejält när de separerar? Kanske en vloggserie om henne i lika många delar som missbruksbloggen? Tårdrypande timmeslånga fyllevloggar där han beklagar sig över att han förlorat vårdnaden om sina barn och bara får träffa dem en helg i månaden, övervakad av socialen. Bilvloggarna kommer att filmas i en mopedbil då han blivit av med körkortet efter rattfylla.

Kommer han slå sig samman med pappan och BSJMF och gå ner sig totalt? Fyllerantar och djupdykningar i Trosas "underbelly".

Eller vaknar han till slut upp och skaffar sig en inkomst? Kanske startar den där städfirman trots allt? Undrens tid är inte förbi...

Det har du rätt i den är upplagd på nyårsafton, baronen la upp sina flashiga vlogar och sa att han vloggar för fullt på julafton, och på nyår kom det upp en 3 sec vlogg. men ingen av vloggarna som skulle komma kom upp. kan ju ha att göra med att dem inte fira jul eller nyår tillsammans och på nyår rann bägaren över och hon leta ny bostad.
Citera
2020-01-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Han spelar på sin Fru Therese om en fiol där han dikterar Vad hon känner och Varför hon känner som hon gör.
Hon tillåts inte tänka och känna själv, det är så fruktansvärt tydligt att se genom det man sett från deras liv!
Rask är en Mindfucker av guds nåde, och Therese är extremt mottaglig för en sådan behandling!

Sen hänger människan ut SIN EGEN SON på sin Youtube kanal som att vara en stor anledning till att familjesituationen ser ut som den gör!

FY FAN!! ….
Håller med dig fullständigt!

Han väljer ut sina offer med precision, skaffa barn och gifta sig så fort som möjligt är viktigt då han med detta gör det svårare att bryta upp, men sanningen kommer alltid fram och jag kan med Therese handlingar förstå att detta nu är påväg att hända/händer.

Man undrar ju om någon utomstående gjort en soc-anmälan, med tanke på allt som spelats in för allmänheten vore väl konstigt annars, det är ju såklart ingen bra miljö för ett par småbarn, detta går ju Rask i god för själv med tanke på sin egna barndom.

Som han säger själv: "Ni känner inte mig genom 15 minuters långa klipp där jag väljer själv vad jag delar, "BITCH PLEASE"

Hans empatistörda personlighet lyser igenom så tydligt, det är som om en 5 åring försöker ljuga och övertyga oss, för det är i den åldern nånstans han fastnat i sin känslomässiga utveckling. Svårt att se igenom en 5 årings lögner för en normalt utvecklad vuxen? Not so much.
Citera
2020-01-11, 21:04
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Han spelar på sin Fru Therese om en fiol där han dikterar Vad hon känner och Varför hon känner som hon gör.

FY FAN!! ….
Baronen är verkligen inte narcissist. Det har han förklarat själv. Lät ungefär så här:

"Hur skulle jag, den allsmäktige bajsbaronen af Trosa kunna vara narcissist? Min fru har grov ADHD och är en simpel undersköterska! Min ena son har dessutom grov ADHD och är jättebesvärlig. Om jag vore narcissist skulle dessa undermänniskor knappast duga åt mig!"

Håller med om att Tessan är totalt mindfuckad av baronen. Som den narcissist han är så sätter han sig över henne pga hennes i vissa fall begränsade intellekt. Tessan är som jag sagt tidigare knappast den vassaste kniven i lådan alla gånger, men hon vill väl och har ett hederligt arbete. Hon sitter inte hemma och stjäl pengar av barn med down syndrom eller smiter från skattebetalningen.

Baronen talar oftast om hur han tjänar ofantliga mängder pengar och är samhällets stöttepelare. I min värld (och alla andra logiskt tänkandes) är Tessan den personen i familjen Rask som får samhället och familjen att gå runt.

Gällande annonsen på nyår:
Vad är oddsen för att Tessan brutit ihop då hon fått ordna allt medan baronen supit ner sig på billig whisky och börjat gorma?

https://www.youtube.com/watch?v=jTZcafdlfD4 (perfekt parodi paret rask)
"Känslor är sånt man släpper ut okontrollerat på fyllan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in