2019-08-29, 15:30
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Kostnaden för att återställa bilen i legal gatutrafik överstiger vad Rask köpte bilen av Snabbe Alis Bilar för.

Precis dessutom går det aldrig att reparera skelettet på en krockskadad bil så den blir som "ny" igen. Kommer alltid att vara defekt och sen säkerhetsfara vid exempelvis krock. Blir nog som vanligt att stackars farfarn får pröjsa det som nu faktiskt går att laga.
Citera
2019-08-29, 16:50
Medlem
Solenssons avatar
Citat:
Kostnaden för att återställa bilen i legal gatutrafik överstiger vad Rask köpte bilen av Snabbe Alis Bilar för.
Det insåg han snabbt. Att han blivit lurad. Då försökte han sälja den på Blocket, lura nån annan. Den var så bra, välskött, extrautrustad o påkostad enl hans annons.

Bara att skrota eller sälja i delar.
Citera
2019-08-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solensson
Det insåg han snabbt. Att han blivit lurad. Då försökte han sälja den på Blocket, lura nån annan. Den var så bra, välskött, extrautrustad o påkostad enl hans annons.

Bara att skrota eller sälja i delar.
Ja precis, det bästa han kan göra med den där bilen är en sista video där han smälter ner den och säljer som metallskrot.
Citera
2019-08-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Det är inte så lätt! Kan ta flera år att bli av med folk dom inte sköter sig. Ibland går det inte alls.

Det är helt korrekt, nästan omöjligt att vräka någon från en BRF om de inte gör olovlig uthyrning, inte betalar avgiften eller förstör fastigheten. Knappast så att styrelsen bara kan besluta en sådan sak.
Citera
2019-08-29, 18:48
Medlem
Viper08s avatar
I sin senaste video har han skrivit i kommentarerna ”Eftersom att mina videos är väldigt grafiska, kontroversiella och innehåller sådan som youtube motverkar , trots att mitt syfte är positivt och att göra gott så resulterar det i att 95% utav mina videos blir gulmarkerade, vilket innebär att jag ej tjänar några annonspengarna på dessa videos, vilket är min främsta inkomst. Så om ni gillar det jag gör, och vill att jag ska fortsätta göra det så får man gärna swisha **********, givetvis frivilligt och du skall vara 18+!<3”

Har han inte sagt flera gånger att han inte tjänar så mycket på annonser utan att det är samarbeten pengarna ligger i? 🤔. Är detta bara ett sätt att få in mer Swish eller har han ljugit tidigare.
Citera
2019-08-30, 06:39
Medlem
Solenssons avatar
Nu har han börjat använda Domstolsverkets logotyp bredvid sitt namn. Han skall tydligen ta upp fall där han anser domstolarna dömt fel.

Mannen har ju inte ens grundskola. Han pratar mycket om att han är kunnig inom juridik. Kan sin rätt som konsument osv. (Konsumentköplagen). Han har väl inte ens suttit i fängelse och lärt sig lite den vägen. Han har en mamma som är sekreterare på Tingsrätten, annars har han inte en enda hsk-poäng i juridik. Inte i nått annat heller.

Har han ens läst komvux eller nån kvällskurs på ett bildningsförbund sen han hoppade av grundskolan?
Han är, i stort sett, analfabet och har nu utnämnt sig själv till jurist. Vilken pajas.
Citera
2019-08-30, 06:42
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solensson
Nu har han börjat använda Domstolsverkets logotyp bredvid sitt namn. Han skall tydligen ta upp fall där han anser domstolarna dömt fel.

Mannen har ju inte ens grundskola. Han pratar mycket om att han är kunnig inom juridik. Kan sin rätt som konsument osv. (Konsumentköplagen). Han har väl inte ens suttit i fängelse och lärt sig lite den vägen. Han har en mamma som är sekreterare på Tingsrätten, annars har han inte en enda hsk-poäng i juridik. Inte i nått annat heller.

Har han ens läst komvux eller nån kvällskurs på ett bildningsförbund sen han hoppade av grundskolan?
Han är, i stort sett, analfabet och har nu utnämnt sig själv till jurist. Vilken pajas.

Ja och vem är så dum att dom hör av sig till honom? Känns som han kan ge mer skada. Sista jag skulle vilja föra min talan är ju den muppen.
Citera
2019-08-30, 10:18
Medlem
Stora problemet är att han anser att domstolarna har fattat fel beslut. Vilket de kanske har, men han har inte alls på fötterna för att uttala sig. Visst att mannen betedde sig illa, men absolut inte säkert att han på filmen gjorde något olagligt. Vad som hänt mer i fallet har han bara hennes uppgifter på, vilket är väldigt fattigt underlag.
Citera
2019-08-30, 10:34
Medlem
Får han ens använda domstolens tjänstetecken på det viset? Hans följare kan ju tro att han har något med domstolen att göra. "Föregivande av allmän ställning" ?
Citera
2019-08-30, 12:24
Medlem
Solenssons avatar
Citat:
Får han ens använda domstolens tjänstetecken på det viset? Hans följare kan ju tro att han har något med domstolen att göra. "Föregivande av allmän ställning" ?
Han skämmer bara ut sig själv. Det är ingen som tror han är nån slags offentlig tjänsteman.

Som när Herkko Sipponen kallar sig polis. Ingen tror att Herkko är en riktig polis.

Eftersom han försöker tjäna pengar på sin kanal så är det ju näringsverksamhet, och då får man inte använda myndigheters logotyper. Men det vet han nog bättre själv, han är ju jurist.
Citera
2019-08-30, 15:40
Medlem
exexexexs avatar
Tuffa, hårda, raka Rask!
Grisfejan som inte lyckats häva sitt eget bilköp ska nu hjälpa andra.

Att han orkar med sig själv...
Citera
2019-08-30, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Tuffa, hårda, raka Rask!
Grisfejan som inte lyckats häva sitt eget bilköp ska nu hjälpa andra.

Att han orkar med sig själv...

Fettot har mindrevärdeskomplex och vill framstå som tuff när han ringer och säger sug penis. Han ska väl bygga på sin tuffa image.

Förstår inte heller hur julegrisen ska kunna hjälpa andra när han inte ens kan hjälpa sig själv.

Undrar om det blir någon fylla ikväll för baronen af bajs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in