2024-11-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Jag tror egentligen inte att vi är så olika så jag har inget annat än kärlek och respekt för dig. Har en bakgrund i den här typen av bransch och jag vet hur siffrorna ser ut, det är därför jag är rätt säker på min sak. Även ditt exempel talar för det jag säger.

Om 1 miljon visningar är 40 lax så får man 0,05 per visning. Även ditt exempel talar för detta då ca 60 000 visningar blir ju 60 000 x 0,05 =3 tusen. Om hon får lite mer än ca 60 tusen visningar så är hon snabbt uppe i 4 lax. Hon betalade nog inte skatt på det. Har hon ett företaget? Svårt att se att någon driver ett företag som tjänar mindre än 50 tusen om året.

Återigen har inget emot dig och vi kan välja att se olika på den här saken sen får vi se vad rasks deklaration säger nästa år. Enbart respekt och kärlek till dig!
Jag är en karl för min hatt och erkänner mina fel, påhoppet var onödigt. Ja efter lite googling så verkar det du säger ganska on point. Jag hoppas verkligen att du har rätt men för att inte bli besviken så får jag invänta deklarationen.
Citera
2024-11-19, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Jag är en karl för min hatt och erkänner mina fel, påhoppet var onödigt. Ja efter lite googling så verkar det du säger ganska on point. Jag hoppas verkligen att du har rätt men för att inte bli besviken så får jag invänta deklarationen.

Enbart kärlek och respekt för dig min vän, som sagt jag tror inte vi är olika, vi alla gör misstag och även jag verkar ha missförstått dig. Bara lite missförstånd två män emellan, rask hade redan gjort 2 videos om detta.

Vi fortsätter kolla på rask och växla ord i tråden, må bäst broder! Jag tror alla i tråden kommer vara som barn innan julafton när rasks deklaration släpps.
Senast redigerad av DonCarlo 2024-11-19 kl. 11:45.
Citera
2024-11-19, 11:46
Medlem
Citat:
Enbart kärlek och respekt för dig min vän, som sagt jag tror inte vi är olika, vi alla gör misstag och även jag verkar ha missförstått dig. Bara lite missförstånd två män emellan, rask hade redan gjort 2 videos om detta.

Vi fortsätter kolla på rask och växla ord i tråden, må bäst broder! Jag tror alla i tråden kommer vara som barn innan julafton när rasks deklaration släpps.

Tror ni han deklarerar allt då eller kör han en Chrippa och tar det i fickan istället kanske?
Citera
2024-11-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Tror ni han deklarerar allt då eller kör han en Chrippa och tar det i fickan istället kanske?

Han har åkt på en skattesmäll förut och har inte vågat runda Skatteverket sen dess. Han har en revisor som försöker reda ut röran.

Rasks farfar drev företaget tills hans bortgång, rask har 0 ekonomiskt tänk och satte sig aldrig in i hur han skulle driva det. Hans farfar var en mycket snäll person som lät honom leka på YouTube och gav honom en slant varje månad.

Vet att någon i tråden hade mer info om revisorn som försöker reda ut detta, borde gå att söka fram.
Citera
2024-11-19, 11:49
Medlem
knark-kungens avatar
Alexander måste ge upp drömmen att föralltid bo i Trosa, det är ett som vanligt hel-egoistiskt beslut, barnens skolgång skiter sig mannen, det är alltid prio om man är en bra farsa, nu är ju du en skitfarsa men det kan ju vara kul för barnen om dom får leva i tron att du bryr dig ett par år till iaf.

#RäddabarnenNU
Citera
2024-11-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Alexander måste ge upp drömmen att föralltid bo i Trosa, det är ett som vanligt hel-egoistiskt beslut, barnens skolgång skiter sig mannen, det är alltid prio om man är en bra farsa, nu är ju du en skitfarsa men det kan ju vara kul för barnen om dom får leva i tron att du bryr dig ett par år till iaf.

#RäddabarnenNU

Det är otroligt hur familjens vilja alltid faller i linje med rasks. Nästan som att han är prio 1 och resten får anpassa sig.

Familjen vill ABSOLUT inte ut och resa. (Trots Tessan har nämnt att hon visst vill det)
De vill ABSOLUT inte flytta från Trosa. (Trots Tessan har nämnt att hon visst vill det)

Sen så är det bara positivt att de bor trångt, enligt rask så sent som i somras.

”Family first”

Kommer nån ihåg liven han hade där han hade satt upp lakan i taket och sa att han kunde sitta live i kojan på natten utan att väcka sin sovande fru. Varpå frun vaknade kort därefter och bad honom lägga av med liven.
Senast redigerad av DonCarlo 2024-11-19 kl. 12:00.
Citera
2024-11-19, 12:00
Medlem
Citat:
Kommer nån ihåg liven han hade där han hade satt upp lakan i taket och sa att han kunde sitta live i kojan på natten utan att väcka sin sovande fru. Varpå frun vaknade kort därefter och bad honom lägga av med liven.

Hahaha det där med lakan i taket "kojan" är bara så roligt.
Citera
2024-11-19, 12:15
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Det är otroligt hur familjens vilja alltid faller i linje med rasks. Nästan som att han är prio 1 och resten får anpassa sig.

Familjen vill ABSOLUT inte ut och resa. (Trots Tessan har nämnt att hon visst vill det)
De vill ABSOLUT inte flytta från Trosa. (Trots Tessan har nämnt att hon visst vill det)

Sen så är det bara positivt att de bor trångt, enligt rask så sent som i somras.

”Family first”

Han sitter i en gammal video och beklagar sig över din ekonomi, och att hans största dröm var stt kunne resamed familjen.

Ska se om jag hittar den
Citera
2024-11-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Hahaha det där med lakan i taket "kojan" är bara så roligt.

Bjuder på dagens skratt. Det blir rask uppgift att natta samtidigt som hans barn helst hade velat att Tessan skulle natta. Rask har som rutin att komponera rock-låtar för att natta. Vilket leder till att barnet blir ännu mer ledsen. Rask läser inte av rummet över huvudtaget utan sjunger om kiss och att bli världens största rockstjärna medan hans barn gråter.

https://youtu.be/oJnyWs9Cv6k?t=765
Citera
2024-11-19, 12:17
Medlem
Familjen verkar ha låg prio för kluddnyllet.
Det är han som mår dåligt och det är han som lider.
Omoraliskt värre att inte ta tag i saker och skapa en framtid för sina barn.
Han gräver sin egen grop.
Med största sannolikhet bor de kvar i sin trånga lägenhet ett flertal år till.
Hur kan de flytta när de bägge har betalningsanmärkningar och en har skulder,han har en ytterst oregelbunden lön som inte är av toppklass.
Tragiskt att skåda en familjs fall ned i botten av grytan.

Alexander lär bli lämnad av frun under 2026 och slutar då andas innan 2028. Kom ihåg vart ni hörde det först.
Citera
2024-11-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Han sitter i en gammal video och beklagar sig över din ekonomi, och att hans största dröm var stt kunne resamed familjen.

Ska se om jag hittar den

Vi måste arkivera alla tokigheter han lägger ut bättre, stortuffbiker gör ett hästjobb men det finns så många fler juveler från alla år han bjudit oss på underhållning.
Citera
2024-11-19, 12:19
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

#RäddabarnenNU
Jadu samma med pengar som kommer växa till sig rätt bra tills han är 65, då är han ju nästan död precis som han var helt barnlös. Han verkar aldrig tänka på sina barn i första hand. Tror ni han har ordnat upp något sparande till barnen?

Citat:
Bjuder på dagens skratt. Det blir rask uppgift att natta samtidigt som hans barn helst hade velat att Tessan skulle natta. Rask har som rutin att komponera rock-låtar för att natta. Vilket leder till att barnet blir ännu mer ledsen. Rask läser inte av rummet över huvudtaget utan sjunger om kiss och att bli världens största rockstjärna medan hans barn gråter.

https://youtu.be/oJnyWs9Cv6k?t=765
Håll käften när pappa spelar
Senast redigerad av abv 2024-11-19 kl. 12:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in